احوال رو به رشد نقی معمولی در سینما

احوال رو به رشد نقی معمولی در سینما

خراسان نوشت: بازی در نقش‌های سخت و متفاوت در «عنکبوت» و «روزی روزگاری آبـادان» و همکاری با اصغر فرهادی و هومن سیدی، تجربه‌های خوبی را نصیب محسن تنابنده کرده است که مخاطب عام بیشتر با نقش نقی معمولی در سریال «پایتخت» او را می شناسند.

محسن تنابنده در طول فعالیت هنری خود، همزمان با تلویزیون در سینما هم حضور پررنگی داشته و فیلم‌های مختلفی بازی کرده است اما این بازیگر بیشتر با مجموعه پرمخاطب «پایتخت» شناخته مـی‌شـود و محبوبیت خــود را بـه واسـطـه آن بـه دست آورده اســت. تنابنده در سـال‌هـای اخیر با پیشنهادهایی که در سینما داشته، نقش‌های چالش‌برانگیز و متفاوتی را تجربه کرده و در آغاز مسیر موفقیت‌های تازه قرار گرفته است. تنابنده همکاری با اصغر فرهادی را پشت سر گذاشته و قرار است در فیلم جدید هومن سیدی بازی کند.

بازی در نقش قاتل زنجیره‌ای

معمولا نقش‌هــای منفی بـــرای بـازیـگـران جذابیت ویژه‌ای دارد و از سوی مخاطبان هم مـورد توجه قـرار می‌گیرد. سال ۹۸ فرصت بازی در چنین نقشی با فیلم «عنکبوت» اثر ابراهیم ایرج‌زاد در اختیار محسن تنابنده قرار گرفت و او نقش منفی چالش‌برانگیزی را تجربه کرد. تنابنده در این فیلم نقش یک شخصیت واقعی به نام «سعید حنایی» را بازی کرد که به «قاتل عنکبوتی» مشهور است. چهره این قاتل زنجیره‌ای به تصویری که از اراذل و اوباش یا شخصیت‌های شرور با ظاهر عجیب‌وغریب در ذهن داریم شباهتی ندارد. در پس ظاهر آرام و معمولی او، یک قاتل زنجیره‌ای پنهان شده است. چهره محسن تنابنده با گریمی که در فیلم دارد، تا حد زیادی به چهره واقعی «سعید حنایی» نزدیک شده و او انتخاب مناسبی برای این نقش بـوده اسـت. چالش اصلی تنابنده بـرای بـازی در این نقش، نشان دادن همان تضاد ظاهر و باطن او و رعب و وحشتی بوده که باید در دل مخاطب بیندازد. بنابراین بازی در نقش یک قاتل زنجیره‌ای، تجربه سخت و متفاوتی را برای تنابنده رقم زده است. «عنکبوت» سال گذشته مجوز اکران دریافت کرد اما هنوز فرصت نمایش عمومی پیدا نکرده است. اکنون محسن تنابنده در انتظار نمایش این فیلم است تا یکی از متفاوت‌ترین نقش‌هایش روی پرده سینما دیده شود و توجه را جلب کند.

چالش لهجه و ایفای نقش پدری مُسن

این بازیگر سال ۹۹ در اولین فیلم حمیدرضا آذرنگ با نام «روزی روزگاری آبادان» هم نقشی متفاوت را تجربه کـرد. تنابنده در این فیلم بازی در نقش کاراکتری بسیار بزرگ‌تر از سن واقعی خودش را تجربه کرده و نقش «مصیب» همسر فاطمه معتمدآریـا را برعهده داشته اســت. ایـن شخصیت به مــواد مخدر اعتیاد دارد و این موضوع را از خانواده خود پنهان می‌کند، بنابراین خیلی سریع کنترل خود را از دست می‌دهد، عصبی می‌شود و با همسر و فرزندانش درگیر است. محسن تنابنده در این فیلم به خوبی در راه رفتن، نشست و برخاست و حرکاتش، سعی کرده شبیه یک فرد معتاد، افسرده و ناامید باشد. او با بازی خوب خود آشفتگی و آرام و قرار نداشتن «مصیب» را نشان می‌دهد و بر لهجه آبادانی شخصیت نیز مسلط است، در نتیجه مخاطب کاملا او را به عنوان پدری مُسن و اهل آبادان باور می کند. «روزی روزگـاری آبـادان» سال گذشته در جشنواره فجر رونمایی و تنابنده برای بازی در آن نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

همکاری با اصغر فرهادی

محسن تنابنده ســال گذشته بـا بـــازی در «قهرمان» یکی از مهم‌ترین تجربیات زندگی حرفه‌ای خود را پشت سر گذاشت و همچنان در مسیر موفقیت حرکت کــرد. همکاری با کــارگــردان خـوش‌سابقه‌ای مانند اصغر فرهادی در کارنامه او اتفاق مهمی است که حتما در ادامـه مسیر او در سینما تاثیرگذار خواهد بود. او در این فیلم برای اولین بار با امیر جدیدی همبازی شده و شاهد ترکیب بازیگران تازه‌ای در «قهرمان» خواهیم بود. با توجه به توانایی فرهادی در بازی گرفتن از بازیگران خود، پیش‌بینی این که احتمالا بازی خوبی از تنابنده در این فیلم خواهیم دیـد، سخت نیست. این بازیگر ۲۲ تیرماه با اولین نمایش «قهرمان» در جشنواره کن، در این رویـداد سینمایی دیده خواهد شد.

حضور در فیلم هومن سیدی

خبر مربوط به جدیدترین فعالیت سینمایی محسن تنابنده نیز نوید یک اتفاق خوب را در کارنامه این بازیگر می‌دهد. محسن تنابنده قــرار اسـت در فیلم جدید هومن سیدی به نـام «جنگ جهانی ســوم» ایفای نقش کند و بـرای اولین بار با این کارگردان همکاری داشته باشد. هومن سیدی سابقه طولانی در زمینه کارگردانی ندارد اما آثاری خوش‌ساخت جلوی دوربین برده است و موفقیت آن‌ها باعث می‌شود سیدی را به عنوان کارگردانی خـوش‌سابقه بشناسیم. تجربه همکاری با این کارگردان، می‌تواند موفقیت‌هایی برای محسن تنابنده به همراه داشته باشد. بازی در نقش‌های سخت و متفاوت در «عنکبوت» و «روزی روزگاری آبـادان»، همکاری با اصغر فرهادی و هومن سیدی، تجربه‌های خوبی را نصیب این بازیگر کـرده و جایگاه او را در سینما تغییر داده است، باید دید او در ادامه چه انتخاب‌هایی خواهد داشت.

۵۷۲۵۹

پست بعدی

پیشنهاد متفاوت یک اصلاح طلب به رئیسی برای چینش کابینه /یک دام پیش پای رئیس جمهور منتخب

س جولای 6 , 2021
ایسنا نوشت: یک فعال سیاسی گفت: با حل بعضی موضوعات مثل مساله سیاست خارجی می شود برای حل سایر مشکلاتمان پیش قدم شویم. داریوش قنبری اظهار کرد: من فکر می کنم در شرایط فعلی، کشور نیاز به کابینه ای مبتنی بر تکنوکرات ها دارد. اگر آقای رئیسی به سمت استفاده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000