ابلاغ تصمیمات مهم دولت درخصوص ساماندهی خاموشی برق مشترکان خانگی و تجاری

ابلاغ تصمیمات مهم دولت درخصوص ساماندهی خاموشی برق مشترکان خانگی و تجاری

معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه مربوط به ساماندهی خاموشی برق مشترکان خانگی و تجاری و جلوگیری از خاموشی گسترده در شبکه برق کشور را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیات وزیران در جلسه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت نیرو و به منظور کاهش و منظم نمودن اعمال خاموشی مشترکان خانگی و تجاری و جلوگیری از خاموشی گسترده در شبکه برق کشور، تصمیماتی را اتخاذ کرد.

بر این اساس، کلیه ادارات، سازمان های دولتی، بانک ها و سایر نهادهای عمومی در روزهای پنجشنبه در تهران و سراسر کشور تا پایان مرداد ماه با رعایت ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری تعطیل خواهند بود.

همچنین برای حفظ پایداری شبکه برق کشور، دستورات مرکز دیسپاچینگ ملی ایران (شرکت مدیریت شبکه برق ایران) برای کلیه مدیران برق و مشترکان بزرگ لازم الاجرا است. استانداران و مدیران استانی مانع هرگونه اختلال در بهره‌برداری از شبکه برق به تشخیص مرکز یادشده خواهند شد.

علاوه براین، به منظور کاهش چهار هزار مگاوات از مصرف برق کشور، کلیه صنایع موظفند به هر طریق از جمله انجام تعمیرات و تعطیلات تابستانی نسبت به کاهش مصرف خود متناسب با درخواست وزارت نیرو (شرکت های برق) از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه به مدت دو هفته مصرف برق خود را در حد ۱۰ درصد دیماند مصرفی محدود کنند. در صورت عدم همکاری، شرکت های برق مجازند بلافاصله برق مشترک را قطع کنند.

لازم به ذکر است پس از گذشت دو هفته کارگروهی متشکل از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیرو در صورت لزوم نسبت به تمدید زمان و یا جابه‌جایی شرکت های مشمول مشروط به حفظ سقف کاهش چهار هزار مگاوات تصمیم‌گیری خواهد کرد.

ابلاغ تصمیمام مهم دولت درخصوص ساماندهی خاموشی برق مشترکان خانگی و تجاری

ضمنا واحدهایی که در اجرای این تصویب‌نامه با وزارت نیرو همکاری می کنند، معادل میزان کاهش مصرف انرژی آنها در سایر ایام سال از برق با تعرفه صفر برخوردار می شوند.

همین طور، کارگروهی مرکب از وزارت‌خانه های نیرو، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی تشکیل می شود تا جهت تخصیص مشوق هایی نظیر امهال بدهی مالیاتی، تقسیط بلندمدت مالیات و بیمه تأمین اجتماعی به واحدهایی که در اجرای این تصویب‌نامه با وزارت نیرو همکاری می کنند به هیئت وزیران پیشنهاد نمایند.

همچنین واحدهایی که دارای مولد خود تأمین برق هستند در سقف برق تولیدی واحد خود امکان مصرف برق دارند.

افزون براین، برق تولیدی واحدهای دارای برق مازاد، با تعرفه خرید تضمینی سه هزار و ۸۰۰ ریال برای هر کیلو وات‌ساعت توسط وزارت نیرو (شرکت توانیر) خریداری می شود.

اعضای دولت همچنین به وزارت نیرو (شرکت توانیر) اجازه دادند به منظور ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای برق در کشور (تا پایان تابستان) نسبت به اولویت‌بندی، کاهش مصرف و یا درصورت ضرورت، قطع برق مشترکان پرمصرف و دیماندی اقدام کند.

این تصویب نامه می افزاید سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با همکاری وزارت نیرو به صورت مستمر می بایست به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در این خصوص اقدام نمایند.

27219

پست بعدی

افزایش ۶۲ درصدی صادرات ایران به اتحادیه اوراسیا

ش جولای 10 , 2021
مدیرکل دفتر همکاری های بین المللی گمرک با اشاره به پیشینه همکاری اتحادیه اوراسیا و ایران گفت صادرات ایران به اتحادیه اوراسیا در سه‌ماهه‌ی اول سال ۱۴۰۰ ،۶۴ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است. به گزارش ستاد نمایشگاه تخصصی اوراسیا حسین کاخکی در پنل تخصصی اوراسیا گفت صادرات […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000