سلیمی نمین: امیدواریم سهم‌خواهان کنار گذاشته شوند/ اینکه رسانه‌های سعودی بتوانند در جامعه‌ی ما تاثیر بگذارند مایه تأسف است

سلیمی نمین: امیدواریم سهم‌خواهان کنار گذاشته شوند/ اینکه رسانه‌های سعودی بتوانند در جامعه‌ی ما تاثیر بگذارند مایه تأسف است

جماران نوشت: سلیمی نمین گفت که هیچ گاه جامعه‌ٔ ما به لحاظ فکری یکدست نخواهد بود. یعنی به این صورت نیست که امروز یک قالب فکری شکل گرفته باشد و همه در آن قالب جای بگیرند. ما دو طیف فکری داریم که امروز یک طیف فکری بیشتر مسئولیت‌ها را به عهده ندارد.

عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا، در پاسخ به این سوال که به نظر شما انتخابات ۱۴۰۰ چه درسی برای همگان به جای گذاشته است؟ اظهار کرد: قطعا نسبت به هر انتخاباتی یک جمع‌بندی باید صورت بگیرد و انتخابات ۱۴۰۰ هم از این قاعده مستثنی نیست. این انتخابات در شرایط بسیار ویژه‌ای برگزار شد. از جهاتی نشان می‌دهد که مردم به مولفه‌های انقلاب راسخ و پایبند هستند، دشواری‌ها را به جان می‌خرند تا جامعه ما رو به جلو باشد.

وی افزود: از طرفی صف‌بندی دیگری را شاهد بودیم که آن صف بندی راه تعامل سازنده را به مسیر دیگری برده است. البته متأسفانه برخی متأثر از این رویکرد شدند و رابطه‌ی خود را با صندوق‌های رأی یک مقداری ضعیف کردند. در حالی که صندوق‌های رأی بهترین راه مشارکت و پیام‌رسانی است. خوشبختانه تمام عناصر دلسوز این آب و خاک دعوت به مشارکت در انتخابات کردند. برخی عناصر خارج از کشور راه دیگری را در پیش گرفتند.

وی افزود: برای اولین بار بعد از انتخابات ارتباطات خوبی را بین دلسوزان اصلاح‌طلب و اصولگرا شاهد هستیم و این ناشی از پیامی است که انتخابات داشته است و این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

ما نسبت به برخی اقشار جامعه بی‌توجه بوده‌ایم

سلیمی در ادامه از نکته‌های به جا مانده از انتخابات می‌گوید: رسانه‌های بیگانه نباید به سادگی روی ملت تأثیر داشته باشند. طبیعتاً این را باید بفهمیم که ما نسبت به برخی اقشار جامعه بی‌توجه بوده‌ایم و آن طور که باید کار اجرایی صورت نگرفت یا برعکس، طوری عمل کردیم که ارتباطشان با حکمرانی در کشور تضعیف و متاثر از حکمرانی سایر کشورها شود. اینکه رسانه‌های سعودی بتوانند در جامعه‌ی ما تاثیر بگذارند مایه تأسف است.

پیام دیگری از انتخابات که مورد توجه قرار گرفت این است که تمامی دستگاه‌های دولتی و حکومتی باید شفاف‌تر عمل کنند و پاسخگو باشند تا گام بلندی را شاهد باشیم.

سلیمی نمین: امیدواریم سهم‌خواهان کنار گذاشته شوند/ اینکه رسانه‌های سعودی بتوانند در جامعه‌ی ما تاثیر بگذارند مایه تأسف است

سلیمی نمین یادآور شد: از سید محمد خاتمی تا نیروهای دیگر که حتی شرایط آنها توسط شورای نگهبان احراز نشد جامعه را به مشارکت دعوت کردند تا مردم حرف و سخن خود را در پای صندوق رای پیگیری کنند. لذا من فکر می‌کنم نتیجه بسیار ارزشمندی را دریافت کردیم. البته دولت جدید تشکیل نشده تا بتوانیم نشانه‌های اصلاح را مشاهده کنیم.

یک حزب حاکم بسیار خطرناک و عواقب خود را دارد

وی در ادامه این گفت و گو در پاسخ به سوالی در خصوص فرضیه یکدست شدن حاکمیت و آثار آن گفت: تأثیر یک دست شدن نظام را دقیق ندیدم. اما هیچ گاه جامعه‌ٔ ما به لحاظ فکری یکدست نخواهد بود. یعنی به این صورت نیست که امروز یک قالب فکری شکل گرفته باشد و همه در آن قالب جای بگیرند. ما دو طیف فکری داریم که امروز یک طیف فکری بیشتر مسئولیت‌ها را به عهده ندارد. اما اینطور نیست که در آن طیف فکری دیگر، گرایش‌ها و تمایلات فکری مختلف را شاهد نباشیم. اگر همه در قالب یک حزب حاکم باشد بسیار خطرناک و عواقب خود را دارد. اما طیف فکری ما (اصولگرایان) در داخل گرایش‌های مختلفی وجود دارد. بنابراین من فکر می‌کنم برخی نگرانی‌هایی‌ که در این زمینه مطرح می‌کنند، خیلی جایی ندارد.

سلیمی نمین سپس در مورد تأثیر انتخاب مردم می گوید: شخصیتی که مردم به آن اعتماد کردند، امروز در کار اجرایی، با همه سلایق ارتباط بر قرار می‌کند. در این چند روز متوجه شدم ابراهیم رییسی با همه طیف‌های فکری اصولگرا و اصلاح‌طلب ارتباط بر قرار کرده تا بیان و نظرات خودشان را مطرح کنند. لذا من فکر نمی‌کنم که این انتخاب، عامل این نگرانی باشد که برخی دیده نشوند و عده‌ی دیگری حذف شوند.

امیدواریم سهم‌خواهان کنار گذاشته شوند

وی در پاسخ به این سوال که تصور شما از کابینه آقای رئیسی چیست؟ گفت: امیدوارم ایشان بتوانند افراد شایسته‌ای را انتخاب کنند و کسانی را که به دنبال سهم خواهی هستند را کنار گذاشته و به آنها توجه نکنند. البته شواهد و قرائن نشان می‌دهد که با توجه به این حساسیت به گونه‌ای عمل شود که سهم خواهان نتوانند کار موثری را انجام دهند. ایشان با به کارگیری عناصر شایسته قطعا قادر خواهد بود بسیاری از مشکلات را حل کند.

۲۷۲۱۵

پست بعدی

کدام گروه های شغلی در شهرهای قرمز امکان فعالیت دارند؟

ی جولای 4 , 2021
اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به موج پنجم شیوع کرونا، تنها گروه شغلی یک در شهرهای قرمز امکان فعالیت دارند و فعالیت گروه‌های شغلی ۲، ۳و ۴ با ممنوعیت همراه است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از اتاق اصناف ایران، این نهاد در اطلاعیه‌ای اعلام […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000