روایتی تازه از دلایل نوسان قیمت ارز/ چرا ارزش دلار کم شد؟

روایتی تازه از دلایل نوسان قیمت ارز/ چرا ارزش دلار کم شد؟

رییس اتاق بازرگانی شیراز معتقد است: هر چند دولت آمریکا اعلام کرده ممکن است توافق به صورت همه‌جانبه صورت گیرد و احتمال عدم توافق نیز دور از ذهن نیست، اما همچنان نوسان بازارها به خبرهای برجامی و احتمال لغو تحریم‌ها متصل است.

جمال رزاقی در یادداشتی در خبرگزاری خبرآنلاین به دلایل کاهش ارزش دلار در هفته اخیر پرداخت. وی در این یادداشت عنوان کرد: در هفته اخیر قیمت دلار روند کاهشی را در پیش گرفت و انتظارت تورمی به اندازه‌ای نبود که بتواند قیمت را تکان دهد.

وی افزود: بازار سکه نیز به تبعیت از دلار روند نزولی را در پیش گرفت. خبرهای غیررسمی از آزادسازی منابع مالی ایران در کره‌جنوبی و از سرگیری مذاکرات برجامی در کاهش قیمت این هفته اثرگذار بوده است.

رییس اتاق بازرگانی شیراز عنوان کرد: هر چند که دولت آمریکا اعلام کرده ممکن است توافق به صورت همه‌جانبه صورت گیرد و احتمال عدم توافق نیز دور از ذهن نیست، اما همچنان نوسان بازارها به خبرهای برجامی و احتمال لغو تحریم‌ها متصل است.

روایتی تازه از دلایل نوسان قیمت ارز/ چرا ارزش دلار کم شد؟

رزاقی تصریح کرد: در این میان، عرضه ارز و اعمال قیمت فروش دلار در نزدیک قیمت بازار توسط صرافی‌های بانکی در این کاهش قیمت‌ها موثر بوده است. این موضوع تا حدودی می‌تواند میزان فعالیت‌های سوداگرانه را کاهش دهد.

وی متذکر شد: از طرف دیگر، رویکرد دولت جدید و برنامه‌های آن در حوزه‌های اقتصادی هنوز مشخص نیست و بازیگران بازار جانب احتیاط را رعایت می‌کنند.

رییس اتاق بازرگانی شیراز افزود: در مجموع دلار در هفته گذشته حدود ۱.۲ درصد از ارزش خود را از دست داد و در آخرین روز هفته قیمت ۲۴۵۰۰ تومان را به ثبت رساند.

مشروح یادداشت جمال رزاقی درباره بازار ارز، طلا، سکه، نفت و بیت‌کوین را می‌توانید (ایـــنـــجـــــــــــــــــا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

پست بعدی

حکیم قلب‌ها

پ جولای 22 , 2021
سوگ نوشتی به قلم دکتر سیدمحسن فاطمی، درباره استاد علی حکیمی، قرآن شناس برجسته که هفته پیش به دیار باقی شتافت. به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین استاد علی حکیمی، قرآن شناس، از شاگردان عالم بزرگ مکتب معارف خراسان، مرحوم آیت الله شیخ مجتبی قزوینی و همچنین برادر گرانقدر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000