عضو مجلس خبرگان: صداوسیما موجب افزایش بی‌حجابی می شود/ تیم‌های گشت فرهنگی تشکیل شود

عضو مجلس خبرگان: صداوسیما موجب افزایش بی‌حجابی می شود/ تیم‌های گشت فرهنگی تشکیل شود

جماران نوشت: عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: باید اعتراف کنیم که در حوزه عفاف و حجاب کوتاهی کرده‌ایم و همه ما مقصر مشکلات کنونی این حوزه هستیم.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی روز یکشنبه در کارگروه عفاف و حجاب شهرستان مراغه اظهار داشت: کم‌کاری و کوتاهی‌ها در حوزه عفاف باعث شده است تا در برخی از ادارات، اماکن عمومی شاهد بی‌حجابی باشیم و این مختص شهرستان مراغه نیست.

وی بیان کرد: حجاب دستور شرعی، دینی، قرآنی و ملی است و در گذشته اسلام و ایران شاهد حجاب بودیم و این موضوع مختص انقلاب اسلامی نیست. متاسفانه در این میان صداوسیما با ترویج تشریفات، فیلم‌های کذایی، خانه‌های آنچنانی و بی‌ادبی‌های غیرمتعارف موجب افزایش بی‌حجابی و مشکلات اجتماعی در جامعه می‌شود.

وی به برخی دیگر از رفتارهای غیرمتعارف صداوسیما در روزهای انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: در زمان انتخابات شاهد نمایش بی‌حجابی و گفت‌وگوی خبرنگاران صدا و سیما با بانوان و آقایان بی‌حجاب هستیم که این موضوع تبعات اجتماعی بعدی را به دنبال دارد. باید همه دستگاه‌های متولی و علما و بزرگان در خصوص فرهنگ‌سازی نسبت به موضوع عفاف و حجاب اهتمام داشته باشند.

جریان نفوذ در حوزه عفاف و حجاب نقش دارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این جلسه گفت: جریان‌های نفوذ در حوزه عفاف و حجاب تاثیرگذار هستند و برای تمامی مسائل فرهنگی و اجتماعی کشورمان برنامه‌ریزی دارند. دشمن از این طریق بیشترین ضربه را به انقلاب اسلامی وارد می‌کند و باید هوشیار باشیم و در حوزه فرهنگی و اجتماعی به صورت عملیاتی و برنامه‌ریزی شده ورود کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نیاز اصلی جامعه آموزش است، بیان کرد: روح عفاف کنترل رفتار است و باید خودمان هم سعی کنیم با کنترل رفتار در اطرافیان تاثیرگذار باشیم و این موضوع خود نوعی آموزش و فرهنگ‌سازی است.

عضو مجلس خبرگان: صداوسیما موجب افزایش بی‌حجابی می شود/ تیم‌های گشت فرهنگی تشکیل شود

وی به وضعیت عفاف و حجاب در ادارات شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: مدیران ادارات و کسانی که مسئولیت دارند ملزم به رعایت حجاب خود و کارکنان هستند و حجاب را نه تنها در پوشش بلکه باید در رفتارهای خود نیز رعایت کنیم.

وی بیان کرد: در این راستا کمیته عفاف و حجاب مرتب بازدیدهایی از ادارات و اماکن عمومی داشته باشد و شورای تخصصی متشکل از ستاد امر به معروف و نهی از منکر و کارگروه عفاف و حجاب با حضور صاحب‌نظران تشکیل شود.

تاکید بر رعایت موازین شرعی در همه ادارات

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مراغه نیز در این جلسه گفت: رعایت موازین شرعی برای تمامی کارکنان ادارات الزامی است. باید با فرهنگ‌سازی و تغییر افکار و ذهینیت افراد این مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کرد وگرنه با برگزاری جلسات و همایش‌ها نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

وی به تاثیر فضای مجازی در زندگی و جوامع کنونی اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه فضای مجازی امروز الگویی برای خانواده‌ها شده است و باید متولیان امر در این زمینه اقدامات علمی و عملی را در پیش بگیرند.

وی با تاکید بر اقدامات فرهنگی در این زمینه بیان کرد: ابتدا باید به باور برسیم و سپس با اقدامات فرهنگی و فرهنگ‌سازی، آن هم در طولانی‌مدت در مسیر رفع مشکلات گام برداریم. کارگروه عفاف و حجاب و ستاد امر به معروف و نهی از منکر مشکلات فرهنگی و اجتماعی را در اختیار دادستانی قرار دهد تا برابر قانون با تمامی هنجارشکنی‌ها برخورد شود.

جنگ علیه ارزش‌های انقلاب را شاهد هستیم

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مراغه نیز در این جلسه گفت: امروز جنگ تمام عیاری علیه ارزش‌های انقلاب اسلامی شاهد هستیم. نیاز به تذکر جدی در سطح کشور داریم و در صورت عدم مقابله با عوامل این جنگ در سطح عمومی دچار مشکل خواهیم شد.

وی با تاکید بر وضعیت نامناسب برخی از کارکنان ادارات از لحاظ بوششی خاطر نشان کرد: متاسفانه وضعیت کارکنان در برخی از ادارات زیبنده انقلاب اسلامی نیست و در این راستا دستورالعملی برای کادر رسمی ادارات در خصوص عفاف و حجاب و پایبندی به اصول و ارزش‌های دینی وجود ندارد.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مراغه ادامه داد: همچنین شاهد برخی بی‌حجابی ها در میان فروشندگان اصناف و همشهریان در پارک‌ها هستیم. برای رفع مشکلات حوزه عفاف و حجاب باید تیم‌های گشت فرهنگی تشکیل شود و در مجامع عمومی و ادارات و بازار حضور پیدا کنند و موارد احتمالی را تذکر دهند.

27215

پست بعدی

جولان گرانی ها در بازار خودرو/ ۲۰۶ تیپ دو ۲۱۷ میلیون تومان شد

ی جولای 4 , 2021
با وجود آنکه نسبت به روز گذشته خودروهای کمتری امروز افزایش قیمت را تجربه کردند اما مسیر بازار خودرو کماکان افزایشی است و از شدت افزایش قیمت ها نیز کاسته نشده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با تدوام پیشروی دلار در مسیر افزایشی قیمت ها در بازار خودرو نیز روز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000