انتقاد نقاش دفاع مقدس از یک اشتباه/ من زنده‌ام!

انتقاد نقاش دفاع مقدس از یک اشتباه/ من زنده‌ام!

ایسنا نوشت: محمدرضا قادری، هنرمند نقاش درباره اشتباهی که در اعلام خبر درگذشتش به جای هنرمندی دیگر در برخی رسانه‌ها رخ داد، توضیحاتی ارائه کرد.

محمدرضا قادری هنرمند نقاش دوران دفاع مقدس، مشهور به «حاج قادری» با اشاره به خبر درگذشت یک هنرمند هم‌نام خود و رخ دادن یک اشتباه در مخابره این خبر، به خبرنگار مهر گفت: از دو روز پیش تماس‌های مکرری با من گرفته می‌شود که پس از آنکه خودم تلفن را پاسخ می‌دهم با واکنش عجیب تماس گیرندگان مواجه می‌شوم! ماجرا از این قرار است که ۳ روز پیش، اشتباهاً در سایت بنیاد فرهنگی هنری روایت فتح خبر درگذشت محمدرضا قادری با عکس، رزومه و تصویر کارهای من منتشر می‌شود و این در حالی است که این تنها یک هم‌نامی بوده که باعث این اشتباه شده است.

وی توضیح داد: در واقع من محمدرضا قادری فینی هستم اما به دلیل تشرف مکرر به مکه و حضور در جبهه‌ها و خلق آثار بسیار از پرتره شهدا در قالب نقاشی‌های دیواری انقلابی، به حاج قادری مشهور هستم و مرحوم محمدرضا قادری نیز هنرمند گرافیستی بود که البته ما از وجود هم از سال‌ها پیش با خبر بودیم. ما هر دو از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودیم و حتی گاهی فیش‌های حقوقی ما به اشتباه تحویل‌مان می‌شد اما به دلیل تفاوت فضا و سطح کاری، من شناخته شده‌تر از آن مرحوم بودم و تقریباً در سراسر ایران من را می‌شناسند، کما اینکه تماس‌های این چند روز هم از شهرهای مختلف کشور است.

قادری همچنین گفت: این رویداد برای من بسیار تعجب برانگیز است، چرا که وقتی متوجه درج آن خبر اشتباه شدم با بخش هنرهای تجسمی بنیاد روایت تماس گرفتم و مراتب اعتراضم را مطرح کردم و حتی با مسئول آنجا تلفنی صحبت کردم که پس از بررسی‌هایشان، عکس بنده را از خبرشان برداشتند. هرچند که در ابتدا به من گفتند که اشتباه شده و بابت آن از من عذرخواهی کردند اما کماکان رزومه من که در خبر فوت آن مرحوم منتشر شده، همچنان روی سایت‌شان درج شده و این در حالی است که دیگر کسی پاسخگوی من نیست.

وی در ادامه بیان کرد: اما ماجرا به اینجا ختم نشد و بخش خبری تلویزیون هم گزارشی را مبنی بر فوت من با عکس من و تصویر کارهایم و اشاره به رزومه من پخش کردند که این کار تبعات بسیاری داشت و باعث نگرانی طیف وسیعی از اقوام و دوستان من در سراسر کشور شد. حتی در مواردی بعد از آنکه با من تماس گرفتند با لحن بسیار بدی از انتشار این خبر و منتشرکنندگانش انتقاد کردند.

این هنرمند پیشکسوت انقلابی در پایان گفت: سوال من اینجا است که فرض کنیم بعد از چهل و دو سال فعالیت هنری در سطحی که زبانزد است، یک اشتباه صورت پذیرفته و منجر به درج اطلاعات نادرستی در یک سایت شده است اما اولاً چرا بعد از تماس من درصدد اصلاح آن و حتی اطلاع رسانی در مورد اصل خبر برنیامدند، در حالی که حتی پیام‌های متعددی از مراکز مهمی در مورد درگذشت من منتشر شده است!؟ چرا در تلویزیون و رسانه‌های رسمی و یا فضای مجازی هنوز کسی همچون من را نمی‌شناسد و ابتدا در مورد صحت خبر پیگیری نمی‌کند و بعد اقدام به انتشار آن کند؟ چرا در طول این مدت هیچکس تصریح نکرده که این عکس و رزومه به اشتباه برای فرد دیگری منتشر شده است؟ این وضعیت واقعاً دلسرد کننده و ناراحت کننده است.

۵۸۵۸

پست بعدی

پیام تسلیت رهبر انقلاب به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام حکیمی

پ جولای 15 , 2021
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام شیخ علی حکیمی، قرآن‌پژوه و از مولفان دایرة‌المعارف الحیات را تسلیت گفتند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: خاندان محترم و معزز حکیمی درگذشت جناب حجت‌الاسلام آقای شیخ علی آقای حکیمی رحمت‌الله علیه را به خانواده‌ی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000