طلاق نامه های جعلی برای معافیت از سربازی

طلاق نامه های جعلی برای معافیت از سربازی

ایران نوشت:چندی قبل مأموران پلیس آگاهی استان البرز در جریان چند پرونده جعل دادنامه طلاق قرار گرفتند.

با شروع تحقیقات مشخص شد این دادنامه‌های طلاق جعلی به معاونت وظیفه عمومی ناجا برای دریافت کارت معافیت ناشی از طلاق ارسال شده‌اند. در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد که سردسته این باند 4 نفره یک زن است که با همدستی ۳مرد با حضور در ادارات وظیفه عمومی استان‌های البرز و تهران، به سوژه‌های خود نزدیک و با بیان اینکه می‌توانند از طریق صدور دادنامه طلاق جعلی و دادن سرپرستی مادر به شخص مشمول آنها را از خدمت سربازی معاف کنند، مبالغ هنگفتی از آنها دریافت می‌کنند.

محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز، در تشریح این خبر گفت: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی-پلیسی مخفیگاه هر ۴ متهم را در استان‌های البرز و تهران شناسایی کرده و با هماهنگی مراجع قضایی در چند عملیات جداگانه همه اعضای باند را دستگیر و ۱۶ نفر از مالباختگان این پرونده را نیز شناسایی کردند.متهمان پس از دستگیری ابتدا منکر انجام هرگونه اعمال مجرمانه بودند، اما پس از مواجهه با مالباختگان و مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشوده و به جعل دادنامه طلاق و گواهی سرپرستی والدین اقرار کردند.
سرهنگ نادربیگی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این باند حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود، یادآور شد: تحقیقات روی متهمان این پرونده همچنان ادامه دارد. شهروندان حتماً در نظر داشته باشند انجام امور اداری با مدارک جعلی جرم تلقی شده و با افراد خاطی برخورد می‌شود، بنابراین در مواجهه با افرادی که پیشنهاد ارائه مدارک جعلی می‌دهند، موضوع را به پلیس اطلاع دهند. 23302

پست بعدی

پرسش‌هایی درباره یک کنسرت حاشیه‌دار

چ جولای 7 , 2021
ایسنا نوشت: کنسرت «شب موسیقی فیلم» ارکستر ملی ایران، در حالی در روزهای پایانی هفته جاری در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد که در این مدت با حاشیه‌هایی چون تعویق چندباره زمان اجرا، تغییر رهبر ارکستر و همچنین تبدیل یک اجرای آنلاین به آفلاین مواجه بوده است. بنیاد رودکی اسفند ماه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000