۹۴۰۰ بستری کرونایی در تهران/ امکان شیوع دلتا در فضای باز/ دو ماسک بزنید

۹۴۰۰ بستری کرونایی در تهران/ امکان شیوع دلتا در فضای باز/ دو ماسک بزنید

ایسنا نوشت: فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران، ضمن تشریح آخرین وضعیت بیماری در استان تهران، گفت: در مورد سوش دلتا حتی در فضای باز هم میزان سرایت پذیری ویروس بسیار بالا است و افراد پرخطر نباید در مجامع عمومی حاضر شوند.

علیرضا زالی در حاشیه جلسه ویژه ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در تهران، ضمن اشاره به کمک‌های بنیا مستضعفان در راستای مدیریت کرونا گفت: درباره کمبود دارو و سرم مدیرکل محترم داروی کشور را دعوت کردیم و گزارشاتی دادند که با فرایند واردات سرم و دارو تقریبا این کمبود در روزهای آتی کمرنگ‌تر خواهد شد.

وی درباره میزان استفاده از تخت‌های بیمارستانی نیز بیان کرد: در حال حاضر ۹۴۰۰ بیمار بستری داریم که حدود ۲۵۰۰ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و دیشب هم میزبان حدود ۲۰۰۰ بیمار جدید بودیم و حدود ۱۶۰۰ بیمار ترخیصی داشتیم. کماکان میزان مراجعیت سرپایی ما حدود ۲۰ هزار نفر است که عمده آنها برای درمان سرپایی مراجعه کردند و تا زمانی که افولی در مراجعات سرپایی شکل نگیرد باید در روزهای آتی نیز شاهد همین الگو در تهران باشیم.

زالی ادامه داد: کماکان ظرفیت‌های جدیدی برای بستری موقت در تهران در حال افزایش است، ما کماکان با بیمارانی مواجه هستیم که با ویروس دلتا به ما مراجعه می‌کنند و بر اساس مطالعات ما اقامت این بیماران در بیمارستان نسبت به بیماران با ابتلا به سوش‌های قبلی ۲.۵ روز بیشتر است.

وی در خصوص واکسیناسیون در تهران، اظهار کرد: دیروز از تزریق ۸۳ هزار واکسن در روز در تهران گذشتیم و به نظر می‌رسد اگر واکسن کافی در اختیار ما قرار گیرد می‌توانیم از مرز ۱۰۰ هزار واکسن در روز گذر کنیم.

وی افزود: بر اساس مقاله‌ای که در ۴۸ ساعت گذشته منتشر شده است ویروس دلتا برخلاف سوش‌های قبلی میزان سرایت بیشتری در فضای غیر مسقف دارد؛ در حالی که پیشتر تفاوت چشمگیری در میزان انتقال ویروس در فضای باز و مسقف وجود داشت، اما در مورد سوش دلتا حتی در فضای باز هم میزان سرایت پذیری ویروس بسیار بالا است و افراد پرخطر نباید در مجامع عمومی حاضر شوند؛ زیرا هیچ گارانتی برای عدم ابتلا وجود ندارد و توصیه می‌کنیم اگر افراد مسن و پرخطر باید بر حسب ضرورت در جامعه حضور یابند حتما از دو ماسک استفاده کنند و هر ۳ ساعت یکبار آن را تعویض کنند.

۴۷۲۳۷

پست بعدی

«خانه‌کابل»، داستان کافه‌ افغانستانی رونمایی شد

چ آگوست 4 , 2021
مستند «خانه‌کابل» روایتی از راه‌اندازی کافه‌ای با فضای افغانستانی توسط یک خانواده افغان به کارگردانی مسعود کارگر در سازمان هنری رسانه‌ای اوج رونمایی شد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته، سه‌شنبه ۱۲ مرداد مراسم رونمایی از مستند «خانه‌کابل» به کارگردانی مسعود کارگر و همچنین یادبود زنده‌یاد محمدسرور رجایی، شاعر افغانستانی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000