نشان فداکاری ارتش به چه کسی تعلق گرفت؟

نشان فداکاری ارتش به چه کسی تعلق گرفت؟

ایرنا نوشت: برابر تصویب شورای عالی نشان‌ها در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «مسعود آشوری» تعلق گرفت.

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام؛ «مسعود آشوری» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

شهید مسعود آشوری، در مردادماه سال ۱۳۳۳ در یکی از روستاهای اراک دیده به جهان گشود. این شهید والا مقام در سال ۱۳۵۲ پس از اخذ دیپلم، در دانشکده افسری پذیرفته شد. بعد از فارغ‌التحصیلی، جهت طی دوره مقدماتی زرهی به مرکز آموزش زرهی شیراز منتقل شد و با طی این دوره در لشکر ۹۲ مشغول به خدمت شد.

شهید آشوری، در طی سال‌های اول انقلاب و بنا بر روح متعالی و خداجویش، سنگین‌ترین وظایف را در بازسازی منطقه نظامی خود، بر عهده داشت. او که مسئول عقیدتی سیاسی و نیز انجمن اسلامی پادگان بود، در کنار وظایف نظامی، آموزش کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خوزستان را نیز بر عهده گرفت.

با شروع جنگ تحمیلی، به همراه دیگر همرزمانشان برای مقابله با متجاوزان عراقی به دشت آزادگان اعزام شد و سرانجام در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۳۵۹ بر اثر اصابت ترکش به مقام شهادت نائل آمد.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

27219

پست بعدی

حسین کمالی رئیس خانه احزاب ایران شد

د جولای 12 , 2021
ایسنا نوشت: حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار در جلسه امروز خانه احزاب ایران که در محل وزارت کشور برگزار شد با رای اعضای شورای مرکزی به ریاست خانه احزاب ایران در سال سوم این دوره شورای مرکزی انتخاب شد. محمدتبرایی دبیر اجرایی خانه احزاب با اعلام این خبر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000