تشکیل کمیته ضد فساد توسط رئیسی/ 5 انتظاری که رئیسی آن را اعلام کرد

تشکیل کمیته ضد فساد توسط رئیسی/ 5 انتظاری که رئیسی آن را اعلام کرد

خراسان نوشت: رئیس جمهور منتخب کمیته ای متشکل از روسای دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی برای تدوین راهکارها و اصلاح بسترهای فسادزا در دولت تشکیل داد

سه هفته مانده به آغاز کار دولت سیزدهم، آیت‌ا… سید ابراهیم رئیسی شخصاً اولین جلسه کمیته‌ای متشکل از روسای دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی کشور را تشکیل داد تا پیش از زمان رسمی استقرار دولت جدید، براساس آسیب‌شناسی ها و تجارب پیشین خود در مبارزه با فساد، راهکارهای اجرایی برای ایجاد تحول در سازوکارهای فسادزای دولت و اقدامات اولویت‌دار را پیشنهاد دهد. به گزارش میزان، تدوین دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های موردنیاز به منظور اصلاح سازوکارهای اقتصادی فسادآفرین و رانت‌زا و زمینه‌های بروز فساد و نیز پیشگیری از وقوع جرم در نظام بانکی، مالیات، گمرک، مناقصات‌ دولتی، قاچاق سازمان یافته و ارائه نقشه راه عملیاتی برای ایجاد شفافیت در نظامات اقتصادی کشور و تحقق سامانه جامع اطلاعات اقتصادی کشور، از جمله ماموریت‌های محوله به این کمیته است. آیت‌ا… رئیسی در ابتدای این جلسه با اشاره به این نکته که یکی از انتظارات مردم از دولت جدید ریشه کنی فساد است، اظهار کرد: آغاز این کار تا زمان استقرار دولت نباید به تاخیر بیفتد و زمینه های آن از الان باید فراهم شود تا در روز نخست تشکیل دولت، اقدامات عینی را آغاز کنیم. رئیسی ادامه داد: آسیب شناسی های انجام شده توسط دستگاه های نظارتی را ما باید به آسیب‌زدایی تبدیل کنیم. رئیس جمهور منتخب با اشاره به حضور روسای دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نظارتی در این جلسه گفت: انتظار بنده از این جلسه با توجه به انباشت «تجربه مبارزه با فساد» و داشتن «آسیب شناسی خوب از دستگاه های اجرایی» و «شناخت قابل قبول از بسترهای تولید فساد در دولت» این است که اولا نتایج حاصل از آسیب شناسی دستگاه های اجرایی و اطلاعات خود در خصوص «بسترها»، «ریشه ها» و «گلوگاه های تولید فساد» در دولت را جمع‌بندی و به ما اعلام کنید. رئیسی در ادامه با تشریح انتظارات دیگر از این کمیته افزود: برای ایجاد تحول در نظام اداری کشور به منظور خشکاندن ریشه های فساد، راهکارهای موثر اجرایی پیشنهاد کنید تا از روز اول استقرار دولت، اقدام و عمل را بدون فوت وقت آغاز کنیم. آیت‌ا… رئیسی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل اعتماد مردم به این جانب در سال‌های اخیر، باور مردم به شعار راهبردی مبارزه با فساد و مشاهده آثار و برکات آن به ویژه در دوره تحول قضایی بوده است. یکی از وعده‌های من در انتخابات، ریشه کنی فساد در دولت بود که این کار تا زمان استقرار دولت نباید به تاخیر بیفتد. زمینه‌های این کار از الان باید فراهم شود تا در روز اول تشکیل دولت، اقدامات عینی را آغاز کنیم. رئیسی گفت: انتظارات بنده از این جلسه با توجه انباشت «تجربه مبارزه با فساد» و داشتن «آسیب شناسی خوب از دستگاه‌های اجرایی» و «شناخت قابل قبول از بسترهای تولید فساد در دولت» این موارد است:

۱- شناسایی و احصای «بسترها»، «ریشه ها» و «گلوگاه‌های تولید فساد» در دولت

۲- ارائه راهکارهای موثر اجرایی برای ایجاد تحول «فوری و عمیق» به منظور ریشه کنی فساد

۳- تهیه «نقشه راه زمان بندی شده» و تدوین دستورالعمل‌های تفصیلی با رعایت «الزامات و اقتضائات» تحول در سلامت نظام اداری و اجرایی کشور

۴- خشکاندن ریشه‌های «باندهای سازمان یافته و مافیا»‌ی شکل گرفته در برخی حوزه‌ها مثل قاچاق، واردات کالاهای ضروری مردم، دارو و خودرو.

۵- ارائه راهکار برای پیشگیری از وقوع فسادهای کلان و سازمان یافته در حوزه‌های «نظام مالیاتی»، «نظام پولی و ارزی» و «نظام صادرات و واردات» در اولویت قرار بگیرد.

در این جلسه حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، حجت الاسلام حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه، مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات، حجت الاسلام نصرا… پژمانفر رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس، فرزاد مخلص الائمه معاون سازمان بازرسی کل کشور و کاظم پالیزدار دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به روحیه و منش ضد فساد آیت ا… رئیسی و اقدامات موثر و امید آفرین وی در قوه قضاییه، به دلگرمی و چشم امید مردم به دولت جدید اشاره و با ارائه گزارشی از حوزه فعالیت و اقدامات نهاد متبوعه خود، پیشنهادها و راهکارهایی را برای برخورد جدی با بسترهای فسادزا در دولت سیزدهم مطرح کردند.

2323

پست بعدی

چقدر یارانه در کرونا به مطبوعات پرداخت شد؟

چ جولای 14 , 2021
ایسنا نوشت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها در جریان شیوع ویروس کرونا ۱۶۰ میلیارد تومان یارانه حمایتی برای نشر کتاب و مطبوعات پرداخت کرده است. بررسی وضعیت حمایت از مطبوعات در دوران شیوع ویروس کرونا، موضوعی است که اخیر در جلسه بین سازمان هدفمندی یارانه ها و تعاونی مطبوعات مورد بررسی قرار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000