اظهارات مهم روحانی درباره لغو تحریم های آمریکا و آزادسازی ارزهای بلوکه شده

اظهارات مهم روحانی درباره لغو تحریم های آمریکا و آزادسازی ارزهای بلوکه شده

روحانی استفاده از منابع ارزی برای تسریع واکسیناسیون عمومی چه از طریق تولید داخل و چه از طریق واردات واکسن را با توجه به اهمیت واکسیناسیون همه افراد جامعه در سریع ترین زمان ممکن مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دویست و سی و هفتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه شنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، در ابتدای این جلسه سازمان برنامه و بودجه گزارشی از تامین و پرداخت خرید تضمینی کالاهای اساسی مردم ارایه کرد.

براساس این گزارش خرید گندم تولید داخلی، انجام و تاکنون بیش از ۹۰ درصد مطالبات گندم کاران پرداخت شده است و براساس برنامه ریزی های انجام گرفته مطالبات باقی مانده کشاورزان نیز تا پایان ماه تسویه خواهد شد همچنین تلاش شده است علاوه بر تامین کافی ذخایر، در مسیر تامین نیازهای آینده بگونه ای برنامه ریزی و اقدام شود که در ادامه کار در دولت آینده نیز هیچ گونه مشکلی وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: عوارض اقتصادی ناشی از محدودیت های پاندمی کرونا موجب افزایش قیمت های جهانی در تمامی کالاها به ویژه کالاهای اساسی شده است و از سوی دیگر خشکسالی هم تولید برخی محصولات را کاهش داده است از این روی دولت با برآورد واقع بینانه، پیش بینی های لازم را انجام داده و با وجود همه مشکلات بویژه دو مانع بزرگ کرونا و جنگ اقتصادی ، اجازه نخواهد داد، دولت سیزدهم در آغاز فعالیت خود با مشکلی در زمینه تامین کالاهای اساسی روبرو شود.

اظهارات مهم روحانی درباره لغو تحریم های آمریکا و آزادسازی ارزهای بلوکه شده

همچنین در این جلسه پیرو مباحث مطرح شده درخصوص تامین کالاهای اساسی، بانک مرکزی گزارش مدیریت بهینه منابع ارزی و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز را ارائه کرد.

روحانی با بیان اینکه با مقاومت مردم امروز شاهد طلیعه های امید بخش شکست جنگ اقتصادی دشمن و لغو تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران هستیم، گفت: با آزادسازی منابع ارزی کشور که به ناحق و غیرقانونی در کشورهای مختلف بلوکه شده است، ان شا الله شاهد به ثمر نشستن مقاومت ملت ایران در برابر جنگ اقتصادی و اعتراف دشمن به ناکارآمدی تحریم ها خواهیم بود

رییس جمهور افزود: نحوه هزینه منابع ارزی آزاد شده می‌بایست بگونه ای برنامه ریزی شود که بر سرعت و سهولت جریان تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید داخلی کشور افزوده شود و مناسبات بانکی بین‌المللی در مسیر رونق تولید کشور تقویت گردد.

روحانی همچنین استفاده از منابع ارزی برای تسریع واکسیناسیون عمومی چه از طریق تولید داخل و چه از طریق واردات واکسن را با توجه به اهمیت واکسیناسیون همه افراد جامعه در سریع ترین زمان ممکن مورد تاکید قرار داد.

۲۷۲۱۵

پست بعدی

افزایش فلج صورت در بین مبتلایان به کرونا

س ژوئن 29 , 2021
ایرنا به نقل از از روزنامه دیلی میل، نوشت: نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به «فلج بل» که باعث فلج صورت می‌شود در افراد مبتلا به کرونا هفت برابر بیشتر از افرادی است که واکسن کرونا را دریافت می‌کنند. فلج بل یک بیماری است که باعث فلج […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000