توصیه روحانی به مردم: نباید همه سرمایه‌ خود را وارد بورس کنید

توصیه روحانی به مردم: نباید همه سرمایه‌ خود را وارد بورس کنید

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بازار سرمایه ریسک هم دارد و معمولا در بورس ما یک خط مستقیم به سمت بالا نداریم و خط ها بصورت شکسته است، گفت: مردم نباید همه سرمایه‌شان را وارد بورس کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد:در هفتادو نهمین برنامه افتتاح طرح ملی هستیم و تا آخرین فرصتی که در دولت داریم طرح های باقی مانده را افتتاح خواهیم کرد.

وی افزود: افتتاح طرح ها معنا و مفهوم بسیار مهمی هم برای دوستان و هم برای دشمنان ما دارد. به دوستان ما این پیام را می دهد که ملت بزرگ ایران با استعدادش، شرکت‌های دانش بنیان، بانک‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها بورس، حضور مردم و استفاده بهینه از همه امکانات کشور و تکنولوژی های مهم قادر است در شرایط جنگ اقتصادی تولید و جهش در تولید را پیش براند و هر روز و هر هفته شاهد افتتاح های بسیار مهم در کشور باشیم.

رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: امروز ۴۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در یک روز آن هم در یک استان افتتاح می‌شود و این نشانگر توانمندی این ملت، برنامه‌ریزی درست دولت و کارآمدی دولت و ملت است. دولت و ملت در کنار همدیگر در سخت ترین شرایط مهمترین پروژه‌ها را به ثمر نشاندند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر و ایرنا بخوانید؛

* اینکه برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب مجتمع بزرگ فولادی را با طرح کوره بلند افتتاح می‌کنیم، نشان می‌دهد مردم، جوانان، مهندسان و کارگران ما به طور منظم برای سربلندی ایران عزیز لحظه‌ای درنگ نمی کنند و راه و مسیر خود را ادامه می‌دهند.

* {با مهم خواندن مشارکت و حضور مردم در اینگونه طرح ها}: هر کسی در حد توان خود باید بیاید و به نظر من در دولت یازدهم و دوازدهم کار بسیار بزرگی در کشور انجام داد تا بازار سرمایه ما فعال شود.

* البته در بازار سرمایه ریسک وجود دارد ممکن است رشد بورس در یک سال بسیار خوب باشد و چند ماه روند نزولی هم داشته باشد.معمولاً در بورس خط مستقیم به سمت بالا نداریم خط شکسته هم هست و در مجموع در ماه های اخیر باز هم بورس کمی نشاط پیدا کرده است.

* تلاش ما در دولت یازدهم و دوازدهم توسعه و تعمیق بورس بود و می خواستیم بسیاری از شرکت های دولتی وارد بورس شوند.

* البته از ابتدای دولت یازدهم تصمیم من بر این بود کاری کنیم شرکت های اقتصادی دولتی وارد بورس شوند و مدیریت بنگاه ها در اختیار دولت نباشد. دولت در صورت لزوم فقط سهامدار باشد نه اینکه بنگاه‌های اقتصادی را مدیریت کند.

* بخش بزرگی از این کار انجام شده و بخش زیادی هم به دلیل مقاومت دستگاه‌ها انجام نشده است. برخی دستگاه ها برای فاصله نگرفتن از پول و کاسبی مقاومت می‌کنند. بخش بزرگی از شستا بعنوان یک شرکت عظیم و مهم دولتی وارد بورس شد که بسیار تاثیرگذار بود. امروز بورس بازار بسیار مهمی است.

* البته وقتی مردم وارد بورس می‌شوند نباید همه سرمایه خود را وارد کنند. میزان آورده باید در حدی باشد که با فراز و نشیب بورس، زندگی آنان به هم نریزد. بورس در بلند مدت سود قابل ملاحظه ای دارد. اگر سود زمان ۱۰ ساله بورس را حساب و حتی با پولی که مردم در بانک می‌گذارند و طلا و سکه می خرند، مقایسه کنیم، درآمد بلندمدت بورس از آنها پایین تر نیست و درآمد بالاتری حتی دارد.

* فراز و نشیب بورس طبیعی است، از طریق همین بورس توانستیم میلیونها مردم را وارد کسب و کار جدید کنیم که با دقت هایی که در بورس و شورای عالی بورس انجام می‌شود و مصوبات فراوانی که در ماه‌های اخیر راجع به بورس داشته‌ایم، امیدواریم بورس تا پایان دولت در مسیر درست خود حرکت و دولت سیزدهم هم از این بازار به خوبی استفاده کند. چون این بازار حتی می‌تواند اعتبار مالی سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را تامین کند.

* در طرح های امروز اولین کار عظیم و بعد از انقلاب طرح های کوره بلند را داشتیم، اگر در جایی که دارای زغال سنگ هستیم و می توانیم استفاده کنیم، باید از این انرژی بهره برداری و استفاده شود. اینکه می‌شود در یک سرمایه‌گذاری بزرگ از سرمایه‌گذاری‌های خرد یک سرمایه‌گذاری بلند را تولید کرد و از طریق آن یک طرح بزرگ را به ثمر نشاند بسیار مهم است. با به تدریج قرار دادن پول کم مردم در کنار هم و با مشارکت مردم، می توان طرح بزرگی را به ثمر رساند و در بورس و فرابورس عرضه کرد.

*{ با اشاره به گفته های رئیس بانک پاسارگاد که ارزش این کار از آغاز تاکنون دو برابر شده است}: این نشان می‌دهد اگر در مسیر تولید حرکت کنیم می‌توانیم هم سود کافی داشته باشیم و هم در مسیر تحول حرکت کنیم.

* از خام‌فروشی به طور کامل فاصله گرفته‌ایم، در مقطعی صنایع سنگ را خام می فروختیم و امروز تولید کامل شده و به فولاد رسیده است و دیگر سنگ خام صادر نمی‌کنیم. مراحل مختلف تولیدی را در اختیار داریم و این زنجیره در کنار هم متصل است و محصول نهایی را تولید می‌کنیم.

* این نشانگر این است از ارزش افزوده بالای کار و تلاش و فعالیت مردم خود، استفاده می کنیم نه اینکه از معدن صرفاً استخراج کنیم و آن را در اختیار دیگران قرار دهیم. روحانی با بیان اینکه امروز طرح عظیمی در فولاد با ظرفیت تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن افتتاح شده است، این ظرفیت از آغاز به تدریج شروع می‌شود و به ظرفیت کامل می‌رسد که می‌تواند برای توسعه کشور بسیار تاثیرگذار باشد. این مجتمع در استانی ادعای خودکفایی دارد و زنجیره آن از آهن گرفته تا کنسانتره و کندله تا رسیدن به مجتمع فولاد همه در استان تامین می شود و هم تامین آب از داخل استان است از طریق آبفا تأمین می‌شود و از حیث برق هم می تواند نیروگاه لازم را تولید کند و خودکفا شود. این خودکفایی حائز اهمیت فراوان است.

27215

پست بعدی

زالی: علایم کرونای جدید با مشکلات گوارشی همراه است

پ جولای 8 , 2021
مهر نوشت: رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا خبرنگاران را جزو مشاغل گروه سه برده است و بر همین اساس بعید می دانم، زودتر از مرداد برای خبرنگاران واکسن تزریق شود. علیرضا زالی ظهر پنجشنبه در حاشیه افتتاح اولین مرکز «سی. تی. اسکن» […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000