افزایش شمار مرگ و میر کرونا با وجود واکسیناسیون روزانه ۵۶۰ هزار نفر

افزایش شمار مرگ و میر کرونا با وجود واکسیناسیون روزانه ۵۶۰ هزار نفر

امروز اعلام شد روزانه تا ۵۶۰ هزار نفر در ایران واکسینه می‌شوند ولی در عین حال میزان مرگ و میر هم بسیار بالا رفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز خیز دیگری از شیوع کرونا موجب افزایش شمار متوفیان و بیماران شده و کادر درمان پیش بینی کرده که وضعیت وخیمتر شود. حدود ۴۶۰ نفر در یک شبانه روز جان باختند در حالی که تعداد بیماران شناخته شده قطعی به حدود ۴۰ هزار نفر در هر شبانه روز رسیده است.

حتی خبر رسیده برخی از مسولان از جمله علی ملاجانی، مدیر تولیدات بین‌الملل شبکه جام‌جم بر اثر کرونا درگذشته اند و مدیر این شبکه هم به دلیل ابتلا به ویروس کووید ۱۹، در بیمارستان بستری شده است.

گزارش وزارت بهداشت می گوید از دیروز تا امروز ۱۵ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۴ هزار و ۹۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۳۸۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۹۲ هزار و ۶۷۱ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۳ هزار و ۸۶ نفر رسید. تا کنون سه میلیون ۴۹۲ هزار و ۴۶۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

۶ هزار و ۲۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۶ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۵۲۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

افزایش شمار مرگ و میر کرونا با وجود واکسیناسیون روزانه ۵۶۰ هزار نفر

دلیل این وضعیت ترسناک قطعا سرایت پذیری بالای کرونای دلتا در فضای باز و بسته است. به صورتی که پزشکان می گویند کرونای نوع دلتا بر خلاف سویه‌های قبلی در فضای باز نیز قدرت سرایت‌پذیری بالایی دارد.

به گفته جلال مجدیان پزشک متخصص بیماری‌های عفونی و داخلی، عوارض منجر به بروز علائم بر اثر ابتلا به این ویروس در کودکان بیشتر دیده می‌شود، اما اینکه با افزایش مرگ ومیر اطفال در سویه دلتا مواجه باشیم، صحت ندارد.

در روز انتشار این اخبار وحشتناک، وزارت بهداشت خبر داده روزانه تا حدود ۶۰۰ هزار نفر را در سراسر کشور واکسینه می کند. در این رابطه ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: در حال حاضر کشور از نظر میزان ابتلا، بستری و مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا یکی از بدترین شرایط را کشور از زمان شیوع این بیماری در ایران تجربه می‌کند.

واقعیت این است که علاوه بر سرایت پذیری بالای کرونای دلتا، مردم هم دیگر رعایت چندانی درباره مراقبت از خود در برابر این ویروس مرگبار ندارند. مراقبتهای بهداشتی به کف خود رسیده و دیگر چندان کسی گوشش بدهکار شستن دستها، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک نیست. در این رابطه معاون استاندار تهران گفت: بر اساس گزارش‌هایی که از وزارت بهداشت رسیده است، شاهد افزایش تعداد بستری های ناشی از کرونا در تهران هستیم و این روند وضعیت مناسب و مطلوبی نیست.

او ادامه داد: در شرایط فعلی راه اصلی رفع این اوضاع، انجام واکسیناسیون در کشور است که خوشبختانه امروزه تزریق واکسن به آمار ۵۹۹ هزار نفر رسیده است. از مردم درخواست دارم که دستورالعمل‌های بهداشتی را مانند زدن ماسک هنگام خروج از منزل تا رسیدن به نامه، پرهیز از برگزاری دورهمی و مهمانی‌ها و عدم ترددهای غیر ضروری در کشور رعایت کنند.

امروز همچنین خبرهایی درباره آغاز واکسیناسیون گروه های شغلی مختلف منتشر شد، گروههایی مانند معلمان، استادان دانشگاه و حتی دریانوردان در صف دریافت واکسن قرار گرفته اند. در این راستا مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: شنبه ۱۶ مردادماه سال جاری، واکسیناسیون سراسری دریانوردان ایرانی علیه ویروس کرونا، آغاز می‌شود.

افزایش شمار مرگ و میر کرونا با وجود واکسیناسیون روزانه ۵۶۰ هزار نفر

همچنین توان واکسیناسیون در شهرهای بزرگ هم افزایش محسوسی پیدا کرده است. در این راستا زالی، فرمانده عملیات مدیربت بیماری کرونا در کلان شهر تهران، گفت: فرایند واکسیناسیون کرونا در تهران شتاب گرفته است. در صورت تامین واکسن، مراکز تهران توان تزریق روزانه ۳۰ هزار دز واکسن را دارند.

اثرات واکسیناسیون در بیمارانی که پس از دریافت واکسن کرونا باز هم آلوده شده اند بسیار متفاوت با بیمارانی است که واکسن نزده اند. یک پزشک در "سنت لوییس" تصاویر عکسبرداری را به اشتراک گذاشته است که اهمیت واکسیناسیون کوویدـ‌۱۹ را آشکار می‌کند.

دکتر "غسان کامل"، رئیس بخش آی‌سی‌یو در بیمارستان دانشگاه سنت لوییس در ایالت میسوری است و بیشتر بیمارانش هنوز واکسن‌های مورد نیاز برای مصونیت در برابر کرونا را دریافت نکرده‌اند.

بیماران او در حال حاضر جوان‌تر از بیمارانی‌ هستند که در دسامبر گذشته درمان می‌کرد، اما او اکنون می‌تواند فواید واکسن برای کسانی که به طور کامل واکسینه شده‌اند را به چشم ببیند.

همچنین محققان کانادایی دریافته اند طوفان سیتوکین عامل اصلی مرگ بیماران کرونایی است. محققان دانشگاه آلبرتای کانادا در جریان تحقیقات خود موفق به شناسایی طوفان سیتوکین به عنوان عامل اصلی مرگ و میر در بیماران کرونایی شدند.

۲۳۵۲۳۱

پست بعدی

گاز این مناطق فردا قطع می‌شود

ج آگوست 6 , 2021
شرکت گاز استان تهران با صدور اطلاعیه از قطع گاز در شهرری برای فردا (شنبه، ۱۶مرداد) از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ خبر داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از شرکت گاز استان تهران، محدوده‌های ذیل واقع در شهر ری می‌رساند به لحاظ پاره‌ای از تعمیرات و توسعه شبکه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000