واکسن کونژوگه تا پایان شهریور ماه به تولید انبوه می‌رسد

واکسن کونژوگه تا پایان شهریور ماه به تولید انبوه می‌رسد

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: با توجه به وضعیت موجود نتایج کارآزمایی سوم واکسن کونژوگه در مردادماه اعلام می شود و امیدواریم تا پایان شهریور و مهرماه به تولید انبوه این واکسن برسیم.

علیرضا بیگلری در حاشیه سفر خود به اصفهان در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به اینکه کارآزمایی فاز سوم واکسن کونژوگه (ایران-کوبا) در اصفهان آغاز شد، اظهار کرد: کیفیت این واکسن در دنیا حتی در بین کشورهای اروپایی قابل توجه است و انستیتوپاستور ایران با دقت دست به انتخاب زده است.

وی افزود: انتخاب سنجیده واکسن کونژوگه با توجه به زیرساخت های انستیتوپاستور ایران انجام گرفته است؛ اگرچه برای تولید این واکسن می توانستیم با کارآزمایی فاز سوم کشور کوبا پیش برویم اما بر روی ۲۴ هزار نفر داوطلب از هفت استان کشور (۸ شهرستان) مطالعه کارآزمایی انجام گرفت و نباید برای رقابت، واکسنی نظیر کونژوگه که مورد تایید مجامع بین المللی است، را تخریب کرد.

رئیس انستیتوپاستور ایران تصریح کرد: هر چهارشنبه بعدازظهر، جلسه پاستور با همتایان کوبایی برگزار می شود و تولید واکسن کونژوگه (ایران-کوبا) با قوت در جریان است و امیدواریم در پایان شهریورماه به تولید انبوه برسیم.

وی اضافه کرد: تا پایان مردادماه نتایج کارآزمایی سوم واکسن کونژوگه منتشر می شود و تا رسیدن به تولید انبوه فاصله ای نیست چراکه همیشه مردم حامی پاستور بوده اند.

48

پست بعدی

امدادرسانی به ۵۵۲ نفر در حوادث ٧٢ ساعت گذشته

ش جولای 10 , 2021
شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران ویروس کرونا ازدواج صنایع دستی شهردار تهران سازمان تامین اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کمیته امداد امام خمینی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سردار حسین رحیمی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کیفیت هوای تهران

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000