اعتراف وزیر خاتمی درباره شرایط اصلاح طلبان در دولت رئیسی

اعتراف وزیر خاتمی درباره شرایط اصلاح طلبان در دولت رئیسی

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اصلاح طلبان در حال حاضر در وضعیتی هستند که نه دستی در قدرت دارند و نه اعتباری نزد مردم برای آنها باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با خبرآنلاین درباره وضعیت این روزهای اصلاح طلبان و شباهت آن با روزهای بعد از انتخابات سال ۸۴ است یا ۸۸ گفت: به هیچ کدام از این دو وضعیت شبیه نیست به هر حال در سال ۸۸، یک بحرانی رخ داد یعنی هم انتخابات ۸۴ و هم انتخابات ۸۸، هر دو به انتخاب یک شخصیت یعنی آقای احمدی نژاد منجر شد و نگرانی‌هایی که از مدیریت او به ویژه در سال ۸۸ به وجود آمده بود که بعد از چهارسال مشخص شده بود مدیریت آقای احمدی نژاد چه بحران هایی را در عرصه داخلی و بین المللی به وجود آورد و خواهد آورد. در واقع شخصیت آقای احمدی نژاد، شخصیت بی ثبات و غیرقابل پیش‌بینی بود و به هر وسیله ای متوسل می شد.

>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> صوفی: پیروزی همتی برای اصلاحات تهدید بود نه فرصت

شخصیت رئیسی را نمی توان با احمدی نژاد مقایسه کرد

وی ادامه داد: اساسا اوضاع نگران کننده و پیش بینی‌ها خطرناک بود بنابراین در حال حاضر وضعیت متفاوت است شخصیت آقای رئیسی یک شخصیت باثبات و قابل پیش بینی است و نمی توان با آقای احمدی نژاد مقایسه کرد. طبعا اصلاح طلبان در قدرت جایی نخواهند داشت همان گونه که در سال ۸۴ و ۸۸ هم پیش بینی می‌کردند که در قدرت جایی ندارند.

صوفی گفت: همچنان آن حالت وجود دارد منتهی وضعیت اصلاح طلبان در جامعه کاملا با ۸۴ و ۸۸ دچار تغییر اساسی شده است چراکه دولت آقای روحانی به اعتبار اصلاح طلبان، آسیب جدی وارد کرده است و الان مردم نه تنها به اصلاح طلبان، بلکه کل حاکمیت بی اعتنا و بی اعتماد شدند. همین عدم مشارکتشان در این انتخابات و انتخابات ۹۸ هم این وضعیت را نشان می دهد که اساسا مردم دیگر به جریان های سیاسی اعتمادی ندارند و وضعیت مثل گذشته نیست مثلا از ۸۴ تا ۹۶، عده‌ای از مردم همواره پای کار و آماده بودند در عین حال آراء خاکستری آماده بود و همه این آراء هم به سبد اصلاح‌طلبان می‌ریخت.

اصلاح طلبان نه دستی در قدرت و نه اعتباری نزد مردم دارند

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه گفت: اصلاح‌طلبان فقط باید آن تشتت سال ۸۴ و تعدد کاندیدایی که در سال ۸۸ داشتند و باعث شکستشان شد به گونه‌ای که آرا بین چند نفر تقسیم و توزیع شد و طرف مقابل رأی آورد را برطرف می‌کردند البته در سال ۹۲ تا ۹۶ این مشکل را برطرف کردند اما الان علی رغم اینکه توانستند آن مشکل را برطرف کنند، اجماع به وجود آورند، سازوکار اجماع‌ساز تحت عنوان شورای عالی سیاستگذاری و جبهه اصلاحات تشکیل دهند، انسجام سراسری به وجود بیاورند، لیست و کاندیدای متعدد معرفی نکنند، همه این کارها را انجام دادند ولی از ۹۶ به بعد، دولت آقای روحانی یک آسیب جدی وارد کرد و مردم را دلزده کرد و به نوعی اعتبار اجتماعی اصلاح طلبان، دولت و آنهایی که همیشه پای صندوق رأی بودند از دست رفت.

وی گفت: اصلاح طلبان در حال حاضر در وضعیتی هستند که نه دستی در قدرت دارند و نه اعتباری نزد مردم برای آنها باقی مانده است.

2727

پست بعدی

بازار خودرو کمی آرام گرفت/تیپ۵ به ٢۶۶ میلیون تومان رسید

پ جولای 1 , 2021
با نزدیک شدن به تعطیلات آخر هفته نوسانات قیمتی در بازار خودرو کاهش یافته است با این وجود برخی از خودروهای موجود در بازار مانند پژو پارس تخت گاز به استقبال گرانی می روند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با کاهش معاملات در روزهای پایانی هفته نوسانات قیمتی در بازار خودرو […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000