ریزش قیمت کاغذ در بازار

ریزش قیمت کاغذ در بازار

تسنیم نوشت: با اعلام موافقت دولت به اختصاص سهیمه‌ ارزی برای واردات ۲۰ هزار تن کاغذ به کشور،‌ قیمت کاغذ تحریر در بازار با کاهش قیمت ۳۰ هزار تومانی مواجه شد.

هنوز چند روزی از انتشار اطلاعیه رسمی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر دعوت از شرکت‌های داخلی برای واردات ۲۰ هزار تن کاغذ تحریر و بالک به کشور نمی‌گذرد که بازار کاغذ دستخوش کاهش قیمت‌ها شده است.

بر این اساس قیمت هر بند کاغذ تحریر در پایین‌ترین حد خود در سال ۱۴۰۰ قرار گرفته و با قیمت بندی ۵۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، این کاهش بیش از ۳۰ هزار تومانی قیمت تنها در دو روز گذشته شاید برخی از ناشران را روانه این بازار کند. با این حال فروشندگان از ادامه‌دار بودن رکود در این بازار خبر داده‌اند. کاهش قیمت کاغذ تحریر در حالی رخ داده است که کاغذ روزنامه و کاغذ بالکی همچنان شیب افزایش قیمت را طی می‌کنند.

دعوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از شرکت‌های واردکننده کاغذ پس از موافقت دولت با اختصاص سهمیه‌ای‌ دیگر برای سال ۹۸ است‌. بنا به گفته اسماعیلی؛ دولت همچنان ارزی برای سال ۹۹ به کاغذ فرهنگی اختصاص نداده است،‌ اما تنها با مقداری به عنوان ادامه سهیمه کاغذ سال ۹۸ موافقت کرده است.

اسماعیلی گفته است:‌ این کاغذ با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود. سال ۹۹ ارز به کاغذ تخصیص داده نشد، مبلغی که برای واردات در اختیار قرار گرفته، ادامه تسهیلات در سال۹۸ قلمداد می‌شود.کاغذی که دولت برای واردات آن اعلام موافقت کرده است، مختص نشر و مطبوعات است.

نکته قابل توجه در این اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فراخوان جهت واردات کاغذ اخذ تعهدهای جدی برای پایبندی واردکننده به تعهدات خود است‌، در این اطلاعیه آمده است: «رفع تعهد ارزی وآزادسازی وثایق واردکنندگان کاغذ منوط به تحویل کالا به شبکه توزیع کاغذ معاونت امور فرهنگی است.»

۵۸۵۸

پست بعدی

مهدی نصیری: سلبریتی‌ها چون هر کس دیگری، حق دارند کنش سیاسی داشته باشند

د ژوئن 28 , 2021
مهدی نصیری، نویسنده و روزنامه‌نگار معتقد است هر انسانی به سهم شهرت خودش، وظیفه کنش‌گری سیاسی دارد؛ سلبریتی‌ها هم مستثنی نیستند و نه تنها می‌توانند وارد سیاست شوند، بلکه وظیفه‌شان است که این کار را بکنند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کلاب هاوس خبرآنلاین، شامگاه یکشنبه ۶ تیر، از ساعت ۲۱ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000