پوست خربزه زیر پای ابراهیم رئیسی به روایت یک اصلاح طلب

پوست خربزه زیر پای ابراهیم رئیسی به روایت یک اصلاح طلب

عضو حزب کارگزاران گفت: تقدس از نگاه اصولگرایی مخصوص مقام رهبری است قاعدتا آنها برای رهبری رقیب نمی‌سازند یعنی این فهم و درک را دارند.

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران در بخشی از گفتگوی تفصیلی در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین گفت:خواسته های غیرمنطقی افراطیون بزرگترین چالش سیاسی دولت رئیسی است.

بیشتر بخوانید؛

مرعشی: بین قالیباف و رئیسی، شکاف زیادیست/احمدی نژاد انتخاب رهبر انقلاب نبود

بخش هایی از این گفتگو را بخوانید؛

*آقای مرعشی! بزرگترین چالش سیاسی دولت رئیسی را چه می دانید؟

من خواسته های غیرمنطقی افراطیونی که به ایشان رأی دادند می دانم ایشان اگر بخواهد عاقلانه کشور را اداره کند به همان سرنوشتی مواجه می شود که پیشینیانش شدند یعنی این افراد تندرو علیه وی می شوند. اگر آقای رئیسی خودش را به آنها بسپارد با مشکل مواجه می شود همه هم دچار این مشکل شدند به هر حال آقای خاتمی هم دچار این مشکل شد و نگاه آقای خاتمی این بود که افراد تندرویی که در ستادش بودند و برایش رأی جمع کردند و از چپ های ریشه دار بودند رنجیده خاطر نشوند وگرنه حرفهای آنها با حرفهای کشورداری سازگار نبود.

رئیسی اگر با تندروها همراهی کند…

*آقای جلیلی ظاهرا به نظر می رسد چندان راحت کنار نرفته است و فشار سنگینی به او وارد شده در شعارهایی هم که می داد بسیار تند بود همچنان فکر می کنم با همان روش های سی سال پیش می خواهد کشور را اداره کند.

این به نظر من شکاف بین اردوگاه آقای رئیسی، اگر بخواهد ملایم اداره کند تندروها قانع نمی شوند اگر بخواهد با تندروها همراهی کند کشور را گرفتار می کند.

همه وزرای احمدی نژاد از وی تبری جستند

*از نگاه شما ممکن است وزرای احمدی نژاد، تندروها و پایداری ها دست بالا را داشته باشند و یا آقای رئیسی در کابینه از معتدل ها استفاده می کند.؟

احمدی نژاد اصلا جریان نیست همه وزرای احمدی نژاد از وی تبری جستند، تفکرات نادرست است. یک سوالی از بنده پرسیدند که بنده در پاسخ آن ماندم سوال این بود چه مسئله ای وجود داشته که نظام حاضر شد این هزینه سنگین را برای رئیس جمهوری آقای رئیسی پرداخت کند یعنی بالاخره هدف از یکپارچگی حکومت چه بوده است. حتی بگویند جانشینی. در حالی که جانشینی این همه هزینه نیاز نداشت. یعنی آقای لاریجانی یا آقای جهانگیری با جانشینی فرد خاصی مشکل نداشتند علت چه بوده؟ جمهوری اسلامی چه پروژه ای مدنظرش بوده که لازم بود با این هزینه سنگین عمل کند. اگر محمد شریعتمداری، ناطق، لاریجانی و جهانگیری و بقیه برنجند و همه حذف شوند که یک اتفاق اینطوری رخ دهد این سوالی است که من نتوانستم پاسخ دهم.

برخی دلشان می خواست پوست خربزه زیر پای رئیسی بگذارند

*به نظر شما اصولگرایان آیا به دنبال یک نوع تقدس نگری به آقای رئیسی هستند؟ آیا جامعه این را می‌پذیرد؟

بعید می‌دانم. تقدس از نگاه اصولگرایی مخصوص مقام رهبری است قاعدتا آنها برای رهبری رقیب نمی‌سازند یعنی این فهم و درک را دارند. ممکن است عده ای دلشان می خواست که پوست خربزه زیر پای آقای رئیسی بگذارند. نباید خیلی ساده از کنار این مسئله گذشت.

کابینه رئیسی یقینا معتدل نیست

*یعنی به نظرتان کابینه معتدلی، آقای رئیسی ندارد؟

یقینا معتدل نیست. باید دید آقای رئیسی با چه فرمانی جلو می رود هنوز مشخص نیست. چند روز پیش آقای رئیسی گفتند که واکسن خارجی باید وارد کنیم. من می‌ترسم بسیاری از گرفتاری‌ها گردن رهبری بیفتد.

2727

پست بعدی

ببینید | غرش جنگنده ایرانی کوثر در آسمان

پ جولای 8 , 2021
پرواز جنگنده ایرانی کوثر در آسمان را مشاهده کنید./آخرین خبر دریافت 525 KB ۲۵۶۲۶۳

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000