زنان به کابینه رئیسی راه پیدا می کنند؟ /توصیه به رئیسی برای انتخاب مدیران شجاع

زنان به کابینه رئیسی راه پیدا می کنند؟ /توصیه به رئیسی برای انتخاب مدیران شجاع

ایلنا نوشت: معاون پیشین رئیس‌جمهور تاکید کرد: قطعا خانم‌هایی هستند که بر اساس شایسته‌سالاری بتوانند به کابینه سیزدهم راه پیدا کند.

الهام امین‌زاده درباره حضور وزرای خانم در کابینه سیزدهم گفت: فکر می‌کنم قبل از اینکه بخواهیم بحث زن یا مرد بودن را مطرح کنیم؛ اگر واقعا خانم‌هایی باشند که شایستگی، تخصص و تجربه کافی برای اداره وزارتخانه‌هایی را داشته باشند قاعدتاً دولت استقبال می‌کند و از آن‌ها در حد وزارت استفاده می‌کند.

معاون پیشن رئیس‌جمهور تاکید کرد: خانم‌های زیادی هستند که بر اساس شایسته‌سالاری می‌توانند به کابینه راه پیدا کنند.

وی درخصوص این‌که رئیس‌جمهور منتخب سامانه‌ای را برای معرفی افراد برای حضور در کابینه معرفی کرد و از مردم، جناح‌ها و نخبگان کشور خواست این کار را انجام دهند، اظهار داشت: شاید این اولین باری است که رئیس‌جمهور سامانه‌ای را پیش‌بینی می‌کند برای اینکه افراد شایسته‌ای از سوی مردم با توجه به سوابق کاری و همچنین تعهد و مسئولیت‌پذیری معرفی شوند.

امین‌زاده تاکید کرد: شاید ۲۰ الی ۳۰ نفر در کابینه لازم داشته باشیم، اما حدوداً ۱۰۰ مدیر دولتی نیاز است که باید اشخاصی معرفی شوند تا با آن امکانات و اختیاری که دارند، برای کشور و مردم مفید باشند.

وی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شاهد هستیم قوا یکدست هستند و همگی به یک جناح تعلق دارند این یکدستی قوا را چگونه ارزیابی می‌کنید، عنوان کرد: وقایع طی ۱۶ سال اخیر نشان داده که بیشتر اوقات درگیری‌های جناحی و درگیری‌های قوا باعث شده است امور کشور و مشکلات و نیازهای مردم به حاشیه برود.

معاون پیشین رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اختلافاتی که بین قوا بوده است متاسفانه انرژی و وقت سه قوه را صرف مسائل حاشیه‌ای و کم اهمیت کرده است، با یکدست شدن قوا شاید این افق روشن را بشود پیش‌بینی کرد که مسائل حاشیه‌ای و اختلافات جزئی کنار بروند و هر سه قوه بتوانند روی مسائل اصلی تمرکز کنند و کشور را به یک رشد و شکوفایی ویژه رهنمون کنند.

دولت سیزدهم مفهوم «شجاعت مدیریتی» را احیاء کند

به گزارش ایسنا، محمدجواد جمالی در پاسخ به پرسشی درباره الزامات تحقق کارآمدی در دولت سیزدهم، اظهار کرد: باید اذعان کنیم که در کشور ما متأسفانه احزاب به شکل واقعی وجود ندارند تا وقتی که برنده انتخاباتی می‌شوند، نیروهای کیفی هم پرورش داده باشند که به روی کار بیایند و امور را به دست بگیرند، بنابراین احزاب در آستانه هر انتخابات دنبال اشخاص می‌دوند تا هرکس اقبال بیشتری دارد و از لحاظ فکری به آنان نزدیک است را مورد حمایت قرار دهند.

وی یادآور شد: آقای رئیسی هم خودشان از حزب خاصی نیستند که بخواهند از درون آن افراد کابینه را مشخص کنند. در این شرایط هم وقتی ایشان خودشان تشکیلاتی ندارند، رقابتی میان سایر تشکیلات سیاسی نزدیک شکل می‌گیرد تا با فشارها و رایزنی‌هایی افرادی را به کابینه اضافه کنند. خود آقای رئیسی هم در واکنش به همین مسائل بود که گفتند سامانه‌ای شکل می‌دهند تا از این رویه جلوگیری شود.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: متاسفانه در کشور ما باندبازی در سیاست به شکل بارزی وجود دارد و افراد بدون توجه به جایگاه تخصصی و تجربه کاری در مسئولیت‌ها قرار می‌گیرند و در نهایت به دلیل ناکارآمدی، فرسودگی موجب گله‌مندی مردم از دولت‌ها می‌شوند.

جمالی با بیان اینکه شناسایی مدیران خوب از عناصر گمشده ساختار اداری ماست، تاکید کرد: ما خودمان از این جهت کوتاهی کردیم و باید این امر را مورد توجه قرار دهیم. گاهی تا زمانی که یک شخص از سازمان، نهاد یا وزارتخانه‌ای جدا نشود فکری برای جایگزینی وی نمی‌شود. عادت کرده‌ایم که فردای کنار رفتن کسی به هر دلیلی بگردیم و جانشین پیدا کنیم، کاری که باید از قبل انجام می‌شد و در همه جای دنیا جز ایران هم مرسوم است.

زنان به کابینه رئیسی راه پیدا می کنند؟ /توصیه به رئیسی برای انتخاب مدیران شجاع

وی با بیان اینکه انتخاب وزرایی با رشته تحصیلی مرتبط از مهمترین عوامل ایجاد کارآمدی است، تصریح کرد: من زمانی که در مجلس بودم هم این را گفتم که آقای وزیر صمت چرا با لیسانس حقوق از دانشگاه تبریز باید وزیر صمت شود؟ یا وزیر ارتباطات می‌توانست فردی باشد که در دانشگاهی در همین رشته تحصیل کرده اما می‌دانیم که چنین نیست. یکی از مشکلات ما همین همسونبودن رشته تحصیلی وزرا با وزارتخانه است.

جمالی گفت: افرادی که عضو دولت می‌شوند باید برنامه و چشم‌انداز داشته باشند و بدانند که به کجا آمده‌اند و چطور باید عمل کنند. ما نیاز به سیستم جدید و انسان‌های تازه داریم. ما به تلفیقی از جوان‌گرایی و تجربه نیاز داریم. اینکه فردی را با ۵۵ سال سن بازنشسته کنیم تا به خانه برود این درست نیست. باید از تجربیات وی هم استفاده شود. اینکه ما این افراد را کنار بگذاریم تا جوان‌گرایی شود یا کاری به دست جوانان سپرده شود برداشت غلطی است. با کنار گذاشتن آن ۵۰۰ نفر لزوماً شغلی به جوانان ما که بیکار مانده‌اند نمی‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران دولت آینده باید منافع ملی را بشناسند و براساس آن تصمیم‌گیری کنند، اظهار کرد: مدیران ما یا ضوابطی می‌آیند یا روابطی یا شرایطی که این دسته سوم از دو دسته قبلی وضع بدتری دارند. این رویه باید اصلاح شود و به ویژگی‌ها و توانمندی‌های لازم برای هر جایگاهی توجه داشته باشیم.

نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی باید دست مدیران توانمند را بازتر بگذارند، اظهار کرد: مدیران ما گاهی آنقدر دست به عصا حرکت می‌کنند که دیگر مفهوم شجاعت مدیریتی در کارشان دیده نمی‌شود. علت هم این است که فرد یا افرادی پیش از آن‌ها خطا و جرمی مرتکب شده‌اند و این‌ها هم ترسیده‌اند در حالی که باید شجاعت مدیریتی در قالب قانون احیا شود تا مدیران بتوانند کار کنند.

27219

پست بعدی

معرفی برندگان بخش سینه‌فونداسیون کن

ج جولای 16 , 2021
مهر نوشت: جوایز بخش سینه‌فونداسیون جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ برندگان خود را شب پیش شناخت. «بچه سمندر» ساخته تئو دگن کارگردان بلژیکی به عنوان برنده اصلی بخش سینه‌فونداسیون جشنواره کن هفتادو چهارم شناخته شد. هیات داوران این بخش متشکل از کوتر بن هنیه نویسنده تونسی، تووا نووتنی نویسنده –بازیگر سوئدی، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000