چه عواملی باعث رشد مو می‌شود؟

60d9566fa4f14_2021-06-28_09-26 سرعت رشد موی سر انسان در شرایط مختلف متفاوت است. می‌توان گفت جنسیت، ژنتیک، سن و مواد مغذی از جمله عوامل تاثیر گذار در این امر است.

در بدن تمامی انسان‌های روی کره زمین مو وجود دارد و سرعت رشد این بخش از پوست در نژاد‌های مختلف انسان‌ها در کشور‌های مختلف متفاوت است. در حقیقت میزان و سرعت رشد مو به عوامل مختلفی بستگی دارد.

اگر رشد موی شما خوب باشد معمولاً مو‌ها در هر سال ۱۵ سانتی‌متر بلندتر می‌شود. بررسی‌های علمی حاکی از آن است که در حالت عادی موی انسان روزانه ۰.۵ میلی‌متر رشد می‌کند. از جمله عوامل تأثیرگذار بر رشد موی سر‌ می‌توان به جنسیت، ژنتیک، سن و مواد مغذی اشاره کرد. معمولاً سرعت رشد مو در آقایان بیشتر از خانم‌ها است و همچنین رشد این رشته‌های دنده‌دار در سن ۱۵ تا ۳۰ سالگی با بیشترین سرعت صورت می‌گیرد. تغذیه خوب و سالم به رشد و استحکام ریشه موی سر کمک می‌کند.
ریشه مو شامل واحد‌هایی به فولیکول است و روی پوست سر انسان حدود ۱۰۰ هزار فولیکول وجود دارد. نکته قابل توجه در مورد موی سر این است که سرعت رشد این بخش از بدن در هنگام پرواز ۲ برابر می‌شود. پس اگر در طول سال زیاد با هواپیما سفر می‌کنید بیش از سایر مردم باید به آرایشگاه بروید.

پست بعدی

حداقل کاری که "عیسی کلانتری" نکرد

د ژوئن 28 , 2021
ایسنا نوشت: پنج روز از حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست که برای تهیه گزارش از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه دعوت شده بودند، می‌گذرد و از آن زمان تاکنون، نه تنها مسئولان سازمان محیط زیست و ستاد مذکور عذرخواهی نکرده‌اند، بلکه سخنان و ادعاهای روز گذشته کلانتری مبنی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000