پیام امیر کویت به دست رئیسی رسید /ادامه دیدارهای دیپلماتیک رئیس جمهور

پیام امیر کویت به دست رئیسی رسید /ادامه دیدارهای دیپلماتیک رئیس جمهور

رئیس جمهور با بیان اینکه سطح تعاملات با عراق و به‌ویژه اقلیم کردستان با شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد، گفت: باید با سازوکار معین، گام های استواری در جهت استفاده از همه ظرفیت های موجود و رفاه بیشتر مردم خود برداریم.

سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در دیدار نچیروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق، روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق را ریشه ای و قلبی دانست و اظهارداشت: امروز شرایط مناسبی فراهم شده تا بر پایه اشتراکات تاریخی و فرهنگی، روابط و همکاری های قوی تر و گسترده تری در بخش های مختلف و در راستای رونق اقتصادی داشته باشیم.

رئیسی با اشاره به جانفشانی ها و مجاهدت های شهید حاج قاسم سلیمانی در زمان هجوم داعش به عراق و منطقه کردستان، گفت: حاج قاسم درآن زمان گویی یکی از شهرهای ایران مورد تهاجم قرار گرفته باشد در صحنه حضور داشت و با همکاری نیروهای عراقی فتنه داعش را از بین برد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امنیت و ثبات منطقه باید توسط کشورهای منطقه ایجاد شود، خاطرنشان کرد: کشورهایی که بدنبال سلطه گری بوده و خوی استکباری و خود برتربینی دارند، هیچ گاه برای مشکل گشایی از ناامنی های منطقه گام موثری برنداشته، بلکه با فتنه گری بر مشکلات موجود دامن می زنند.

رئیسی با بیان اینکه زمینه ناامنی فیزیکی را توطئه و فتنه گری بیگانگان فراهم می کند، اظهار داشت: کشورها و ملت های منطقه باید در مقابل فتنه افکنی و نفوذ نرم سلطه گران مراقب باشند و اجازه دخالت به آنها را ندهند.

نچیروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار با تبریک انتخاب رئیسی، گفت: از دیدگاه های شما در مراسم تحلیف نه تنها ما، بلکه همه منطقه خوشحال شدند و قطعا از آن استقبال خواهد شد. مصمم هستیم فصل جدیدی در روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی میان اقلیم کردستان بعنوان بخشی از کشور عراق با ایران داشته باشیم.

بارزانی با تاکید بر اینکه خود را جزئی از ایران و انقلاب اسلامی می دانیم، اظهارداشت: امیدواریم با حضور دولت جدید در ایران، روابط موجود در همه زمینه ها توسعه یابد چرا که قابلیت های زیادی برای تحکیم و افزایش روابط بویژه درسطح مناسبات اقتصادی وجود دارد.

نچیروان بارزانی با تاکید بر اینکه اقلیم کردستان به امنیت جمهوری اسلامی ایران متعهد و پایبند است، تصریح کرد: در تمام زمینه هایی که با مشکل مواجه بودیم همیشه ایران را در کنار خود داشتیم و شهید حاج قاسم سلیمانی نقش زیادی در تامین امنیت عراق و اقلیم در مقابل هجوم داعش داشت، خود را مدیون ایران می دانیم و یقین بدانید که اقلیم نیز هرگز اجازه هیچ گونه ناامنی از خاک خود علیه ایران را نخواهد داد.

گسترش روابط ایران و قرقیزستان، دوستی دیرین دو کشور را تعمیق و تقویت می کند

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، ظهر جمعه در دیدار "نالانت مامیتوف" رئیس مجلس ملی قرقیزستان، با اظهار امیدواری نسبت به اینکه دوستی عمیق و دیرین ایران و قرقیزستان با گسترش مناسبات در عرصه های مختلف بیش از گذشته تعمیق و تقویت شود، افزود: ظرفیت های بالایی برای گسترش روابط داریم که باید برای فعال کردن آنها برنامه ریزی مناسب داشته باشیم.

پیام امیر کویت به دست رئیسی رسید /ادامه دیدارهای دیپلماتیک رئیس جمهور

"نالانت مامیتوف" رئیس مجلس ملی قرقیزستان نیز در این دیدار با ابلاغ پیام تبریک و آرزوی موفقیت رئیس جمهور کشورش برای رئیسی و نیز آرزوی پیشرفت روزافزون برای ملت ایران، اظهار داشت: قرقیزستان بسیار به گسترش روابط اقتصادی و تجاری خود با جمهوری اسلامی ایران علاقمند است.

وی تصریح کرد: به نتیجه رسیدن مذاکرات برای احداث خط آهن بین ایران و قرقیزستان از مسیر ترکمنستان و ازبکستان و نیز افزایش پروازها بین دو کشور، از اقداماتی هستند که می توانند زمینه گسترش تعاملات را فراهم کنند.

ظرفیت های مناسبی برای ارتقای سطح روابط ایران با تانزانیا و زنگبار وجود دارد

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، ظهر امروز جمعه در دیدار "جوب یوستینا انوگای" و "زبیر علی مولود" روسای مجالس تانزانیا و زنگبار، روابط دوجانبه را دوستانه و مطلوب توصیف کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های مناسب موجود و نیز نزدیکی عمیق و تاریخی ملت های ما به ویژه با شیرازی تبارهای زنگبار، باید سطح روابط و همکاری ها را ارتقا دهیم.

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که روابط پارلمانی بین مجلس شورای اسلامی ایران با مجالس تانزانیا و زنگبار به توسعه تعاملات دوجانبه و منطقه ای طرفین کمک کند.

پیام امیر کویت به دست رئیسی رسید /ادامه دیدارهای دیپلماتیک رئیس جمهور

"جوب یوستینا انوگای" و "زبیر علی مولود" روسای مجالس تانزانیا و زنگبار نیز در این دیدار با ابلاغ تبریک روسای جمهور متبوع خود به رئیسی، به سابقه حضور شیرازی ها در زنگبار اشاره کرده و گفتند که در ایام استقلال تانزانیا و زنگبار، یکی از احزاب فعال، حزب آفریقایی شیرازی بود که تلاش های موثری برای مستقل شدن کشور داشت.

روسای مجالس تانزانیا و زنگبار اظهار امیدواری کردند که در دوره جدید، روابط و تعاملات دوجانبه به ویژه در عرصه اقتصادی گسترش یابد.

مصمم هستیم گام های بلندی برای توسعه همه جانبه روابط به نفع دو ملت برداریم

سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در دیدار خانم «صاحبه غفاراوا» رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان، ظرفیت های گسترده در مسیر توسعه روابط تهران- باکو را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: شرکت های مختلف و بخش خصوصی ایرانی آمادگی دارند در روند بازسازی مناطق آذربایجان و اجرای پروژه های مشترک در بخش های فنی، مهندسی و زیربنایی، مشارکت و همکاری داشته باشند.

رئیسی با تاکید بر اینکه ایران پیشرفت و امنیت جمهوری آذربایجان را امنیت خود می داند، گفت: دو کشور می توانند در روابط دو جانبه و منطقه ای همکاری ها و هماهنگی های نزدیک و موثری در راستای منافع دو ملت و امنیت و ثبات در منطقه داشته باشند.

پیام امیر کویت به دست رئیسی رسید /ادامه دیدارهای دیپلماتیک رئیس جمهور

خانم «صاحبه غفاراوا» رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با تبریک و ابلاغ سلام الهام علی اف رئیس جمهور کشورش، گفت: اطمینان داریم در دوره جدید، روابط و مناسبات تهران و باکو بیش از پیش توسعه خواهد یافت و آذربایجان از مشارکت و حضور شرکت های ایرانی در اجرای طرح ها و پروژه های مختلف استقبال می کند.

برای توسعه جدی روابط تهران-داکا اراده جدی داریم

سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در دیدار «شهریار عالم» وزیر خارجه بنگلادش با اشاره به روابط دیرینه و فرهنگی ایران و بنگلادش، اظهارداشت: برای توسعه جدی روابط دو کشور در همه زمینه ها بویژه در عرصه اقتصادی اراده جدی داریم و فعال سازی ظرفیت های موجود را به نفع رفاه و پیشرفت دو ملت می دانیم.

رئیسی گفت: جمهوری اسلامی ایران از همکاری و سرمایه گذاری های مشترک دو کشور در مسیر توسعه روابط استقبال می کند.

پیام امیر کویت به دست رئیسی رسید /ادامه دیدارهای دیپلماتیک رئیس جمهور

رئیس جمهور همچنین از میزبانی و حمایت بنگلادش از آوارگان میانمار قدردانی کرد و گفت: امیدواریم از همه ظرفیت های خود برای رهایی مردم مسلمان و مظلوم میانمار از ظلم استفاده کنید.

شهریار عالم، وزیر خارجه بنگلادش نیز در این دیدار با بیان اینکه امیدواریم در دوره جدید روابط دو کشور توسعه و بهبود یابد، اظهارداشت: بنگلادش خواهان شراکت ایران در مسیر توسعه اقتصادی است.

باید با همکاری هم صفحه جدیدی در عرصه همکاری میان کشورهای منطقه را بگشاییم

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر جمعه در دیدار "احمد ناصر المحمد الاحمد جابر الصباح"، وزیر امور خارجه کویت، با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان، روابط برادرانه بین ملت های منطقه را نمی پسندند، افزود: با این وجود باید برخلاف خواسته آنها روز به روز سطح مناسبات را ارتقا دهیم.

رئیسی افزود: اگر مسئله و مشکلی بین کشورهای منطقه وجود دارد، باید با گفت و گو و تعامل حل و فصل شود و نباید اجازه داد هیچ جای پایی برای دخالت بیگانگان در منطقه ایجاد شود.

پیام امیر کویت به دست رئیسی رسید /ادامه دیدارهای دیپلماتیک رئیس جمهور

"احمد ناصر المحمد الاحمد جابر الصباح"، وزیر امور خارجه کویت نیز در این دیدار با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در دوره پیش رو، صفحه ای جدید از روابط با ایران را رقم بزنیم، اظهار داشت: آمادگی داریم تا به محض تشکیل کابینه حضرتعالی، همکاری برای تدوین طرحی عملیاتی برای گسترش همه جانبه روابط را آغاز کنیم.

وی با ابلاغ تبریک و پیام کتبی امیر کویت برای رئیسی تصریح کرد: امروز با توجه به تجربه به دست آمده از مبارزه با کرونا باید عرصه های جدیدی برای همکاری بین کشورهای منطقه را تعریف کنیم.

27219

پست بعدی

آمادگی کامل فنی ایران برای بازگشت به بازار نفت

ج آگوست 6 , 2021
وزیر نفت از آمادگی کامل فنی ایران برای بازگشت به بازارهای جهانی نفت خام در بالاترین سطح پس از توافق سیاسی و لغو تحریم خبر داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیژن زنگنه امروز در دیدار با محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با بیان اینکه پس از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000