افزایش ۷۰ درصدی مراجعان کرونایی در دومین کلانشهر کشور

افزایش ۷۰ درصدی مراجعان کرونایی در دومین کلانشهر کشور

ایرنا نوشت: مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش ۷۰ درصدی میزان مراجعات مردم به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه خبر داد.

دکتر محمدحسن درخشان روز یکشنبه اظهار داشت: هم اکنون ۴۱ مرکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه سرپایی و برای افراد با علائم مشکوک به کرونا دایر است.
وی بیان کرد: در حال حاضر نتیجه آزمایش افزون بر ۳۵ درصد از مراجعه کنندگان به مراکز منتخب دانشگاه علوم پزشکی مشهد مثبت می شود و این میزان از ابتدای آغاز موج پنجم کرونا و شیوع دلتای هندی در حال افزایش است.
وی خاطرنشان کرد: شدت هر موج جدید بیش از ۱۰ برابر موج‌های قبلی بوده است، این روزها نگرانی شدیدی بابت کنار گذاشتن ماسک، عدم رعایت فاصله اجتماعی و بی‌توجهی نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی داریم.

دکتر درخشان گفت: نتایج هر عادی‌انگاری، بین ۷ تا ۱۴ روز بعد در افزایش مراجعات به مراکز درمانی و میزان ابتلای شهروندان به کووید ۱۹ قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: متأسفانه سطح سنی مبتلایان به ویروس کرونا در موج‌های چهارم و پنجم کاهش یافته و در ۲ موج اخیر به‌خصوص در موج پنجم، افزایش چند برابری درگیری‌ها و شدت سرایت‌ها را به‌خصوص در موارد خانوادگی داشته ایم، زیرا قالب درگیری و سرایت ویروس دلتا به‌صورت خانوادگی بوده است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در موج پنجم کرونا تمامی سنین به‌ویژه کودکان و نوجوانان درگیر می شوند، ضمن اینکه افزایش میزان ابتلای جوانان، میانسالان و کهنسالان به کووید ۱۹ را هم شاهد بوده ایم.
دکتر درخشان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی، به ویژه استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و پرهیز از اجتمالات و دورهمی ها اکنون بیش از هر زمانی ضروری است.

۴۷۲۳۱

پست بعدی

حمله تند کیهان به یک سریال تلویزیون

ی جولای 18 , 2021
کیهان نوشت: مدتی است در ساعات پس از ۲۱ سریالی ظاهرا خانوادگی و گویا برای تشویق جوانان به ازدواج از شبکه دو سیما پخش می‌شود که در واقع بیشتر به ترویج سبک زندگی غربی می‌پردازد. در این سریال که طبق معمول بسیاری از برنامه‌های نمایشی دیگر، حتی یک خانواده درست […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000