آقای رئیس جمهور جدید! من حتی اگر در انتخابات،شرکت نکرده باشم حق دارم اینها را از شما بخواهم

آقای رئیس جمهور جدید! من حتی اگر در انتخابات،شرکت نکرده باشم حق دارم اینها را از شما بخواهم

روزنامه اطلاعات در یادداشتی نوشت:من اگر جای آقای رئیس جمهور جدید بودم، در میان صدها و هزاران مشکل پیش‌روی- که در کار مردم گره افکنده- اول از همه می‌رفتم سراغ حل و فصل معضل دارو و تسهیل درمان؛ برای آن سفرکرده از استان مرزی به پایتخت، که کنار یک بیمارستان دولتی چادر زده؛ و هر ساعتی باید به کوچه‌پس‌کوچه‌ای سر بزند برای خرید نخ ‌بخیه‌ی اتاق عمل، یا سرنگ و سرم؛ یا داروی بیهوشی، یا صدجور اُرد و فرمان پرستار بخش- که او هم لاعلاج است-. دام و طیور و صنعت و ارز و از خجالت بیکاری اقوام و آشنایان درآمدن، همه و همه، در ردیف بعدی مشکلاتی هستند که باید حل کنم.

من نه پزشک‌ام نه سیاست‌مدار. من شهروندی هستم که در انتخابات شرکت کرده‌باشم یا نکرده‌باشم، عجالتاً جزء عائله‌ی شمایم، و تا سالم نباشم و از دردِ بیماری رها نگردم و دارویم را به موقع و با قیمت مناسب و از مجاری متعارف، یعنی داروخانه‌ی پروانه‌دار تهیه نکنم، برایم نه نهاده‌ی دامی معنی می‌دهد و نه ننهاده‌ی شامی!

مرا و میلیون‌ها هموطنم را از معضلی به نام کمبود و نایابی و گرانی نجومی دارو و قاچاق آن، و از دست بازیگران با جانمان برهانید.

آقای رئیس!

من نه از اف‌ای‌تی‌اف سر در می‌آورم، و نه به خود اجازه می‌دهم که از صورتجلسات مجمع تشخیص مصلحت پرس‌وجو کنم- که اگر این اجازه و عرضه را داشتم، در پایان ششمین دهه‌ی عمرم لااقل مصالح شخصی‌ام را تشخیص داده‌بودم-؛ خب! حالا که من فقط یک شهروندی هستم که هر چهارسال یک‌بار تکلیف حماسه‌سازی دارم، مرا و هم‌قطاران مرا در این‌ کشور، یک بار و برای همیشه، از معضل دارو و آمپول و نخ بخیه و سرم تقویتی و داروهای خاص تک‌نسخه‌ای نجات دهید!- از واکسن نمی‌گویم؛ که از بس گفته‌اند، دیگر لوث شده‌است-.

آیا در دوران صدارت شما می‌توانم با چشم غیر اشکبار از کنار بیمارستان‌های دولتی عبور کنم و از این پس دست‌نوشته‌های فروش کلیه و قرنیه‌ی چشم هموطنانم را نبینم؟ آیا می‌توانم بساط آن زیرپله‌دار ناصرخسرو را- که نایاب‌ترین داروها را به سرسام‌آورترین قیمت‌ها در برابر التماسِ خریداران می‌فروشد- جمع‌شده ببینم و گلوگاه‌های قاچاق این داروها را از مبادی پخش به راسته‌ی شمس‌العماره مسدود بیابم؟ و با خیال راحت- همان راحتی و فرزی، که به دست فرزندان بزرگان می‌رسد- آمپول ضد افسردگیِ مرغوب و مؤثر خارجی را برای مراجعانم- و البته با تجویز روان‌پزشک- توصیه کنم؟

23302

پست بعدی

کیهان خبر داد : سوءمدیریت بازار نهاده‌های دامی مین‌گذاری برای دولت بعد

پ جولای 1 , 2021
روزنامه کیهان نوشت: سوء‌مدیریت دولت در زمینه توزیع نهاده‌های دامی، موجب بحران جدی در تولید گوشت و مرغ شده است. روزنامه جوان در این باره نوشت: انتشار ویدئو کشتار گاوهای آبستن طی هفته‌های گذشته افکار عمومی را ناراحت کرد و نشان داد که ضعف مدیریت و سیاستگذاری در حوزه اقتصاد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000