ترافیک دیدارهای دیپلماتیک با رئیسی در پاستور +جدول

ترافیک دیدارهای دیپلماتیک با رئیسی در پاستور +جدول

نماینده ویژه کشورها ۱۳ کشور که برای حضور در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی به ایران سفر کرده بودند با وی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز پنج شنبه، از روزهای پرترافیک پاستور بود، روزی که سران کشورها که برای حضور در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی به ایران سفر کرده بودند با وی دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی پیش از مراسم تحلیف، ضمن دیدار با نماینده ویژه کشورها «عراق»، «ونزوئلا»، «یمن»، «الجزایر»، «پاکستان»، «ارمنستان»، «نیجر»، «غنا»، «بولیوی»، «مدیر اجرایی دبیرخانه کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا »، «افغانستان»، «ترکیه» و «روسیه» ابراز امیدواری کرد روابط این کشورها و جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف شاهد توسعه باشد.

صلح و ثبات در منطقه و ناراحتی آمریکا از رشد و توسعه آمریکای لاتین از دیگر بخش های اظهارات رئیس جمهور در دیدارهای امروز بود.

مشروح سخنان رئیس جمهور وسران ۱۳ خارجی را در جدول زیر بخوانید؛

نام سران کشورها/ سمت

اظهارت رئیس جمهور

اظهارات سران کشورها

برهم صالح/ رئیس جمهور عراق

*جمهوری اسلامی ایران به تعبیر مقام معظم رهبری خواهان عراقی قوی و مقتدر است. امیدواریم انتخابات پیش رو نیز بستری برای تحقق خواسته مردم در راستای کرامت و اقتدار بیش از پیش ملت عزیز عراق باشد.

* هر گامی در راستای اقتدار عراق و کوتاه شدن دست بیگانگان از این کشور را مایه پیشرفت عراق است. ایران در راستای حفظ تمامیت ارضی و امنیت و ثبات عراق از اهدای خون عزیزترین فرزندان خود همچون شهید قاسم سلیمانی نیز دریغ نداشته است.

* حتی به راه انداختن یک جنگ طولانی و خانمانسوز از سوی صدام دیکتاتور نیز نتوانست خللی بر رابطه عمیق و صمیمانه دو ملت ایران و عراق وارد کند، با وجود پیشرفت های چشمگیر روابط دو کشور پس از سقوط دیکتاتوری صدام، اما همچنان ظرفیت های بیشماری برای گسترش روابط دو کشور وجود دارد.

*{ با تاکید بر لزوم بازتعریف ترتیبات امنیتی منطقه}: هدایت تحولات منطقه در مسیر استقرار ثبات و امنیت فراگیر بدون حضور ایران و عراقی مستقل و مقتدر ممکن نیست. یک عراق با حاکمیت مقتدر که بر سرتاسر عراق شمولیت داشته باشد، می تواند در ترتیبات امنیتی منطقه نیز نقش بسیار سازنده ای ایفا کند.

فائق زیدان/ رئیس شورای عالی قضایی عراق

* جمهوری اسلامی ایران هیچ مانع و محدودیتی برای توسعه روابط با عراق در زمینه های مختلف ندارد.

* جمهوری اسلامی ایران و عراق از اشتراکات دینی، مذهبی، تاریخی و فرهنگی گسترده ای برخوردارند، برای مناسبات و همکاری های تهران و بغداد جایگاه ویژه و ممتازی قائل هستیم و تقویت روابط با این کشور در اولویت سیاست خارجی ایران قرار دارد.

*{ با گرامیداشت یاد و رشادت های شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس در مبارزه با تروریسم و تلاش برای برقراری صلح و ثبات در منطقه}: دولت آمریکا صراحتا مسئولیت این جنایت بزرگ را بر عهده گرفت و این کار عملا یک اقدام تروریستی دولتی بود و باید در مقابل افکار عمومی جهان و تاریخ پاسخگو باشند.

نیکول پاشینیان/ نخست وزیر ارمنستان

*{ با اشاره به اهمیت توسعه روابط دو کشور}: با همکاری و همراهی یکدیگر می توانیم گام های بلندی در جهت منافع دو کشور و دو ملت برداریم.

*{ با اشاره به ظرفیت های ایران و ارمنستان را در زمینه های مختلف اقتصادی، تجاری، علم و فناوری}: مصمم هستیم طرح ها و پروژه های مشترک را هر چه سریعتر تکمیل و در خدمت رفاه و آسایش دو ملت قرار دهیم.

* اراده دو دولت بر مبنای توسعه روز افزون مناسبات و همکاری های دو جانبه و منطقه ای است و با همدلی و همراهی در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

*{ با تاکید بر تلاش همه جانبه برای صلح و امنیت پایدار در منطقه}: درگیری و تنش را به نفع هیچ کس نمی دانیم و برای تعمیق صلح و ثبات بین کشورهای منطقه از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

*{با تبریک مجدد انتخاب ابراهیم رئیسی، با بیان اینکه برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت و جایگاه ویژه ای قائل هستیم}: اطمینان داریم در دوره جدید، روند توسعه روابط دو کشور شتاب خواهد داشت.

* ایروان بالاترین سطح آمادگی را برای توسعه و تحکیم روابط با تهران در راستای منافع متقابل دارد.

ایمن بن عبدالرحمن/ نخست وزیر الجزایر

* زنان و مردان الجزایر برای مردم ایران همواره یادآور اراده و روحیه ایستادگی و مقاومت در برابر نفوذ بیگانگان بوده و هستند.

* ایران و الجزایر پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره روابط دوستانه و سازنده ای داشته اند، اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم گسترش روابط با همسایگان و کشورهای اسلامی است و لذا باید با تدوین برنامه ها و ساز و کارهای عملی به گسترش همه جانبه روابط در دوره پیش رو اهتمام کنیم.

* اراده جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط با الجزایر است و ارتقای سطح روابط دوجانبه باید بستری برای تقویت روابط و همکاری های دو کشور در عرصه بین المللی باشد.

*{ با تشکر از ابراز لطف و علاقه رئیس جمهور کشورمان به ملت الجزایر}: الجزایر در راه مبارزه با استعمار بیش از ۱,۵ میلیون شهید داده و لذا سیاست خارجی ما بر دفاع از حق ملت های مظلوم بنا شده است.

* چالش امروز ما غلبه بر مشکلات اقتصادی بوده و تلاش برای توسعه روابط اقتصادی اساس علایق ما در گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

ریکاردو منندز پیریتو/ معاون رئیس جمهور ونزوئلا

*{ با اشاره به ضرورت تقویت و تحکیم روزافزون روابط ایران و کشورهای حوزه آمریکای لاتین}: بدون تردید کشورهای مستقل و آزادیخواه جهان می‌توانند با توسعه سطح روابط و همکاری‌های خود بر تحریم و فشارهای ظالمانه آمریکا غلبه کنند.

* روابط تهران – کاراکاس دوستانه و عمیق است. ایران و ونزوئلا از منافع و نیز دشمن مشترک برخوردار هستند و همواره نشان داده ایم که با ایستادگی و درایت می توانیم توطئه های آمریکا و امپریالیسم جهانی را نقش بر آب کنیم و آمریکا بر خلاف ادعاهایی که دارد، نمی تواند ملت های مستقل را از مسیر پیشرفت و تعالی بازدارد.

*{ با اشاره به وجود اراده قوی برای تقویت روابط دو جانبه برای حرکت پرشتاب در مسیر توسعه همه‌جانبه}: مصمم هستیم با برقرای روابط همه‌جانبه با کشورهای دوست و برادر مشکلات را از پیش پای مردم خود برداریم.

*{با تبریک و تسلیم پیام نیکلاس مادورو رئیس جمهور کشورش}: علاقه و دوستی ونزوئلا با مردم ایران غیر مشروط و همیشگی است و مصمم هستیم در روابط دو کشور جهش ایجاد نماییم.

*{ با اشاره به ترسیم نقشه راه مشترک برای مقابله با مشکلاتی مانند تحریم}: یقین داریم با همکاری یکدیگر می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

محمد صادق سنجرانی/ رئیس مجلس سنای پاکستان

* روابط تهران و اسلام آباد فراتر از رابطه همسایگی است، رابطه دو ملت برپایه باورهای اعتقادی و فرهنگی استوار است و این پیوندی ناگسستنی است.

* { سطح مطلوب مناسبات ایران و پاکستان بسیار بالاتر از حد کنونی دانست و با اشاره به اینکه می‌توان راههای جدیدی برای تعمیق روابط دو کشور ایجاد کرد}: باید ظرفیت های افزایش روابط و همکاری‌های دو کشور را شناسایی و در مسیر منافع دو کشور و منطقه فعال سازیم.

*{ با اشاره به اهمیت توسعه روابط و همکاری پارلمانی ایران و پاکستان} : پارلمان‌های دو کشور می‌توانند نقش سازنده و مفیدی در مسیر توسعه مناسبات دو کشور داشته باشند.

*{ با ابراز نگرانی از تنش و ناامنی در افغانستان، همکاری ایران و پاکستان برای برقراری صلح و امنیت پایدار در این کشور را مورد تاکید قرار داد}: وضعیت مردم افغانستان نگران کننده است و باید با همکاری‌های مشترک نگذاریم این مردم مسلمان بیش از این دچار آسیب شوند.

*{ با تاکید بر اینکه حضور آمریکا در هیچ کجای دنیا نه تنها مشکل‌گشا نبوده بلکه مشکل زا است}: سرنوشت افغانستان باید بدون دخالت بیگانگان و به دست خود افغانی‌ها و از مسیر گفت‌وگو و بصورت صلح‌آمیز تعیین شود.

*{ با ابلاغ پیام تبریک رئیس جمهور و نخست‌وزیر پاکستان، با بیان اینکه ایران و پاکستان به مثابه دو روح در یک بدن بوده و از روابط برادرانه برخوردار هستند}: مطمئن هستیم با نگاه مثبتی که شما به روند توسعه روابط با پاکستان دارید، سطح همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌ها توسعه چشم‌گیری خواهد داشت.

*{ با اشاره به ناتوانی آمریکا در تامین امنیت در افغانستان}: آمریکا عامل اصلی ناامنی در مناطق مختلف است و با توجه به شرایط موجود منطقه، از شما تقاضا داریم تا برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه، بین کشورهای اسلامی هماهنگی ایجاد کنید.

سینی عمرو/ رئیس مجلس نیجر

*{ با اشاره به اینکه روابط دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره دوستانه بوده است}: آنچه پیش از روابط سیاسی و اقتصادی ایران و نیجر را به هم پیوند می‌دهد، باورهای مشترک دو ملت است که قلب‌های ما را بهم نزدیک می‌کند.

* سطح فعلی روابط دو کشور قابل قبول نیست، وزارت امور خارجه ایران و نیجر باید برنامه و ساز و کاری عملیاتی برای شناسایی همه ظرفیت‌های دو کشور برای گسترش روابط را طراحی و اجرا کنند، زیرا گسترش روابط با کشورهای آفریقایی از جمله نیجر، از اولویت‌های ایران در دوره پیش رو خواهد بود.

* مناسبات پارلمانی از جمله زمینه‌های مناسب برای گسترش روابط کشورها برشمرد و اضافه کرد: روابط خوب بین ایران و نیجر باید زمینه ای برای تقویت روابط دو کشور در عرصه بین‌المللی باشد.

*{ضمن ابلاغ تبریک و آرزوی موفقیت رئیس جمهور و ملت نیجر برای دولت و ملت ایران}: بنده حامل پیام علاقمندی دولت و ملت نیجر برای گسترش روابط حسنه و دوستانه بین دو کشور هستم.

رخلیو مایتا/ وزیر امور خارجه بولیوی

* سطح کنونی روابط دو کشور را با توجه به ظرفیت های گسترده‌ای که وجود دارد ناکافی می‌دانیم، باید با مشارکت یکدیگر سازوکارهایی برای توسعه همه جانبه روابط در عرصه‌های مختلف ترسیم کنیم.

*{ با اشاره به اهمیت توسعه و تحکیم مناسبات و همکاری های ایران و بولیوی}: دو کشور از زمینه های فراوانی برای توسعه سطح روابط برخوردار هستند که باید شناسایی و در جهت بهبود مناسبات و منافع دو ملت استفاده شود.

*{ با اشاره به ناخرسندی آمریکا از روند توسعه روابط ایران با بولیوی و سایر کشورهای آمریکای لاتین}: مصمم هستیم خارج از اراده مستکبران روابط خود را در راستای منافع دو ملت، هر چه بیشتر افزایش دهیم.

* آمریکا و مستکبران جهان از اینکه بولیوی بر پایه اراده و خواست مردم خود استوار شده است، ناراحت و خشمگین هستند اما بی تردید کشورهای مستقل و آزادیخواهی مانند بولیوی می‌توانند خارج از اراده مستکبران، مسیر پیشرفت را ادامه دهند.

*{ با ابلاغ پیام تبریک دولت و ملت بولیوی، علاقه مندی و اراده کشورش را برای تعمیق و تقویت پیوندهای دوستی با ایران مورد تاکید قرار داد }: به رغم کارشکنی‌های آمریکا مصمم هستیم سطح روابط با تهران را در همه حوزه‌ها، ارتقا دهیم.

کایرات ساریبای/ مدیر اجرایی دبیرخانه کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا (سیکا)

*{ با تشکر از تبریک و آرزوی موفقیت وی برای دولت سیزدهم}: ایران فعالیت و پویایی سازمان‌های منطقه‌ای را عامل مهمی در مسیر مقابله با یکجانبه گرایی می‌داند.

* جمهوری اسلامی ایران، بنا دارد تا به‌طور مؤثر از ظرفیت نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی برای دفاع از حقوق و منافع کشورهای مستقل استفاده کند.

*{ با اظهار امیدواری نسبت به تداوم و تقویت نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در سازوکار سیکا برای گسترش صلح و امنیت در منطقه و جهان}: امروز قاره آسیا تاثیر مهمی در مدیریت تحولات جهانی دارد و سازمان سیکا به دنبال تقویت نقش آفرینی کشورهای آسیایی در عرصه بین‌المللی است.

* محور فعالیت سیکا بر تقویت نقش کشورهای آسیایی در تصمیم گیری برای مسائل این قاره و ممانعت از دخالت کشورهای غیرآسیایی در تحولات این قاره است.

ابراهیم محمد/ وزیر گردشگری غنا

*{ با تشکر از پیام تبریک همتای غنایی}: از شما می خواهم در بازگشت به کشورتان پیام اراده جمهوری اسلامی ایران برای گسترش مناسبات اقتصادی با غنا را ابلاغ کنید.

*{ با اشاره به اظهار ناخرسندی وزیر گردشگری غنا از کاهش سطح تعاملات اقتصادی ایران با این کشور}: کاهش سطح روابط با غنا و دیگر کشورهای آفریقایی برای دولت سیزدهم قابل قبول نیست و تلاش خود را برای بالفعل شدن همه ظرفیت‌های موجود به منظور ارتقای سطح روابط با کشورهای آفریقایی به کار خواهیم گرفت.

*{ با ابلاغ تبریک صمیمانه رئیس جمهور کشورش برای آغاز فعالیت دولت ابراهیم رئیسی}: امیدواریم با رفع موانع، مناسبات و تعاملات ایران و غنا در عرصه‌های مختلف و به ویژه در زمینه اقتصادی هر چه بیشتر گسترش یابد.

*{ با اشاره به موقعیت مناسب کشورش در غرب قاره آفریقا}: غنا موقعیت خوبی برای فعالیت اقتصادی دارد و می تواند دروازه ورود ایران به این قاره باشد.

محمد عبدالسلام/ فرستاده ویژه دولت نجات ملی یمن

*{ با تجلیل از مقاومت و ایستادگی مردم و مجاهدین یمن در مقابل مستکبران و زورگویان}: امروز یمن به جلوه ایستادگی و مقاومت در مقابل استکبار جهانی و افتخار جهان اسلام و جهان عرب تبدیل شده است.

* مقاومت و ایستادگی مردانه مردم و جوانان یمن برای عزت و استقلال خود در مقابل استکبار و ایادی آن، همه جهانیان را حیرت زده کرده است و این افتخار نه تنها برای مردم یمن بلکه متعلق به همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان است.

* مردم و مجاهدین یمن پیروز میدان هستند، امروز برای همه جهانیان و حتی متجاوزین آشکار است که پیروز واقعی این عرصه کیست.

* سرنوشت یمن باید به دست خود یمنی‌ها رقم بخورد، هیچ‌کس خارج از یمن نمی تواند برای این کشور تصمیم بگیرد.

*{ با تبریک و اظهار خشنودی از انتخاب رئیسیِ}: یمن گام های بلندی برای پیشرفت و توسعه برداشته است و خود را در این مسیر، در کنار و پشتیبان جمهوری اسلامی ایران می‌داند.

* ایران و یمن در محور واحدی علیه استکبار قرار دارند، مردم یمن خط مقاومت را برگزیده است و قدرتمندتر از همیشه این مسیر را ادامه خواهد داد.

اشرف غنی/ رئیس جمهور افغانستان

*{ با تاکید بر اینکه امنیت منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود}: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد ظرفیت های خود را در مسیر ایجاد صلح پایدار و جلوگیری از خونریزی در افغانستان بکار بگیرد.

* مردم ایران و افغانستان دارای روابط ریشه ای، اعتقادی و تمدنی هستند، ایران خواهان امنیت، رفاه و عزت مردم افغانستان است و از هیچ کمکی برای تحقق این هدف کوتاهی نکرده و نخواهد کرد.

* ریشه اصلی ناامنی و تنش در افغانستان را توطئه های بیگانگان است. بی تردید با کاهش حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان هم، تحریکات و فتنه افکنی های آنان به روش های مختلف ادامه خواهد یافت، زیرا منافع و حیات آنان در وجود ناامنی است.

*{با تاکید بر اهمیت همکاری دولت ایران با دولت قانونی افغانستان در روند صلح و ثبات در این کشور}: امنیت افغانستان باید توسط خود افغانی ها تامین شود و ایران آمادگی دارد در این زمینه، مساعدت و همکاری داشته باشد تا صلح پایدار و عادلانه برقرار شود و مردم افغانستان از رنج و مشقت رهایی یابند.

*{ با تبریک مجدد انتخاب آیت الله رئیسی و ابراز امیدواری از شروع فصل جدیدی در مناسبات و روابط تهران – کابل}: افغانستان تمایل دارد روابط سیاسی و اقتصادی خود را با ایران در تمامی زمینه ها گسترش دهد.

*{ با تاکید بر اینکه تهران از ظرفیت های کلیدی و تاثیرگذاری در ایجاد امنیت منطقه ای برخوردار است}: ایران نقش و جایگاه برجسته ای در ثبات و امنیت منطقه دارد و خواهان استفاده از ظرفیت های ایران برای اقدامات و همکاری مشترک، در مسیر استقرار امنیت پایدار در افغانستان هستیم.

مصطفی شنتوپ/ رئیس مجلس ملی ترکیه

* مناسبات ایران و ترکیه فراتر از مناسبات همسایگی صرف است. باورها و اعتقادات مشترک، مردم دو کشور را بسیار به هم نزدیک کرده است.

*{با اشاره به اینکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره پیش‌رو گسترش حداکثری روابط در عرصه‌های مختلف با کشور دوست و برادر ترکیه است}: تهران و آنکارا توان و ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای گسترش همه جانبه روابط دارند و ارتقای سطح تعاملات آنها می‌تواند همکاری‌های دو کشور در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی را نیز به‌طور موثرتری به پیش ببرد.

*{ با اشاره به اولویت سیاست همسایگی در سیاست خارجی دولت جدید}: موفقیت سیاست همسایگی مستلزم توسعه و تعمیق پیوندهای چندجانبه میان ایران و ترکیه است.

*{ با ابلاغ تبریک و آرزوی موفقیت خودش و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به مناسبت آغاز فعالیت ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور جدید کشورمان}: مناسبات ایران و ترکیه فراتر از روابط حسنه دو همسایه بوده و در عرصه بین‌المللی نیز برای تحقق صلح و آرامش از اهمیت زیادی برخوردار است.

* ابراز امیدوارم با برگزاری نشست آتی شورای‌عالی همکاری ایران و ترکیه، گام بلندی در مسیر ارتقای همکاری‌های دو کشور برداشته شود.

*{ با ابراز نگرانی نسبت به تحولات افغانستان}: عدم پیشرفت مناسب روند صلح در افغانستان، احتمال بروز خلاء امنیتی در این کشور را ایجاد کرده است و لذا ایران و ترکیه باید همکاری‌های خود را برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان تقویت کنند.

ویاچسلاو ولودین/ رئیس دومای دولتی روسیه

* حجم تعاملات ایران و روسیه خوب، اما ناکافی است، مناسبات تهران-مسکو باید وارد یک دوره جدید شده و برای توسعه همه جانبه آن گام های اساسی برداشته شود.

* همکاری ایران و روسیه می تواند عاملی موثر و بازدارنده در برابر یکجانبه گرایی باشد، ابراز امیدوارم سند جامع همکاری میان دو کشور برای گسترش حداکثری همکاری ها نهایی شود.

*{ با اشاره به اینکه مانعی برای گسترش همه جانبه روابط دو کشور وجود ندارد}: از پیشرفت و رشد اقتصادی روسیه در راستای خوداتکایی خرسند بوده و مصمم هستیم سیاست های اقتصاد مقاومتی را با هدف ارتقای تاب آوری در برابر تکانه های اقتصادی به ویژه تحریم های ظالمانه آمریکا و اروپا به نحو احسن اجرا کنیم.

*{ با ابلاغ تبریک و آرزوی موفقیت خود و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور کشورش برای دولت سیزدهم و رئیس جمهور کشورمان و با تاکید بر لزوم ارتقای سطح همکاری های دو کشور در همه زمینه ها و آمادگی پارلمان روسیه برای نقش‌آفرینی در این راستا}: پیشنهاد شما برای نهایی کردن سند همکاریهای جامع ایران و روسیه را به آقای پوتین منتقل خواهد کرد.

*{ با اشاره به اینکه کشورش همواره حامی گسترش روابط با ایران در عرصه های مختلف بوده}: روابط دو کشور هنوز با سطح مطلوب فاصله دارد و بنده نیز به سهم خود تلاش خواهم کرد در چارچوب روابط پارلمانی با ایران، سیاست ارتقای سطح روابط را تسریع کنیم.

* تحریم ها علیه ایران و روسیه با هدف تضعیف کشورهای ما وضع شدند، اما ما در کنار هم برای گسترش تعاملات و پیشرفت بر این موانع غلبه خواهیم کرد.

۲۷۲۱۵

پست بعدی

توئیت معنادار کاندیدای وزارت خارجه دولت رئیسی درباره مذاکره با آمریکا

پ آگوست 5 , 2021
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل در توییتی نوشت: مذاکره با آمریکا هرگز تابو نبوده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل در توییتر نوشت: مذاکره با آمریکا هرگز تابو نبوده است دهها ملاقات وزرای خارجه دو کشور در برجام […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000