کارگاه سه روزه فیلمسازی با والتر مرچ و تقی امیرانی

کارگاه سه روزه فیلمسازی با والتر مرچ و تقی امیرانی

والتر مرچ یکی از برجسته‌ترین تدوین‌گران معاصر سینمای جهان به همراه تقی امیرانی کارگردان مستند «کودتای ۵۳» در کارگاهی سه روزه تجارب خود در فیلمسازی را برای علاقه‌مندان ایرانی به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این کارگاه سه روزه که به همت مدرسه فیلم ماجرا به صورت آنلاین و با ترجمه همزمان فارسی در روزهای ۱۱ تا ۱۳ تیرماه برگزار می‌شود تقی امیرانی از تجربه به‌عنوان مستندساز در ساخت مستند کودتای ۵۳ و والتر مرچ از رابطه‌ی تدوین و داستان‌گویی در سینما با علاقه‌مندان به سینما صحبت می‌کنند.

والتر مرچ یکی از برجسته‌ترین تدوین‌گران و طراحان صدا در تاریخ سینمای هالیوود است که تدوین فیلم‌های درخشانی چون پدرخوانده، سبکی تحمل‌ناپذیر هستی، اینک آخرالزمان، مکالمه و نشانی از شر را در کارنامه‌ی خود دارد.

او دو بار بابت صداگذاری و میکس صدای فیلم اینک آخرالزمان و بیمار انگلیسی، جایزه‌ی اسکار بهترین «صداگذاری و میکس صدا» را دریافت کرد.

مرچ همچنین در سال ۱۹۹۶، برای تدوینِ فیلمِ بیمار انگلیسی، برنده جایزه اسکار بهترین تدوین و جایزه بفتای بهترین تدوین شد.

تقی امیرانی، فیزیکدان و فیلمساز ایرانی ساکن بریتانیاست که کارگردانی مستند تحسین‌شده«کودتای ۵۳» را به‌عهده داشته است. او ابتدا در دانشگاه ناتینگهام فیزیک خوانده و سپس فوق‌ لیسانس خود را از دانشگاه بریستول دریافت‌ کرده‌است. امیرانی پیش از این فیلم، دو مستند دیگر به نام‌های The Dispossessed و Red Lines and Deadlines را نیز در کارنامه خود دارد. او همچنین عضو هیأت داوران جشنواره اِمی و جشنواره بین‌المللی فیلم مستند شفیلد نیز بوده ‌است.

۵۸۵۸

پست بعدی

ترکیب کابینه آقای رییسی چه تاثیری بر نرخ ارز به جا می‌گذارد؟

چ ژوئن 30 , 2021
دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: اگر آقای رییسی بتواند با وجود فشارهایی که از مناطق مختلف روی او است، افراد معقول و منطقی را برای کابینه معرفی کند، می‌تواند بازار را آرام کند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید حمید حسینی در کلاب هاوس خبرآنلاین درباره مسیر نرخ ارز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000