هشدار به ابراهیم رئیسی درباره مشاورانش در حوزه دیپلماسی

هشدار به ابراهیم رئیسی درباره مشاورانش در حوزه دیپلماسی

فلاحت پیشه در یادداشتی نوشت: باید کسانی را که نخستین کنفرانس مطبوعاتی رئیس‌جمهور منتخب را برگزار کرده بودند را نقد کرد. این کنفرانس نشان داد که ایشان در زمینه دیپلماسی مشاورانی قوی ندارد.

حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده سابق مجلس، در یادداشتی در خبرگزاری خبرآنلاین نوشت: یکی از دلایل تاخیر در برجام، مشخص نشدن سیاست‌خارجه است که باید در دوران آقای رئیسی شکل بگیرد.

او با اشاره به کنفرانس مطبوعاتی رئیسی پس از انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: باید کسانی را که نخستین کنفرانس مطبوعاتی رئیس‌جمهور منتخب را برگزار کرده بودند را نقد کرد. این کنفرانس نشان داد که ایشان در زمینه دیپلماسی مشاورانی قوی ندارد. زیرا نخستین مصاحبه مطبوعاتی رئیس‌جمهور منتخب به عنوان یک شخص سیاسی نشان‌دهنده خط مشی سیاست داخلی و خارجی او است. به طور مشخص بسیاری پاسخ خود را گرفته‌اند اما در خارج، نوع واکنش شکل گرفته نشان‌ می‌دهد که آن‌ها پاسخی دریافت نکرده‌اند و نمی‌دانند سیاست خارجه آقای رئیسی چیست.

>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> وزیرخارجه دولت رئیسی چه کسی باشد؟

در ادامه این یادداشت آمده است: بخش اعظم این گفتگوی مطبوعاتی باید به طور مشخص با استفاده از الفاظی دارای بار دیپلماتیک انجام می‌گرفت که متاسفانه این کار صورت نگرفت که نشان‌دهنده ضعف دیپلماسی سیاسی بود. آقای رئیسی می‌دانند که فضایی منفی به ویژه از سوی افرادی که به دنبال تحمیل امری به سیاست‌خارجه ایران هستتد، در مورد سیاست خارجه ایشان شکل گرفته است.

فلاحت پیشه نوشت: دولت آینده اگر بخواهد موفق و پاسخگوی نیازهای جامعه باشد، باید در داخل توسعه و در خارج تنش‌زدایی را در دستور کار خود قرار دهد. یعنی اگر در خارج تنش‌زدایی صورت نگیرد، سیاست‌های توسعه داخلی با مشکل مواجه خواهد شد.

27215

پست بعدی

۲ پیشنهاد جدید برای معاون اولی دولت رئیسی

د جولای 12 , 2021
چهره سیاسی اصلاح طلب گفت:توصیه ای که می توان به آقای رئیسی داشت این است که حتی اگر بنا بر انتخاب همکاران اصولگرا داشته باشند که حق ایشان است بهتر است برای حال و روز نه چندان خوب اوضاع عمومی امروز کشور، از چهره های ریشه دار، مجرب و آگاه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000