روحانی:از مردم عذرخواهی می‌کنم/ امروز درباره خاموشی‌ها تصمیم‌می گیریم

روحانی:از مردم عذرخواهی می‌کنم/ امروز درباره خاموشی‌ها تصمیم‌می گیریم

رییس جمهوری از افتتاح ۵ تا ۸ پروژه ریلی درآینده نزدیک خبر داد و گفت: با تکمیل شبکه ریلی در جنوب شرق کشور، چابهار به راه آهن سراسری کشور یعنی دریای خزر، ترکمنستان، اینچه‌برون و آستارا متصل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در آیین بهره‌برداری ویدئوکنفراسی از ۶۲ طرح ملی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در هفتاد و هشتمین برنامه افتتاح افزود: بسیار خشنودم که توانستیم برنامه‌های هفتگی پنجشنبه‌ها را ادامه دهیم و در هفته‌های پایانی به خاطر ضیق وقت و کمبود فرصت دوشنبه‌ها را هم به آن اضافه کردیم که این هفته دوشنبه به سه‌شنبه تغییر یافت.

وی با قدردانی از فعالیتهای مناطق آزاد کشور گفت: فراز و نشیب‌های فراوانی تا تصویب مجلس شورای اسلامی طی شد و مناطق آزاد ما به ۱۵ منطقه افزایش یافت و مناطق آزاد دیگر ما باید سریعتر فعال شود. فعال شدن این ۱۵ منطقه آزاد که تقریباً دور تا دور ایران را فرا گرفته و در نقاط مرزی مستقر هستند و خواهند شد، اثر بسیار خوبی در اقتصاد و اشتغال کشور خواهد داشت.

رییس دولت تدبیر و امید اظهار کرد: مناطق آزاد از آغاز کار این دولت دو نقیصه بزرگ داشت؛ یک نقیصه این بود که مناطق آزاد بیشتر وارد کننده بود تا صادر کننده و مشکل دیگر سرمایه‌گذاری بود. البته از نظر زیرساخت‌ها هم در برخی جاها مشکل وجود داشت و در برخی جاها، فرودگاه‌ها و بنادری که وجود دارد باید توسعه یافته و زمینه برای فعالیت‌های اقتصادی شروع شود.

روحانی خاطرنشان کرد: در برخی از این مناطق مانند چابهار و قشم حتی زمینه برای فعالیت صنایع معدنی -صنعتی سنگی مانند فولاد و پتروشیمی آماده و وارد مرحله عمل شد. قشم، چابهار، کیش و اروند مناطق جنوبی بسیار مهم ما هستند و فرصت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری دارند.

وی با تاکید بر لزوم تکمیل پروژه‌های ریلی در کشور گفت: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم همین خواهد بود که در منطقه آزاد اروند و شلمچه اتصال راه‌آهن خرمشهر به بصره را داریم که شلمچه به بصره متصل می‌شود که اقدامات سیاسی آن انجام شده و با کشور عراق توافق شده است. علاوه بر این سرمایه گذاری مشخص و زمین‌های واگذار شده است.

رییس جمهوری گفت: این راه‌آهن بسیار با اهمیت است چون راه آهن ایران را در منطقه جنوب غرب به عراق متصل می‌کند و راه آهن عراق هم به سوریه متصل است، یعنی خلیج فارس را به مدیترانه متصل می‌کنیم که این امر باید در دولت سیزدهم ادامه یابد.

رییس دولت دوازدهم با اشاره به اتصال راه‌آهن از چابهار به راه‌آهن سراسری کشور یعنی زاهدان اظهار کرد: همه تلاش ما این بود که این کار پایان دولت افتتاح شود البته بخشی از آن را افتتاح خواهیم کرد و در افتتاح راه‌آهن‌هایی که پیش رو داریم، بین ۵ تا ۸ راه‌آهن را یک روز افتتاح می‌کنیم و این یکی از کارهای عظیم تاریخ ایران است.

وی افزود: راه آهن‌هایی که افتتاح خواهد شد راه آهن زاهدان به خاش است، البته راه‌آهن چابهار به ایرانشهر هم در حال تکمیل شدن است و بین ایرانشهر و خاش این کار انجام می‌شود و ماه‌های آینده این پروژه تکمیل و افتتاح خواهد شد.

روحانی: از مردم عذرخواهی می‌کنم/امروز درباره خاموشی‌ها تصمیم گیری می‌کنیم

روحانی یادآور شد: سرمایه‌گذاری مالی پروژه تامین شده است اما در اجرا کمی عقب ماندگی بوده است. بخشی از این راه‌آهن افتتاح می‌شود و بخشی هم در ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که با افتتاح آن چابهار به راه آهن سراسری کشور متصل می‌شود یعنی چابهار به دریای خزر، ترکمنستان، اینچه‌برون و آستارا متصل می‌شود و این کار عظیم است که انجام خواهد شد.

رییس جمهوری گفت: راه‌آهن رشت – کاسپین برای ما بسیار مهم است و ۸۵ درصد این پروژه پیشرفت داشته است.بخشی از اشکالات طبیعی زمین باعث شد راه‌آهن به مرحله افتتاح نرسد وگرنه پارسال باید افتتاح می‌شد و تصور ما این بود که آن را در بهمن یا اسفند سال ۹۹ افتتاح کنیم.

عصر امروز درباره خاموشی‌ها تصمیم گیری می‌کنیم/ صنعت باید همراهی کند

رئیسی جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره خاموشی‌های اخیر گفت: مشکلات دیگری هم داشتیم مثلاً نیروگاه بوشهر ما که ۱۰۰۰ مگاوات است از مدار خارج شد و نیاز به یکسری تعییرات و مشکلاتی داشت، یک بار برگشت و دوباره از مدار خارج شد. دیشب دوباره به مدار آمد.

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به مشکلاتی که در روزهای اخیر برای مردم ایجاد شد،‌گفت: در تابستان که همیشه مشکل برق و آب پیدا می‌کنیم و در زمستان هم مشکل گاز داریم و البته به دلیل افزایش تولید گاز از ۶۰۰ میلیون متر مکعب به هزار میلیون مترمکعب دیگر مشکل گاز در این دولت نداشته‌ایم.

روحانی خاطرنشان کرد: تولید برق ما مناسب بود اما امسال خشکسالی داشتیم و در کنار آن مصرف هم بالا رفته است. گرما و خشکسالی، دلیل مصرف زیاد برق است و امسال سال بسیار گرمی است. این خشکسالی و گرما و افزایش مصرف معطوف به کشور ما نیست و در تمام دنیا این وضعیت وجود دارد.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: از طرف دیگر تولید صنعتی ما هم ۵۰ درصد اضافه شده و با افزوده شدن تولیدات صنعت، مصرف برق هم بالا می‌رود که رمز ارزها هم در این امر دخیل بوده است.

وی گفت: امروز صبح به معاون اول دستور دادم عصر جلسه مفصلی بگذاریم، برنامه‌ریزی کنیم و راه حل‌های مشکلات را پیدا کنیم. راه حل این است که بخشی از صنعت کشور باید همراهی کند و ساعت فعالیت صنعت را تغییر دهیم.

روحانی خاطرنشان کرد: برای مردم مهم است که ساعت خاموشی را بدانند و در این دو سه هفته ای که هوا خیلی گرم است، مردم باید بدانند چه ساعتی برق قطع می‌شود تا قبل از آن پیش بینی و برنامه ریزی کنند و این کار باید حتما انجام شود. البته به دلیل برخی مشکلات فنی ناچار شدند اتوماتیک برخی از مناطق را خاموشی دهند تا کل کشور دچار افت ناگهانی و مشکل نشود چون در چند کشور اروپایی دیدیم که کل برق کشور ناگهان می‌خوابد و ۲۴ ساعت برق کشور قطع می شود. برای اینکه این مشکل در کشور پیش نیاید، دستگاه های دیسپچینگ چندجا ناگهانی دستور خاموشی داده است و برای مردم مشکل ایجاد شده است.

از مردم عذرخواهی می‌کنم/ وزارت نیرو مقصر نیست

رئیس جمهوری با عذرخواهی از مردم که دچار مشکل شده‌اند، گفت: از مردم می‌خواهم همکاری و همراهی کنند چون چاره‌ای نداریم . شاید برخی تصور کنند وزارت نیرو مقصر بود اما وزارت نیرو مقصر نیست ولی باید بیاید برای مردم توضیح دهد. وزیر در رادیو و تلویزیون مشکل را به مردم بگوید و راه حل مشکل را هم باید پیدا، اجرایی و عملیاتی کنیم. مردم هم همراهی و کمک کنند و اگر به قطعی برق نیاز است ساعات آن حتماً باید برای مردم مشخص شود تا مردم در رنج فراوان نباشند.

27215

پست بعدی

توصیه یک اصولگرا به اصلاح‌طلبان: از انتخابات ۱۴۰۰ درس بگیرید

س جولای 6 , 2021
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: فعال سیاسی اصولگرا گفت: پیروز اصلی انتخابات ۱۴۰۰ ملت ایران بود، زیرا توانست علیرغم این شرایط کرونایی این حجم از مشارکت را به نمایش بگذارد. مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی درباره وضعیت کشور پس از برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ گفت: پیروز اصلی این انتخابات ملت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000