با این ترفندهای روانشناسی ذهن دیگران را بخوانید

با این ترفندهای روانشناسی ذهن دیگران را بخوانید

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: در این گزارش ترفندهایی به شما یاد خواهیم داد که با آن ها دست کمی از یک پیشگو نخواهید داشت.

در این گزارش ترفندهایی به شما یاد خواهیم داد که با آن ها دست کمی از یک پیشگو نخواهید داشت.برای همه مان پیش آمده که گاهی آرزو کرده ایم که کاش می توانستیم ذهن دیگران را بخوانیم و بفهمیم به چه فکر می کنند، انگار که از قدرتی جادویی برخوردار باشیم. اما اگر به شما بگوییم که می توانید تنها با دقت به زبان بدن آدم ها واقعاً ذهن شان را بخوانید چه؟

گاهی ممکن است به خاطر اشتباه بودن حرکت بدنی، از کلمات – با همه ی قدرت زیادی که دارند – برداشت دیگری شود. با این حال، بیشتر زبان بدن ما به ناخودآگاه ما مربوط می شود و ما به خود می آییم و می بینیم دست به کارهایی زدیم که به قدری ناخودآگاه صورت گرفتند که تازه بعد از انجام شان به آن ها پی بردیم.

در ادامه ترفندهایی به شما یاد خواهیم داد که با آن ها دست کمی از یک پیشگو نخواهید داشت.

۱- به چشم هایش دقت کنید

با این ترفندهای روانشناسی ذهن دیگران را بخوانید

نگاه کردن به سمت راست و بالا نشانه ی دروغگویی است چون با این کار تخیل فرد فعال می شود. اما نگاه به سمت چپ و پایین هنگام صحبت کردن نشان می دهد که آن شخص یا در حال به یاد آوردن چیزی است یا دارد فکرش را جمع می کند.

۲- اگر زیاد سر تکان می داد

با این ترفندهای روانشناسی ذهن دیگران را بخوانید

گاهی وقتی مشغول صحبت درباره ی چیزی هستیم که شخص مقابل مان علاقه ای به آن ندارد، ممکن است آن شخص شروع کند به پشت هم و بیش از حد تکان دادن سر خود. اگر در حال توضیح موضوعی برای کسی بودید و دیدید بیش از حد سر خود را تکان می دهد یعنی شک دارد که بتواند طبق توضیحات شما عمل کند. به همین دلیل باید حواس خود را جمع کنید و اگر متوجه این حرکت در شخص مقابل تان شدید، شمرده تر صحبت کنید و سعی کنید آن را به شکل دیگری بیان کنید تا متوجه توضیحات شما شود.

۳- ادای خندیدن را در می آورد

با این ترفندهای روانشناسی ذهن دیگران را بخوانید

بیشتر ما از چین و چروک هایی که زودتر از موعد سر و کله شان دور چشم هایمان پیدا شده دل خوشی نداریم. اما چیزی که نمی دانیم این است که همین چین و چروک ها می توانند بگویند که خنده ی یک شخص واقعی است یا ساختگی. چون خنده ی ساختگی مسری نیست و بنابراین چشم ها هم همراه لب ها نمی خندند.

۴- فک خود را فشار می دهد

با این ترفندهای روانشناسی ذهن دیگران را بخوانید

فشار دادن فک نشانه ی اضطراب است. اگر متوجه شدید شخص مقابل تان فک خود را فشار می دهد، معنایش این است که دارد به چیز اضطراب آوری فکر می کند. این اتفاق به طور ناخودآگاه می افتد، چه آن شخص خود متوجهش باشد و چه نه.

۵- از کجا بفهمیم احساسش ساختگی نیست؟

با این ترفندهای روانشناسی ذهن دیگران را بخوانید

بلند کردن دست به طور کامل و با یک حالت راحت، تصویر قدرتمند و مسلطی به شخص می دهد. برعکس، بالا آوردن دست تا پایین سر نشان دهنده ی نداشتن حس امنیت روانی و خجالتی بودن است.

۷- از کف دست هایش چشم برندارید

با این ترفندهای روانشناسی ذهن دیگران را بخوانید

بسیاری از حالت های دست می توانند معنی یا معانی ای داشته باشند. دو مورد از آن ها هست که می خواهیم درموردش صحبت کنیم. اگر کف دست هایتان رو به بالا بود یعنی دارید چیزی را پیشنهاد می دهید یا سؤال می کنید. اما اگر کف دست هایتان رو به پایین بود یعنی دارید چیزی را دستور می دهید یا تقاضا می کنید.

۸- به فاصله اش تا خودتان دقت کنید

با این ترفندهای روانشناسی ذهن دیگران را بخوانید

برای اینکه متوجه شوید شخص مقابل تان از شما خوشش می آید یا نه، دقت کنید که چقدر نزدیک به شما ایستاده. و اگر به شخص مقابل تان نزدیک شدید و او به عقب رفت، ممکن است معنی اش آن باشد که این رابطه متقابل نیست. حتی گاهی ممکن است بتوان از روی فاصله ی فیزیکی میان دو نفر به رابطه ی آن ها پی برد.

2323

پست بعدی

نامه عباس عبدی به آیت الله رئیسی/ طرح صیانت، امید مردم به دولت شما را نشانه گرفته

ش جولای 31 , 2021
عباس عبدی در روزنامه اعتماد نامه سرگشاده ای را در باره طرح محدودسازی اینترنت خطاب به رئیس جمهور منتخب منتشر کرده است. در این نامه آمده است: با سلام و احترام طبیعی است که دراین روزها ذهنیت و توجه شما به انتخاب همکاران متمرکز شده باشد و کمتر فرصت کنید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000