سیدمحمد خاتمی اشتباه کرد؟ /ابطحی: کسانی که رای ندادند، برانداز نیستند

سیدمحمد خاتمی اشتباه کرد؟ /ابطحی: کسانی که رای ندادند، برانداز نیستند

برنا نوشت: یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر اصلاح طلبی انسجام را به این معنی بداند که جامعه به کجا رسیده و مبانی خود را نو کند و اصلاحات خود را از اصلاحات جاری که به بن‌بست رسیده، ترمیم کند یا به نوعی به دنبال اصلاحات ساختاری باشد این احتمال می رود که مجددا مرجعی در جامعه باشند.

«محمد علی ابطحی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با انتقاد برخی در مورد اشتباه «خاتمی» در انتخابات و تکرار او اظهار کرد: جریان اصلاح طلبی حتی اگر به بن‌ بست هم بخورد نمی تواند مسیرش را از صندوق رای جدا کند و باید تلاش کند مسیر اصلاح طلبی را باز کند تا صندوق تأثیر گذار باشد اگر ما این را مشی اصلاح طلبی بدانیم، به طور طبیعی خاتمی از چارچوب خود خارج نشده است.

او تاکید کرد: نکته قابل توجه دیگر این است که جامعه اصلاح طلبانه تر از اصلاح طلبان پیش رفت و حس کرد مسیر صندوق باز شدنی نیست و خواست تا مخالفت خود را با ممانعت از اصلاح طلبی با رای ندادن انجام بدهد که امری پیشروتر بود. ولی طبیعتا یک رهبر سیاسی نمی تواند مسیر متفاوت تری برای خود انتخاب کند اگر که به حوزه اصلاحات پایبند باشد.

ابطحی با بیان اینکه حمایت اصلاح طلبان از همتی آسیبی به این جریان وارد نکرده است، ادامه داد: برای شرکت و حضور موثر در انتخابات ۱۴۰۰ شورای سیاستگذاری اقدام کرد و ما ۱۰ کاندیدا داشتیم شاید اگر با کاندیدا خودمان وارد انتخابات می شدیم، شکست می خوردیم ولی کاندیدا ما حذف شد و نزدیک بودن کاندیداهای تایید شده به اصلاح طلبان موجب شد برخی از آنها حمایت کنند و این اقدام هم هیچ اشکالی نداشت.

این چهره اصلاح طلب بازگشت اصلاح طلبان به جامعه و اقبال مردمی را میسر دانست و تصریح کرد: اگر اصلاح طلبی انسجام را به این معنی بداند که جامعه به کجا رسیده و مبانی خود را نو کند و اصلاحات خود را از اصلاحات جاری که به بن‌بست رسیده، ترمیم کند یا به نوعی به دنبال اصلاحات ساختاری باشد این احتمال می رود که مجددا مرجعی در جامعه باشند.

او در پایان در رابطه با این فرضیه که برخی معتقد هستند اصلاحات در صندوق رای مرده است، گفت: آنچه که در ۱۴۰۰ اتفاق افتاد عدم مشارکت به معنای شکست در انتخابات نبود بلکه سرعت گرفتن اصلاحات بود چون کسانی که رای ندادند، برانداز نیستند بلکه رای ندادند تا حاکمیت و صندوق رای، خود را با مردم تطبیق بدهند. راه های براندازی رای دادن و ندادن نیست باید کارهای دیگری انجام بشود مردم بخاطر اعتراض رای ندادند که آن اعتراض اعتراض اصلاح طلبی است.

2727

پست بعدی

طلاق نامه های جعلی برای معافیت از سربازی

چ جولای 7 , 2021
ایران نوشت:چندی قبل مأموران پلیس آگاهی استان البرز در جریان چند پرونده جعل دادنامه طلاق قرار گرفتند. با شروع تحقیقات مشخص شد این دادنامه‌های طلاق جعلی به معاونت وظیفه عمومی ناجا برای دریافت کارت معافیت ناشی از طلاق ارسال شده‌اند. در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد که سردسته این باند […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000