بازگشت موج سهمگین کرونا در روزی که تمام نقشه ایران قرمز شد

بازگشت موج سهمگین کرونا در روزی که تمام نقشه ایران قرمز شد

ویروس کرونا با شدت تمام بازگشته است و با ثبت بیماران جدید ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفری در یک روز به قله موجی بازگشت که مسولان وزارت بهداشت می گویند این موج هنوز ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز دوباره مشکلات کرونا خودش را نشان داد و متاسفانه باز روند مرگ و میر صعودی شد. تا کنون ۹ میلیون و ۹۲۵ هزار و ۶۰۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۷۴۱ هزار و ۹۷۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۵۸۲ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند. از دیروز تا امروز ۱۰ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۲ هزار و ۵۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۴۸۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۹۰۳ هزار و ۵۱۹ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۰ هزار و ۹۹۶ نفر رسید. اینفوگراف منتشر شده از خبرگزاری جمهوری اسلامی به روشنی نشان می دهد حال خراب کرونا در ایران چقدر وحشتناک شده است. خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۳۸۵ هزار و ۱۹۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۵ هزار و ۵۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۵ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۶۳۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر نقشه کرونایی ایران تماما قرمز شده و ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند که البته این نشان دهنده ترکتازی ویروس دلتا در تمام کشور است. ویروس دلتا ویژگی های زیادی دارد.

بازگشت موج سهمگین کرونا در روزی که تمام نقشه ایران قرمز شد

در این رابطه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره ویژگی بارز کرونای دلتا گفت: واگیری این ویروس چندین برابر ویروس قبلی کروناست و گفته می شود شبیه آنفلوانزای معمولی و برخی می گویند شبیه آبله مرغان(از نظر واگیری) است که علائم شبیه آنفلوانزا شروع می شود و در برخی افراد خفیف بوده و ممکن است توجه نکنند و بیماری در کسانی که مستعد وخیم شدن بیماری هستند، شدت پیدا می کند و عمدتا دچار درگیری ریوی می شوند و بیماران را بدحال می کند. این ویروس دارای ۱۵ نشانه بارز است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

با این وجود سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: هنوز به قله موج جدید نرسیده‌ایم. راهکار یک تعطیلی سفت و سخت سراسری است. در همین تعطیلات گذشته ۱۷۰ هزار اتومبیل از تهران خارج شده اند!. ۳۰% از افراد ۶۰ سال به بالا برای دریافت واکسن هنوز مراجعه نکرده‌اند.

درباره واکسیناسیون عمومی نیز خبرهای مهمی به گوش می رسید از جمله اینکه رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا توسط دانشمندان این ستاد گفت: ظرف یک‌ماه گذشته بیش از ۵ میلیون دوز واکسن برکت تولید کردیم که ازاین تعداد یک میلیون و ۵۰۰هزار دوز را تحویل وزارت بهداشت داده‌ایم و محموله‌های بعدی پس از طی مراحل ۱۶ تا ۲۰ روزه تست کیفیت تحویل این وزارت خواهد شد.

بازگشت موج سهمگین کرونا در روزی که تمام نقشه ایران قرمز شد

از نظر واردات واکسن هم امروز وضعیت خوبی در کشور حاکم بود و یک میلیون دوز واکسن وارداتی تحویل وزارت بهداشت شد. کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر گفت: دهمین محموله واکسن تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر امروز(یکشنبه) در فرودگاه امام خمینی(ره) جهت توزیع در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

فقط کافی است برای سنجش اثر این واکسنها در نظر داشته باشیم که میزان مرگ و میر با واکسیناسیون حدود ۹ میلیون نفر ۹۵ درصد کاهش خواهد یافت. در این رابطه مصطفی قانعی عضو کمیته ملی واکسن کرونا با اشاره واردات ۳۰ میلیون دوز واکسن به کشور گفت: با ورود این واکسن ها به کشور، تمامی افراد بالای ۵۰ سال واکسینه می شوند و این به معنای آن است که مرگ و میر تا ۹۵ کاهش خواهد یافت.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان ورودی‌ جدید دانشگاه‌ها از بهمن ۱۴۰۰ به کلاس‌های درس می‌روند. دلیل این امر هم واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه هاست که تا شهریور انجام خواهد شد. همچنین واکسیناسیون دانشجویان و استادان دانشگاه تهران هم در شرف انجام است.

۴۷۲۳۱

پست بعدی

خبر مهم برای متقاضیان تسهیلات/سقف اعتبار کارت خرید ۴ برابر شد

ی آگوست 1 , 2021
سقف پرداختی در قالب کارت اعتباری مرابحه به مشتریان بانک‌ها و موسسات اعتباری از ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای اعلام کرد که با تصویب کمیسیون اعتباری این بانک، بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند براساس ارزیابی و اعتبارسنجی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000