خطرات فشار خون بالا  برای زنان  ۴۰ ساله

60c9c792b6244_2021-06-16_14-12 اغلب ما می‌دانیم که فشار خون بالا ممکن است خطرات خاصی داشته باشد، اکنون نتایج یک پژوهش نوروزی نشان می‌دهد، فشار خون بالا در اوایل ۴۰ سالگی، افراد را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی و مرگ زودرس قرار می‌دهد.

اغلب ما می‌دانیم که فشار خون بالا ممکن است خطرات خاصی داشته باشد، اکنون نتایج یک پژوهش نوروزی نشان می‌دهد، فشار خون بالا در اوایل ۴۰ سالگی، افراد را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی و مرگ زودرس قرار می‌دهد.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد فشار خون بالا در افراد جوان ممکن است به خصوص برای زنان خطرناک باشد. این مطالعه نشان داد که زنان (نه مردان) با فشار خون بالا در اوایل ۴۰ سالگی ممکن است به طور قابل توجهی در معرض خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر و مرگ قرار گیرند.

در سال ۱۹۹۲، محققان نروژی مطالعه ۱۲۳۲۹ زن و مرد را شروع کردند که میانگین سنی آن‌ها ۴۱ سال بود. آن‌ها فشار خون و سلامت قلب و عروق آن‌ها را به طور متوسط و طی ۱۶ سال پیگیری کردند.

در ابتدا، فشار خون بالا در زنان بسیار کمتر از مردان بود: ۲۵ درصد زنان و ۳۵ درصد مردان فشار خون مرحله ۱ داشتند، که انجمن قلب آمریکا به عنوان قرائت ۱۳۰/۸۰ تا ۱۳۹/۸۹ تعریف می‌کند. (قرائت زیر ۱۲۰/۸۰ طبیعی تلقی می‌شود.) چهارده درصد از زنان و ۳۱ درصد از مردان دارای فشار خون بالا در مرحله ۲ بودند که به عنوان ۱۴۰/۹۰ یا بالاتر تعریف شده است. این زنان همچنین دارای عوامل خطر کمتری برای بیماری قلبی بودند: آن‌ها تمایل به پایین آمدن B.M.I و سطح کلسترول پایین‌تر داشتند و تعداد کمی از آن‌ها سیگاری بودند.

خطرات فشار خون بالا

در طول دوره پیگیری، ۱.۴ درصد از زنان و ۵.۷ درصد از مردان با بیماری قلبی عروقی در بیمارستان بستری شده اند یا فوت کرده اند.

در مقایسه با زنانی که در ابتدای مطالعه فشار خون طبیعی داشتند، در بیماران مبتلا به فشار خون مرحله ۱ خطر بیماری قلبی بیش از دو برابر بود. در مردان، این ارتباط از نظر آماری ناچیز بود. این مطالعه، در مجله قلب و عروق پیشگیری اروپا، کنترل دیابت، B.M.I، کلسترول، سیگار کشیدن و فعالیت بدنی را کنترل کرد.

نویسندگان اذعان می‌کنند که این مطالعه محدودیت‌هایی داشت. این کار در یک منطقه جغرافیایی کوچک در نروژ انجام شد و افراد در درجه اول قفقازی بودند. علاوه بر این، محققان هیچ اطلاعاتی در مورد درمان فشار خون بالا یا استفاده از دارو‌های کاهش دهنده کلسترول در طول دوره پیگیری نداشتند.

دکتر استر کرینگلند، متخصص طب داخلی در دانشگاه برگن در نروژ، "نویسنده اصلی این مقاله، گفت:" شواهد موجود نشان می‌دهد که فشار خون بالا برای قلب زنان از قلب مردان بدتر است "و خطر از پایین‌تر شروع می‌شود سطح فشار خون در زنان. "

دکتر Joyce M. Oen-Hsiao، استادیار پزشکی در ییل که در کار مشارکت نداشت، گفت: "این یک مطالعه کاملاً طراحی شده است. اکثر ما فقط عوامل خطر را بررسی می‌کنیم و هرگز آن را بر اساس جنسیت تجزیه نمی‌کنیم. تفاوت آماری بین زن و مرد وجود دارد و اگر ما بتوانیم این یافته را در جمعیت متنوع خود تکرار کنیم، این امر پیشگیری اولیه را تغییر می‌دهد. "

پست بعدی

گوشی‌های موبایل در محدوده ۵ میلیون تومان/ جدول

چ ژوئن 16 , 2021
فهرست پرطرفدارترین گوشی‎های موبایل در محدوده ۵ میلیون تومان اعلام شد. آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت جدید انواع پرطرفدارترین گوشی‌ها در سایت‌های فروش اینترنتی است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000