احمد توکلی: معاون اول رئیسی باید اقتصاددان باشد/جوانانی را می شناسم که اگر رئیس جمهور بودم حتما وزیرم بودند

احمد توکلی: معاون اول رئیسی باید اقتصاددان باشد/جوانانی را می شناسم که اگر رئیس جمهور بودم حتما وزیرم بودند

احمد توکلی با بیان آنکه چندان اعتقادی به شروط سنی در واگذاری مسئولیت ها به افراد و تشکیل کابینه ندارد، تأکید می‌کند که باید ترجیح نسل جوان‌تر و سنین پایین‌تر را مدنظر قرار داد.

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سیاستمدار اصولگرا، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، در توضیح دیدگاه خود درباره "ضرورت‌ها و بایدها و نبایدهای واگذاری امور اجرایی به متولدین دهه ۶۰" گفت: من با شروط سنی از قبیل زیر ۴۵ یا بالای ۴۵ سال به صورت مطلق موافق نیستم. مثلا وزارت خارجه کار اجرایی چندانی ندارد که به تحرک نیاز داشته باشد و به وزیری نیازمند است که از تجربه و پختگی برخوردار باشد یا معاون اول رئیس جمهور، حتما باید کسی باشد که به کمال رئیس جمهور و دولت بیفزاید و به ویژه در این شرایط باید اقتصاددان باشد. اما جایی مثل جهاد کشاورزی و وزارتخانه‌هایی نظیر آن، نیازمند یک فرد جوان و سرپاست.

>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> آزمون دشوار رئیسی در چینش کابینه جوان /مدیران دهه اول کنار می روند؟

این سیاستمدار اصولگرا در عین حال تأکید کرد: این ملاحظات البته به این معنا نیست که ما به جوانگرایی بی‌توجه باشیم. فکر می‌کنم کشور بیش از هرچیز به انتخاب بجا و درست با ترجیح سن کمتر نیاز دارد. دولت آینده حتما باید این نکته را در نظر بگیرد که مدیران جوان بتوانند بالا بیایند و کار را دست بگیرند و کم‌کم وارد کابینه شوند.

توکلی در توضیح گفت: اگر آقای رئیسی و آقای محسنی اژه‌ای انتخاب‌های خوبی برای ریاست قوه قضاییه بوده و هستند، یک دلیل مهمش این است که مدارج را طی کرده اند و معتقدم نباید این امتیاز را از آقای رئیسی در انتخاب کابینه سلب کرد.

احمد توکلی: معاون اول رئیسی باید اقتصاددان باشد/جوانانی را می شناسم که اگر رئیس جمهور بودم حتما وزیرم بودند

وی مقایسه‌ امروز با سال‌های اولیه پیروزی انقلاب را چندان درست ندانست و گفت: من خودم در هنگام وزارت کار، ۳۰ ساله بودم و البته توانستم از پس کار بربیایم اما باید دانست که آن زمان ما مشکل نونهالی انقلاب را داشتیم و نمی‌توانستیم از باتجربه‌های قبل از انقلاب استفاده کنیم و مشکل افراد قابل اعتماد و انقلابی داشتیم. از طرفی جوانان آن دوره، جوانان سختی کشیده‌ای بودند و شاید به مراتب از جوانان امروز، پخته‌تر بودند.

توکلی افزود: البته من ترجیح سن را قبول دارم و معتقدم باید جوانترها را به میدان آورد و اجازه داد سلسله مراتب را طی کنند و از میان آنها اگر کسی برای وزارت هم خوب است حتما به دیگران ترجیح داشته باشد. اما می‌خواهم بگویم مشکل امروز ما خیلی ناشی از سن کابینه نیست. بسیاری از عملکردهای بد ناشی از این است که برخی افراد در این سالها معلق زدند و تغییر عقیده دادند ولی این تغییر عقیده را اظهار نکرده‌اند. همواره بعد از پیروزی انقلاب‌ها و استقرار نظام، نفاق زیاد می‌شود. البته برخی هم به دلیل سن زیاد و بیماری، نتوانستند کارها را درست انجام دهند و اشتباهاتی داشتند.

وی گفت: فرد باتجربه بهتر می‌داند باید پایش را کجا بگذارد اما با این حال باید بگویم من در همین لحظه جوانانی را می‌شناسم که توانایی پذیرش مسئولیت های کلان در کابینه را دارند و من اگر رئیس جمهور بودم حتما در تشکیل کابینه از حضور آنها استفاده می کردم.

27215

پست بعدی

اولین وزیرخارجه ای که به دیدار ابراهیم رئیسی رفت +عکس

چ جولای 7 , 2021
ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه هند عصر امروز با ابراهیم رییسی رییس جمهور منتخب ایران دیدار و رایزنی کرد . «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند که عصر روز چهارشنبه به منظور دیدار با مقامات تهران وارد ایران شده است، علاوه بر دیدار با همتای ایرانی خود، با سید ابراهیم رییسی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000