قول مهم روحانی به دولت رئیسی

قول مهم روحانی به دولت رئیسی

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در دوران جنگ اقتصادی می‌خواستند ما را محاصره کنند و بشکنند اما مردم به میدان آمدند،‌ گفت: ما توانستیم جای نفت محصول دیگری را صادر کنیم و ارز را بدست بیاوریم و بازار ما پر جنس بود و قحطی نبود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز، همزمان با روز صنعت و معدن، تعدادی طرح صنعتی را در استان‌های یزد و زنجان افتتاح کرد.

در آئین بهره برداری از طرح شمش فولادی پارس یزد گفت: بخش بزرگی از صنایع، معادن و فعالیت‌های صنعتی ما در استان یزد است؛ که همیشه این مردم در مسیر آبادانی ایران پیشقدم و پیشتاز بوده اند.

روحانی در افتتاح طرح جی تی آی زنجان گفت: عشق مردم زنجان نسبت به خاندان اهل بیت (ع) همیشه زبانزد بوده است.خوشحالم که امروز یک طرح صنعتی در استان زنجان به افتتاح می‌رسد و موجب خودکفایی و اشتغال در سطح استان و همچنین در سایر بخش‌های کشور، موجب خود اتکایی می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم شاهد تحولات بیشتر در زمینه پیشرفت و توسعه استان زنجان باشیم.

روحانی در افتتاح طرح واحد گندله شرکت آهن اسفنجی آهن اردکان یزد گفت: آیت الله سید روح الله خاتمی یکی از بزرگان استان یزد بودند. ما قبل از انقلاب در سال‌های ۵۳ و ۵۴ چند بار در اردکان خدمت ایشان رسیدیم.

رئیس جمهور افزود: به ارواح طیبه‌ی همه عزیزانی که در مسیر علم و دانش جهاد بودند و جان به جان آفرین سپردند و همه مردم خوب استان یزد سلام و درود می‌فرستم. انشالله روزهای بهتری در انتظار مردم عزیز ایران باشد.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر بخوانید؛

*{ در افتتاح طرح انتقال، ذخیره و صادرات اسید سولفوریک و طرح آهن پخته اهر} این طرح بسیار مهم است. زیرا که ما را در زمینه کود فسفات حداقل تا ۷۰ درصد خودکفا می‌کند و این برای بخش کشاورزی حائز اهمیت است.

*{ در افتتاح واحد تولید کاشی و سرامیک یزد} امروز افتخار داشتیم سطح را در استان یزد افتتاح کنیم و این به معنای فعال بودن بخش خصوصی در استان یزد و مرهون مردم پرتلاش استان یزد است.

* امیدوارم روز به روز شرایط بهتری برای اشتغال جوانان ما و همچنین برای اقتصاد کشور ایجاد شود.

* در دوران جنگ اقتصادی اگر بخش خصوصی و کارگزاران و مردم پای کار نیامده بودند مشکلات زیادی برای کشور به وجود می آمد.امسال سال خشکسالی عظیم و عجیبی در ۵۰ سال گذشته است و نیاز به واردات داریم.

* به جای نفت توانستیم محصولات دیگر را صادرکنیم و در آمد به دست بیاوریم در بازار ما قحطی وجود نداشت، جنگ اقتصادی از نظر تورم فشار زیادی به مردم وارد کرد اما قحطی به وجود نیامد.

* از صادرات گاز ، ارز به دست آوردیم، در زمینه تولید بنزین خودکفا شده ایم و روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین تولید می کنیم، اما مصرف ما هم به همین میزان بود لذا طرحی را اجرا کردیم که مصرف بنزین در کشور کاهش یافت و توانستیم بنزین صادر کنیم. بیش از ۲۵۰۰ مگاوات سالانه برق تولید کردیم و بخشی از این برق را صادر کردیم.

* در سال گذشته ۱۷ طرح بزرگ پتروشیمی را افتتاح کردیم که در تاریخ بی سابقه است ، عمده ارز مورد نیاز کشور از محل پتروشیمی تامین شد. در سال ۹۹ حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار فولاد صادر کردیم.

* شرکت های دانش بنیان هم ما را خود کفا کردند.رشد اقتصادی کشور در سال ۹۹ مثبت شد و رشد ۳.۶ درصدی داشتیم.

ادامه دارد…

27215

پست بعدی

دورهمیِ» مهران مدیری در رقابت با خودش برنده شد یا بازنده؟

پ جولای 1 , 2021
مخاطبان فصل جدید برنامه «دورهمی» به چند دسته تقسیم شده‌اند عده‌ای به هیچ عنوان از آن استقبال نکردند، عده‌ دیگری بسیار آن را دوست داشتند و تعدادی از آن استقبال کردند و هم نقدهایی را به برنامه وارد کردند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از آغاز «دورهمی» که آیتم‌های نمایشی با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000