تینو صالحی از دردسرهای اجرای نمایش «تختی» می‌گوید

تینو صالحی از دردسرهای اجرای نمایش «تختی» می‌گوید

تینو صالحی که قصد دارد نمایشنامه «تختی» را در سال جاری روی صحنه ببرد، می‌گوید بسیاری از سالن‌دارها برای پرهیز از دردسر، از اجرای این نمایش پرهیز می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تینو صالحی، بازیگر، نویسنده و کارگردان، از نگارش نمایشنامه «تختی» از منظری واقع‌گرایانه اما با فرمی غیررئالیستی خبر داد. نمایشی که می‌گوید امیدوار است در طول سال جاری، شرایط روی صحنه بردنش فراهم شود.

او در خصوص دشواری‌های به توافق رسیدن با سالن‌های نمایشی برای روی صحنه بردن اثری متکی بر وقایع‌نگاری مستند در خصوص زنده‌یاد جهان‌پهلوان غلامرضا تختی می‌گوید: «در روند نوشتن این نمایشنامه به سالن‌های مختلفی پیشنهاد دادم که این اثر در آن‌جا روی صحنه برود و مرتب با این ایرادات مواجه شدم که فلان جایش، بهمان‌طور است و بهمان جایش، فلان‌طور. این قسمتش را نباید بگویی، آن قسمتش را باید بگویی، این جایش شبهه‌برانگیز است، آن جایش برخورنده است و نمی‌توانیم نوبت اجرا بدهیم.»

صالحی در پاسخ به این سوال که این ایرادات پیش از آن که برای گرفتن مجوز از شورای نظارت و ارزشیابی اداره‌کل هنرهای نمایشی اقدام کند، وارد شده است یا خیر، توضیح می‌دهد: «بله. هنوز به شورای نظارت نرسیده است. نام تختی که می‌آید، سالن‌دار می‌گوید برای‌مان دردسر می‌شود و راست هم می‌گوید، چون آن‌چه را گفته‌ام، او هم درک کرده است. او هم می‌داند اگر این نمایش در سالنش اجرا شود، چون کاری واقعی است، چون کاری مستند است، با هزار و یک مشکل مواجه خواهد شد.»

او با بیان این که امیدوار است بتواند این اثر را در طول سال جاری اجرا کند، می‌افزاید: «این نمایش ۱۲ یا ۱۳ کاراکتر دارد و مستند-روایی است و با این که از منظر وقایع‌نگاری مستند است، اما فرمش رئالیستی نیست.»

متن کامل این گفت‌وگو را در تینو صالحی: از خفاش شب تا پدرِ بابک خرمدین را مگر می‌شود نمایش داد؟ بخوانید.

۲۵۹

پست بعدی

بیسکوییت های یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی در راه ایران

د جولای 5 , 2021
ایسنا نوشت: دبیرکل بنکداران موادغذایی ضمن اشاره به اینکه بیسکوییت های وارداتی یک میلیونی در کشور مورد استقبال قرار گرفته است، خبر از ورود بیسکوییت های یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به کشور را داد. قاسمعلی حسنی در این باره اظهار کرد: با شیوع کرونا و کاهش سفرهای خارجی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000