معرفی برندگان جوایز جشنواره فیلم کن

معرفی برندگان جوایز جشنواره فیلم کن

جشنواره فیلم کن پس از ۱۱ روز سرانجام امشب شنبه ۲۶ تیر با اهدای نخل طلایی به پایان راه می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن در دوران همه‌گیری و سایه افکندن کرونا بر جهان برگزار شد. دوره پیشین جشنواره به دنبال شیوع گسترده «کووید ۱۹» در جهان، برگزار نشد.

امسال اصغر فرهادی از ایران با فیلم «قهرمان» در این جشنواره شرکت کرد و به همراه سارینا فرهادی و امیر جدیدی در جشنواره حضور پیدا کرد. محسن تنابنده و فرشته صدرعرفایی هم در فیلم «قهرمان» بازی کرده‌اند.

هیات داوری کن هفتاد و چهارم

در هیات داوری هفتاد و چهارمین دوره فیلم کن پنج زن و چهار مرد حضور دارند. میلن فارمر خواننده و ترانه‌سرای فرانسوی، مگی جیلنهال بازیگر سرشناس آمریکایی، ماتی دیاپ فیلمساز فرانسوی سنگالی، جسیکا هاسنر فیلمساز اتریشی و ملانی لوران بازیگر فرانسوی، پنج زن عضو هیات داوری هستند.

این پنج زن در کنار کلیبر مندوسا فیلیو کارگردان برزیلی، طاهر رحیم بازیگر فرانسوی الجزایری و سونگ‌ کانگ‌ هو بازیگر اهل کره‌جنوبی هیات داوری را به ریاست اسپایک لی تشکیل می‌دهند.

مراسم اهدای جوایز با اهدای جایزه به فیلم‌های کوتاه شروع شد. نخل طلای فیلم کوتاه به فیلم «TIAN XIA WU YA / تمام کلاغ‌های دنیا» ساخته تانگ یی اهدا شد.

دوربین طلایی کن

دوربین طلایی کن به بهترین فیلم اول اهدا می شود امسال به فیلم «مورینا» ساخته آنتونتا کوشیانوویچ اهدا شد. در این دوره از جشنواره فیلم کن جایزه بخش نوعی نگاه را نیز فیلمی از سینمای روسیه با عنوان «باز کردن مشت‌ها» دریافت کرده بود.

فهرست برندگان جوایز جشنواره فیلم کن

نخل طلایی فیلم کوتاه: «تمام کلاغ‌های دنیا» ساخته تانگ یی

دوربین طلایی: «مورینا» ساخته آنتونتا کوشیانوویچ

این گزارش همگام با برگزاری مراسم به‌روز می‌شود…

5858

پست بعدی

اصغر فرهادی جایزه بزرگ جشنواره کن را برد

ش جولای 17 , 2021
اصغر فرهادی به صورت مشترک با یوهو کوسمانن برنده جایزه بزرگ جشنواره هفتاد و چهارم فیلم کن شد تا دوباره از این جشنواره دست پر برگردد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اصغر فرهادی کارگردان برنده ۲ جایزه اسکار، گلدن‌گلوب و ده‌ها جایزه معتبر سینمایی دیگر، جایزه بزرگ کن را به کلکسیون […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000