زالی: علایم کرونای جدید با مشکلات گوارشی همراه است

زالی: علایم کرونای جدید با مشکلات گوارشی همراه است

مهر نوشت: رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا خبرنگاران را جزو مشاغل گروه سه برده است و بر همین اساس بعید می دانم، زودتر از مرداد برای خبرنگاران واکسن تزریق شود.

علیرضا زالی ظهر پنجشنبه در حاشیه افتتاح اولین مرکز «سی. تی. اسکن» قرچک در جمع خبرنگاران گفت: خبرنگاران به دلیل حضور در مراکز پر خطر، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و بیمارپذیر حضور پیدا می‌کنند و استفاده از همه وسایل حفاظتی در خصوص ویروس کرونا برای آن‌ها ممکن نیست.

وی گفت: لذا خبرنگاران جزو مشاغل پر خطر محسوب می‌شوند و به همین دلیل نامه‌ای به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال کردیم، اما ما در ستاد مقابله با کرونا استان تهران مانند دیگر مناطق کشور تنها توزیع کننده واکسن‌های کرونا هستیم و در سهمیه بندی نقشی نداریم، اما به ستاد ملی مقابله با کرونا برای توزیع واکسن برای تزریق خبرنگاران اعلام امادگی کردیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران افزود: اما ستاد ملی مقابله با کرونا خبرنگاران را جزو مشاغل گروه سه برده است و بر همین اساس بعید می دانم، زودتر از مرداد برای خبرنگاران واکسن تزریق شود، ولی ما آمادگی داریم، اگر سهمیه واکسنی برای خبرنگاران در نظر گرفته شود، به سرعت تزریق را انجام دهیم.

وی در خصوص ویروس نوع دلتا کرونا نیز گفت: دلتا آخرین واریانت ویروسی است، که در مجموعه ۶۸ کشور دنیا از جمله ایران مشاهده شده است، این واریانت جهش یافته است و اولین بار در هند دیده شده و از خصوصیات این ویروس می‌توان به بالا بودن سطح سرایت پذیری و بین ۸ تا ۱۲ برابر نسبت به فرم‌های کلاسیک کووید ۱۹ قدرت سرایت پذیری دارند و خوشه‌های خانوادگی را بیشتر درگیر می‌کند.

زالی افزود: توأم بودن علائم گوارشی و تنفسی جزو ویژگی‌های این ویروس است و شروع علائم تا بستری شدن بیمار مدت زمان کمتری طول می‌کشد.

47231

پست بعدی

رابرت داونی سینیور درگذشت

پ جولای 8 , 2021
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رابرت داونی سینیور فیلمساز که با فیلم‌های کمدی مثل «دیگر هیچ بهانه‌ای نیست» و «استخر هوگو» شناخته می‌شود، درگذشت. رابرت داونی سینیور، بازیگر، فیلمساز و پدر رابرت داونی جونیور در سن ۸۵ سالگی درگذشت. رابرت داونی جونیور درگذشت پدرش را با انتشار پستی در صفحه شخصی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000