کیهان از اذعان تلویحی یک روزنامه به سوءمدیریت اقتصادی دولت رونمایی کرد

کیهان از اذعان تلویحی یک روزنامه به سوءمدیریت اقتصادی دولت رونمایی کرد

کیهان نوشت: روزنامه دولتی ایران از قول معاون پیشین وزیر جهاد کشاورزی نوشت که رئیس‌جمهور جدید، تثبیت وضعیت اقتصادی را در اولویت قرار داد.

علی قنبری (معاون اسبق وزیر جهاد کشاورزی در دولت روحانی و عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم) در یادداشتی که روزنامه ایران منتشر کرده، نوشت: با توجه به شرایط کنونی و اوضاع و احوالی که ملت و دولت دارند، تصمیم‌گیری اقتصادی برای رئیس‌جمهوری بسیار مهم است.
به نظر می‌رسد نخستین اقدامی که رئیس جمهوری باید انجام دهد، تثبیت وضعیت اقتصادی است. در واقع می‌بایست برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشد و در وهله نخست باید تلاش کند که وضعیت نامناسب قیمت‌ها را که بسیار نوسان دارند به ثبات برساند و برای کاهش تورم برنامه‌ریزی داشته باشد.
بحث دیگر در این راستا که باید انجام شود، توجه به موضوع بیکاری است که باید رئیس جمهوری سعی کند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را در کشور جاری کند. یعنی با ایجاد ارتباط و تعامل مناسب با کشورهای منطقه و جهان مردم و سرمایه‌گذاران را تشویق به سرمایه‌گذاری کند.
همچنین در حوزه عدالت اجتماعی که وضعیت آن کمی نامساعد شده، باید بین اقشار و گروه‌های درآمدی عدالت اجتماعی را بیشتر کند. البته موفقیت در این بخش مستلزم آن است که در مرحله نخست رشد اقتصادی کشور را بالا ببرد که این کار با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی امکانپذیر است و این رشد اقتصادی باید تا سال 1404 سامان بگیرد و درآمد سرانه مردم افزایش یابد و وضعیت رفاهی مردم تغییر کند.
اقدام مهم دیگری که باید رئیس‌جمهور بدان توجه کند، این است که به وضعیت کرونایی بیشتر اهمیت دهد چرا که کشور در وضعیت نامناسبی در این زمینه قرار گرفته است. وزیر فعلی در این زمینه حرف‌های غیر واقعی زده است که به اعتقاد من صحبت‌های غیرکارشناسی بوده است باید جایگاه ما خیلی بهتر از این‌ها می‌بود. مردم ما مستحق خدمات بهتر و بیشتری هستند. ما در کشور ظرفیت‌های بسیار بالایی داریم که باید با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری از آنها استفاده بهینه داشته باشیم.
علاوه بر این منابع، پتروشیمی، طبیعی، نیروی انسانی و نیروهای جوان تحصیلکرده و تاریخ و تمدن بسیار غنی داریم که می‌بایست وضع‌مان خیلی بهتر از این‌ها می‌بود و امیدوارم که رئیس جمهوری آینده بتواند پیشنهاداتی را که مطرح شد انجام دهد.

2323

پست بعدی

اخاذی از زن جوان با تهدید به انتشار فیلم و عکس مستهجن/ اخاذی‌ها تمامی نداشت!

ش جولای 10 , 2021
ایران نوشت:چند روز قبل زن جوانی به دادسرای امور جنایی پایتخت رفت و از زن و مردی شکایت کرد که با تهدید فیلم سیاه از او اخاذی می‌کنند. زن جوان گفت: 6 ماه قبل برای خرید از خانه خارج و در راه بازگشت سوار بر خودرویی شدم که کنار خیابان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000