قصه اولین پارک پایتخت در قاب «تهران ۱۴»

قصه اولین پارک پایتخت در قاب «تهران ۱۴»

داستان پر فراز و نشیب پارک امین‌الدولهِ تهران، در برنامه مستند «تهران ۱۴»، به تهیه‌کنندگی سمیه عظیمی ستوده، کارگردانی داود مرادیان، روایت فریبا باقری و گویندگی امین قاضی، از شبکه ۵ سیما روایت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چهارمین قسمت از مستند «تهران ۱۴»، ساعت ۲۰ روز جمعه ۲۵ تیر، داستان پارک امین‌الدوله در محله دروازه شمیران را برای مخاطبان به تصویر می‌کشد.

پارک امین‌الدوله، برای نخستین بار در ایران مغایر با اصول باغ‌های ایرانی ساخته شد و به سبک و سیاق فرنگی‌ها دارای دریاچه، قایق‌های تفریحی، آلاچیق، گلخانه، گلکاری‌، عمارت کلاه‌فرنگی و… بود.

مجموعه مستند «تهران ۱۴» که روی آنتن شبکه پنج خواهد رفت، قصد دارد در این قسمت، روایتی داستانی و متفاوت از این پارک را پیش رو نگاه مخاطبان قرار دهد.

داستان خیانت میرزا محسن‌خان، پسر امین‌الدوله به مشروطه‌خواهان و ماجرای شهادت شهید مطهری، از بخش‌های تماشایی این قسمت مستند « تهران ۱۴» است که با روایت فریبا باقری و گویندگی امین قاضی، داستان تاریخ تهران را برای تهرانی ها روایت می کند.

مستند «تهران ۱۴» با استفاده از گرافیک و جلوه‌های بصری سعی دارد، نبود تصاویر آرشیوی را جبران کرده و تهران قدیم را برای مخاطبان بازسازی کند.

مستند «تهران ۱۴» کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما، به تهیه‌کنندگی سمیه عظیمی ستوده و کارگردانی داود مرادیان، جمعه هر هفته ساعت ۲۰ از این شبکه پخش می‌شود.

۵۷۵۷

پست بعدی

روحانی: ترامپ خبیث نبود مردم اهمیت خدمات دولت را می‌دیدند

پ جولای 15 , 2021
رئیس‌جمهور گفت: ما در این دولت از ۱۲ هزار کیلومتر بزرگراه تقریبا به ۲۰ هزار کیلومتر یعنی معادل حدودا ۶۰ درصد رسیده‌ایم. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنج شنبه در هشتاد و یکمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید و افتتاح طرح های ملی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000