انتقاد از انتخاب باران کوثری برای نقش فروغ فرخزاد

انتقاد از انتخاب باران کوثری برای نقش فروغ فرخزاد

خراسان نوشت: انتخاب باران کوثری برای بازی در نقش «فروغ فرخ‌زاد» در فیلمی به کارگردانی پدرش با مخالفت کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

در روزهای گذشته انتشار اخباری مبنی بر بازی باران کوثری در نقش فروغ فرخ‌زاد شاعر معاصر در فیلمی سینمایی حواشی فراوانی به دنبال داشته است. جهانگیر کوثری فیلم نامه این فیلم سینمایی را نوشته و او که تهیه‌کننده این فیلم نیز هست، قرار است برای نخستین بار با این فیلم، کارگردانی را نیز تجربه کند. تولید این فیلم سینمایی با عنوان «رگ‌های آبی» که حدود دو سال پیش پروانه ساخت گرفته، تاکنون به جریان نیفتاده است.

اولین تجربه کارگردان

تا اوایل دهه ۹۰، فروغ فرخ‌زاد شاعر معاصر ایرانی از شخصیت‌هایی بود که به نوعی بایکوت شده بود و به سختی می‌شد تصور کرد فیلمی سینمایی بر اساس شخصیت وی ساخته شود، اما با اظهارنظرهایی که در سال‌های اخیر درباره وی انجام شده، این امر میسر شده است. با این حال اخباری که از این پروژه به گوش می‌رسد، نگرانی‌هایی را درباره نخستین تصویر سینمایی از این شاعر مشهور و تأثیرگذار معاصر به وجود آورده است. جهانگیر کوثری اگرچه تهیه‌کننده باسابقه‌ای است، اما عمده کارنامه او شامل فعالیت‌هایی است که در بخش‌های تهیه و تولید آثار سینمایی انجام داده است. تاکنون هیچ فیلم نامه سینمایی به قلم یا با کارگردانی جهانگیر کوثری به تولید نرسیده است. به علاوه حضور دختر وی به عنوان بازیگر نقش اصلی «فروغ فرخ‌زاد» شگفتی کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخته است.

باران کوثری انتخاب درستی است؟

به نظر می‌رسد نقش فروغ فرخ‌زاد در فیلم «رگ‌های آبی» بیشتر تحت‌تأثیر علاقه باران کوثری به ایفای این نقش، به این ستاره سینما رسیده و به سختی می‌توان رد پای عوامل تکنیکی سینمایی را در این تصمیم پررنگ دانست. بر اساس تصاویری که از فروغ فرخ‌زاد شاعر بلندآوازه معاصر وجود دارد، وی فردی لاغراندام، با صورتی کشیده و تا حدی استخوانی بوده است؛ در حالی که باران کوثری این‌گونه نیست. فقدان حداقل شباهت ظاهری میان بازیگر سریال «ملکه گدایان» با شاعر ایرانی، بزرگ ترین دلیل نگرانی طرفداران شعر و ادب فارسی است. در روزهای گذشته بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی حتی به تفاوت لحن حرف زدن و تن صدای این ستاره سینما با فروغ فرخ‌زاد اشاره کرده‌ و انتخاب باران کوثری به عنوان بازیگر این شخصیت را از هر نظر اشتباه دانسته‌اند.

۵۸۵۸

پست بعدی

محمدرضا حکیمی در بیمارستان بستری شد

د ژوئن 28 , 2021
حال محمدرضا حکیمی، نویسنده و پژوهشگر دینی، پس از بستری شدن در بیمارستان، بهبود پیدا کرده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا حکیمی، پژوهشگر و اندیشمند دینی، به دلیل ضعف شدید بدنی، در بیمارستان بستری شد. گزارش‌ها درباره دلیل بیماری این نویسنده، ضد و نقیض است. صفحه‌ای اینستاگرامی که به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000