آغاز واکیسناسیون معلمان از امروز در سراسر کشور/ قبل از ارسال پیامک یا تماس به مراکز مراجعه نکنید

آغاز واکیسناسیون معلمان از امروز در سراسر کشور/ قبل از ارسال پیامک یا تماس به مراکز مراجعه نکنید

ایلنا نوشت: مدیر کل دفتر تندرستی وسلامت وزارت آموزش و پرورش خطاب به فرهنگیان گفت: بدون اطلاع به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنید، زیرا آموزش و پرورش نوبت‌بندی را انجام می‌دهد.

محمد محسن بیگی" مدیر کل دفتر تندرستی وسلامت وزارت آموزش و پرورش درباره روند واکسیناسیون معلمان از امروز مصادف با عید غدیر خم و طریقه نوبت دهی به آنان توضیح داد: معلمان در اکثر شهرها در مراکز عادی نوبت‌بندی می‌شوند، زیرا ظرفیت شبکه‌های بهداشتی برای تزریق واکسن وجود دارد.

وی در توضیح راه اندازی مراکز مورد نیاز برای واکسیناسیون معلمان توضیح داد: در برخی از شهرها به خاطر تراکم بالا ممکن است لازم باشد سالن جدید ایجاد یا مراکز جدید راه اندازی شود. این اقدام با هماهنگی که میان آموزش و پرورش منطقه و شبکه‌های بهداشتی انجام می‌شود مشخص می‌کند که آیا سالن جدید نیاز دارند یا خیر.

محسن بیگی افزود: باید به همکاران فرهنگی برای مراجعه جهت واکسیناسیون حتما اطلاع داده شود، بدون اطلاع نیاز به مراجعه نیست زیرا آموزش و پرورش نوبت‌بندی را انجام می‌دهد.

مدیر کل دفتر تندرستی وسلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: انجام واکسیناسیون معلمان یا بر اساس مدرسه‌ای که معلمان در آن هستند یا بر مبنای لیستی که وزارت بهداشت در اختیار دارد، اطلاع‌رسانی خواهد شد. برای واکسیناسیون یا با معلمان تماس گرفته می‌شود یا پیامک می‌دهند که به کدام مرکز در چه تاریخی مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: تمام کارها مدیریت شده است و نیازی به مراجعه فرهنگیان در حال حاضر نیست.

محسن بیگی تاکید کرد: توصیه ما این است که معلمان حتما بر اساس زمان‌بندی که به آن‌ها اعلام شده مراجعه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چه واکسنی به معلمان تزریق خواهد شد؟ گفت: واکسن‌هایی که در شبکه توزیع می‌شود از انواع مختلف بوده و ممکن است در شهرها و پایگاه‌های مختلف واکسن‌ها متفاوت باشد، زیرا نوع ثابت و یکدستی در همه کشور نیست.

مدیر کل دفتر تندرستی وسلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: تقریبا تعداد یک میلیون و دویست هزار نفر لیستی است که در اختیار وزارت بهداشت قرار داده شده و ممکن است تعدادی هم در برنامه‌های بعدی اضافه شود مثل رانندگان سرویس مدارس، نیروی خرید خدمات که جا مانده باشند، نیروهای مدارس غیر دولتی که هنوز در سامانه ثبت نشده باشند، سرباز معلم‌ها و نیروهای استخدامی جدید که قرار است به آموزش و پرورش در مهر اضافه شوند و هنوز تعیین تکلیف نشدند. این افراد در لیست تکمیلی که می‌فرستیم اضافه خواهند شد.

وی درباره اتمام واکسیناسیون معلمان تا پیش از مهر ماه گفت: وزارت بهداشت قول داده که این کار انجام شود. در اکثر شهرها جمعیت زیاد نیست و جمعیت معلمانی که باید واکسن بزنند هزار تا ۱۵۰۰ نفر است. فقط در برخی مراکز استان‌ها یا شهرهای بزرگ تراکم بیشتری داریم که اینها به بازه زمانی طولانی‌تری نیاز دارند. بنابراین ممکن است که شهرهای کوچک‌تر یکی دو روزه تمام شوند و تا شهریور ادامه پیدا نکند.

محسن بیگی گفت: معلمان قبل از این هم متقاضی بودند تا زودتر بتوانند واکسن بزنند، به نظرم مجموعه معلمان از این قضیه استقبال می‌کنند.

مدیر کل دفتر تندرستی وسلامت وزارت آموزش و پرورش در واکنش به اینکه آیا معلمان مناطق محروم در واکسیناسیون اولویت ندارند؟ گفت: تفاوتی ندارد، همه معلمان در این دوره واکسن می‌زنند و فرقی نمی‌کند در کدام منطقه حضور داشته باشند. البته تزریق واکسن در مناطق محروم زودتر انجام می‌شود زیرا تراکم پایین‌تر است و ظرفیت واکسیناسیون آنجا دچار چالش نیست و ممکن است ظرف سه چهار روز واکسینه شوند و تمام شود.

مدیر کل دفتر تندرستی وسلامت وزارت آموزش و پرورش درباره واکسیناسیون دانش آموزان گفت: ما در این باره صحبت و مذاکره‌ای با وزارت بهداشت داشتیم، اگر آن‌ها بتوانند برای تزریق واکسن افراد زیر ۱۸ سال تاییدیه‌ها را بگیرند قرار شد اولویت دانش آموزان مدارس استثنایی و دانش آموزانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، باشد ولی بعد از این که بتواند تاییدیه‌ها را بگیرند اعلام می‌کنند.

۴۷۲۳۷

پست بعدی

ابتلای محمدسرور رجایی به کرونا

پ جولای 29 , 2021
ایسنا نوشت: محمدسرور رجایی، شاعر و نویسنده به کرونا مبتلا شده است. محمدکاظم کاظمی، شاعر و پژوهشگر افغان ساکن ایران در این‌باره نوشته است: «محمدسرور رجایی شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار کوشا و پرکار مهاجر، در بستر بیماری کرونا اوضاع سختی دارد. از همه عزیزان درخواست دعا داریم.» محمدسرور رجایی متولد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000