درخواست زودهنگام آملی لاریجانی از دولت رئیسی

درخواست زودهنگام آملی لاریجانی از دولت رئیسی

تسنیم نوشت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم اقدام فوری دولت مستقر و دولت آینده برای رفع مشکلات معیشتی مردم بویژه قشرهای ضعیف و محروم تاکید کرد و از برگزاری جلسه ای ویژه در این زمینه و ارائه پیشنهادهای اعضای مجمع به محضر مقام معظم رهبری خبر داد.

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مجمع که تشخص مصلحت نظام که به دلیل شرایط کرونایی بصورت حضوری – مجازی برگزار شد، با تبریک و تهنیت حلول ماه ذی الحجه و اعیاد مبارکه این ماه عظیم الشأن بویژه عید ولایت، این عید را از مواهب عِلوی برای همه بشریت دانست و اضافه کرد: از خدا می خواهیم که همه ما را از متمسکین به ولایت حضرت مولی الموحدین امیرالمومنین علی (ع) در همه ایام قرار دهد و در این ماه عزیز بویژه در روز عرفه که گرچه عنوان عید ندارد اما حقیقتا عید است، به همه مسلمین توفیق و تسدید برای دعا خصوصا در حق یکدیگر عطا کند تا ان شاءالله به برکت این دعاهای مستجاب، همگی راهی به سوی سعادت، نجات و مراتب عالیه بیابیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه خطاب به حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای که در جلسه امروز مجمع به عنوان رئیس قوه قضاییه حضور داشت، انتصاب وی از سوی مقام معظم رهبری به این سمت را بار دیگر تبریک گفت و با آرزوی توفیق برای رئیس جدید دستگاه قضایی اظهار کرد: ایشان را سالهای طولانی است که به دیانت، فضل و اشراف به امور قوه قضاییه می شناسم و در اینجا شهادت می دهم در طول ایامی که در دستگاه قضایی حضور داشتم، هیچ کار مهم و دشواری نبود که از ایشان بخواهیم و با وجود همه سختی ها و وظایف گوناگونی که بر عهده داشتند، آن کار را نپذیرند. از خداوند متعال می خواهیم که به ایشان در انجام این وظیفه بسیار سنگین توفیق دهد و با شناخت از روحیات و شخصیت فرهیخته و فهیم ایشان مطمئنیم که ان شاءالله در این مسیر موفق خواهند بود.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات معیشتی مردم اشاره و تاکید کرد: از دولت فعلی و دولت آتی می خواهیم که فکری عاجل برای کنترل تورم شدید و افسارگسیخته کنند و در راستای حل مشکلات معیشتی مردم بویژه اقشار ضعیف و محروم، اقداماتی فوری انجام دهند.

درخواست زودهنگام آملی لاریجانی از دولت رئیسی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آیات و روایات متعدد بویژه توصیه امیرالمومنین علی (ع) خطاب به مالک اشتر مبنی بر لزوم رسیدگی به محرومان، این امر را از مهمترین وظایف حکومت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز گذشته از یارانه نقدی، پرداخت های کلانی به صورت یارانه های پنهان خصوصا در بحث حاملهای انرژی پرداخت می شود که تقسیم آن بصورت عادلانه نیست. البته ما توصیه به افزایش یارانه نقدی نمی کنیم زیرا این نوع از یارانه منتهی به خلق پول و به تورم بیشتر می انجامد؛ و ما در هر حال معتقدیم در خصوص یارانه های پنهان که فراتر از یارانه های نقدی است و همچنین سایر مولفه های مربوط به معیشت مردم، باید فکری عاجل شود.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: گرچه بحثهای بنیادین و مبنایی نظیر اصلاح ساختار بودجه، بهبود نظام مالیاتی، تغییر نظام بانکی و … بسیار مهم است اما هم از دولت فعلی و هم از دولت آینده مصراً و اکیداً می خواهیم که علاوه بر این بحثهای مبنایی، فکری عاجل برای امروز و فردای معیشت مردم بویژه دهکهای پایین جامعه کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام آمادگی مجمع برای انجام هر گونه کمکی در این مسیر، اظهار کرد: ان شاءالله در آینده نزدیک، جلسه ای ویژه برای بحث و بررسی و جمع آوری پیشنهادهای اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص کمک به رفع مشکلات معیشتی مردم خصوصاً برنامه های عاجل ، تشکیل خواهیم داد و ماحصل مباحث را خدمت مقام معظم رهبری تقدیم خواهیم کرد.

آیت الله آملی لاریجانی در پایان با اشاره به مشکلات مربوط به بیماری کرونا و پیک پنجم آن ، ضمن تشکر از همه کسانی که در این زمینه به خدمت رسانی مشغولند ، خصوصاً کادر درمان ، بر تلاش و همکاری همه جانبه مردم و مسئولین برای مهار بیماری و تسریع در واکسیناسیون با اولویت استانهای محروم همچون سیستان و بلوچستان تاکید کردند.

بر اساس این گزارش همچنین ادامه ی مباحث مربوط به تدوین سیاست های کلی تامین اجتماعی در دستور کار امروز مجمع قرار داشت که بندهای دیگری از این سیاست هابه تصویب اعضای مجمع رسید.

27215

پست بعدی

شروع واکسیناسیون بالای ۵۰ ساله‌ها در برخی استان‌ها/ ماجرای خط تولید واکسن برکت چه بود؟

چ جولای 14 , 2021
مجموعه مهمترین اخبار کرونایی امروز را اینجا بخوانید. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آمار جان‌باختگان کرونا در کشور دوباره افزایش یافت و بنابر اعلام وزارت بهداشت، متاسفانه در شبانه روز گذشته ۱۸۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند. همچنین از دیروز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000