خیز جدید کرونا در جنوب کشور قابل پیش بینی بود/ ترددهای غیرقانونی

خیز جدید کرونا در جنوب کشور قابل پیش بینی بود/ ترددهای غیرقانونی

مهر نوشت: رئیس کمیته اپیدمیولوژی کووید ۱۹، با عنوان این مطلب که هنوز معلوم نیست وارد پیک پنجم کرونا شده باشیم، گفت: پیش آمد خیز جدید کرونا در استان های جنوبی کشور قابل پیش بینی بود.

حمید سوری در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، افزود وقتی از پایان پیک صحبت می‌کنیم باید حداقل دو دوره بیماری یا دو هفته از بیماری و وضعیت فراوانی آن گذشته باشد و دیگر هم روند صعودی که هفته‌ها به طول بیانجامد نداشته باشیم. هنوز معلوم نیست که وارد پیک پنجم شده باشیم، زیرا بسیاری از استان‌های جنوبی هنوز پیک چهارم را هم تجربه نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه سرعت واکسن کرونا در دنیا ناکافی بوده ادامه داد: تولید واکسن کرونا تاکنون پاسخگوی تقاضای واکسن در دنیا نبوده است.

سوری افزود: قریب به دو هفته قبل بود که رئیس جمهور جدید آمریکا اجازه صادرات واکسن کرونا به ایران را صادر کرد، یعنی تا دو هفته قبل حتی شرکت‌های دیگری که غیر آمریکایی بودند هم اجازه صادرات واکسن به ایران را نمی‌دادند. اما تا جایی که من سراغ دارم سرعت واکسیناسیون رو به افزایش است و تا مرداد گروه‌های پرخطر و مسن واکسینه خواهد شد. حتی در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان که سیل اپیدمی کرونا در آن‌ها رو به افزایش است میانگین سن تزریق واکسن را پایین آورده و از ۵۰ سال به بالا را واکسینه می‌کنند. البته این پیشنهادی بود که پس از بازدید هفته گذشته ما از استان سیستان و بلوچستان داشتیم به عمل آمد.

۴۷۲۳۷

پست بعدی

مصرف بالا برق دو نیروگاه را شب گذشته از مدار خارج کرد

ی جولای 4 , 2021
باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سخنگوی صنعت برق کشور نوشت: متاسفانه دو نیروگاه تولید برق در کشور به دلیل مصرف بالا از مدار خارج و به اورهال نیاز پیدا کردند و ناچار شدیم بر اساس دستور ملی خاموشی برق را افزایش دهیم مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000