توصیه یک اصولگرا به رئیسی: کابینه از افرادی که در ستاد انتخاباتی بودند تشکیل نشود

توصیه یک اصولگرا به رئیسی: کابینه از افرادی که در ستاد انتخاباتی بودند تشکیل نشود

برنا نوشت: یک‌ چهره سیاسی اصولگرا اظهار کرد: دولت فراجناحی اصطلاحی شعاری است و عملا امکان تحقق ندارد و رییسی فقط بحث شایسته سالاری را مطرح کرد.

«ناصر ایمانی»، یک چهره سیاسی اصولگرا، در رابطه با امکان عملی شدن وعده «دولت فراجناحی» توسط رییسی، گفت: ایشان هرگز چیزی درباره دولت فراجناحی مطرح نکردند و این، حرف رسانه ها بود. نکته دوم اینکه دولت فراجناحی اصطلاحی شعاری است و عملا امکان تحقق ندارد ایشان بحث شایسته سالاری را مطرح کردند.

او افزود: شایسته سالاری با کابینه فراجناحی فرق دارد. به تعریفی در داخل کابینه باید افرادی باشند که اولا شایسته باشند و دوما مشخصاتی که باید یک وزیر داشته باشد از جمله شایستگی برای کار و همچنین اعتقاد به اینکه نظام می تواند کشور را به خوبی اداره کند، را شامل می شود.

ایمانی تاکید کرد: کابینه رییسی باید متشکل از افرادی مردمی باشد که اهل ستاد نباشند، اگر چنین فردی هر گرایش سیاسی هم داشته باشد دیگر اهمیتی ندارد. برخی از جریان های سیاسی ما اساس نظام را قبول ندارند و قطعا آنها نمی توانند در دولت قرار بگیرند.

توصیه یک اصولگرا به رئیسی: کابینه از افرادی که در ستاد انتخاباتی بودند تشکیل نشود

ایمانی خاطرنشان کرد: برخی از آنها در این سال ها آقای رییسی را به عنوان رییس جمهور قبول نداشتند قطعا آنها نمی توانند با دولت کار کنند از این رو عبارت فراجناحی غلط و شعاری است.

این چهره سیاسی اصولگرا با اشاره به یکدستی حکومت در حال حاضر گفت: ما قبلا هم سابقه یک دست شدن فضای سیاسی کشور را داشتیم این اتفاق در بسیاری از کشورها رخ می دهد. مثلا در کشورهایی که براساس نظام پارلمانی اداره می شوند از جمله انگلیس در آن کشورها، اکثریتی که مجلس را به دست می گیرد یعنی مثلا وقتی گروه محافظه کاری اکثریت مجلسی را به دست می گیرد دولت هم محافظه کار می شود. آیا اسم این را یکدستی می گذارید؟ در چنین نظامی اساس بر یکدست شدن است.

او افزود: شاید یک حزب نتواند اکثریت را به دست بگیرد و مجبور به ائتلاف بین چند حزب شود اما یکدست شدن کار خارق العاده ای نیست که تنها در ایران اتفاق افتاده باشد. در کشور ما هم این روند سابقه داشت دوره مجلس ششم و دولت اصلاحات. این یک نقد نیست و موضوع نقدپذیر هم نیست، آنچه باید مورد حساسیت همه باشد این است که وقتی دولت و مجلس به دست یک جریان سیاسی می افتد نباید راه‌های نقد بر برنامه ها و انتقاد جریان های سیاسی بسته شود و باید جریان آزاد، نقد کند و همه مراقب باشیم که راه نقد و اظهار نظر دیگران بسته نشود.

27215

پست بعدی

چرا کرونا در سیستان‌وبلوچستان اوج گرفت؟

ش جولای 3 , 2021
مهر نوشت: دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ گفت: یکی از مهم ترین مشکلات ما در استان سیستان و بلوچستان، اقبال و اشتیاق بسیار کم از سوی مردم نسبت به سایر مناطق کشور برای انجام واکسیناسیون است. عاطفه عابدینی، پس از بازدید از روند خدمت رسانی به بیماران کووید ۱۹ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000