دلیل فاصله گرفتن چهره‌های هنری از سیاست از نگاه کیوان مهرگان

دلیل فاصله گرفتن چهره‌های هنری از سیاست از نگاه کیوان مهرگان

کیوان مهرگان، دور شدن هنرمندان از سیاست را، به دلیل هزینه زیادِ فعالیت در این عرصه دانست و تاکید کرد برای همین، چهره‌های هنری، ترجیح داده‌اند مسوولیت اجتماعی‌شان را، جوری دیگر انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کلاب هاوس خبرآنلاین، شامگاه یکشنبه ۶ تیر، از ساعت ۲۱ تا ۳۰ دقیقه بامداد، با طرح این پرسش که «چرا سلبریتی‌ها با سیاست قهر کردند؟»، به مدت سه ساعت و نیم، میزبان چهره‌‍‌های رسانه‌ای، سیاسی، فرهنگی و هنری بود.

کیوان مهرگان، شاعر، روزنامه‌نگار و مستندساز، یکی از مهمانان این نشست بود که ابتدا در واکنش به سخنان مسعود ده‌نمکی، از او خواست تا به سیاست‌مداران نزدیک به خود و دولتمردان آینده، از کاهش مشارکت در انتخابات بگوید.

او سپس به موضوع این نشست پرداخت و گفت: «من با واژه سلبریتی‌ در این بحث موافق نیستم. برای همین، من آن را به هنرمندان و ورزشکارانی محدود می‌کنم که به طور حرفه‌ای فعال هستند.»

این شاعر، در ادامه تاکید کرد: «دوری چهره‌های هنری از سیاست، بحثِ برآورد هزینه و فایده است. در حالی که یکی از داوران «عصر جدید» در یک برنامه تلویزیونی، چیزی را گفت که خیلی بر او خرده نگرفتند، ولی برخی هنرمندان دیگر هستند که اگر اشتباهی مرتکب شوند، هزینه بسیار زیادی باید بدهند و مورد بازخواست قرار می‌گیرند. حتی اگر رسمی بازخواست نشوند، محدود می‌شوند؛ برای مثال از آن‌ها تیزر تلویزیونی پخش نمی‌شود یا بیلبورد بهشان نمی‌دهند.»

مهرگان در پایان گفت: «به نظرم هنرمندان فعال، مدتی است به جای سیاست، به سمت فعالیت‌های دیگر حرکت کرده و مسوولیت اجتماعی‌شان را جوری دیگر انجام می‌دهند؛ از جمله، گلاره عباسی برای سینمای نابینایان کار می‌کند و هدیه تهرانی هم در امور نیکوکاری و محیط زیست فعال است.»

۵۷۵۷

پست بعدی

انتشار دانشنامه قرآنی زن و خانواده

د ژوئن 28 , 2021
کتاب «دانشنامه قرآنی زن و خانواده» به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد. به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، کتاب «دانشنامه قرآنی زن و خانواده» به کوشش علی خراسانی، محمد سحرخوان و علی مدبر و جمعی از محققان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000