پایان مرمت آب‌انبار مسجد میر بروجرد

60c841ef4c136_60c841ef4c139 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بروجرد از پایان مرمت آب‌انبار مسجد میر شهرستان خبر داد.

حجت اله یارمحمدی، اظهار کرد: پس از یک دوره طولانی توقف، فصل دیگری از مرمت آب انبار مسجد میر به پایان رسید.

وی تصریح کرد: به دلیل عدم تأمین منابع مالی پس از دو دوره مرمت و بازآفرینی این عنصر ارزشمند تاریخی فصل جدیدی از مرمت که شامل، ادامه مرمت و باززنده سازی طاق و تویزه‌های فروریخته سقف آب انبار، مرمت و تکمیل بام این بنا از طریق پیمانکار ذیصلاح در مرحله اجرا گذاشته شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بروجرد خاطرنشان کرد: آب انبار گذر مسجد میر بروجرد تنها آب انبار منفرد باقیمانده از این دسته از عناصر تاریخی است که مربوط به دوران قاجاریه و با شماره ۲۰۷۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

یارمحمدی اضافه کرد: کار مرمت بناهای تاریخی کاری مستمر بوده و بر اساس اولویت بناهای در معرض خطر عملیات نجات بخشی و استحکام‌بخشی آن‌ها ادامه دارد.

وی بیان کرد: مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی بر عهده سازمان میراث فرهنگی است و بر اساس اولویت بناهایی دارای موقعیت اضطراری بهسازی و بازسازی می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بروجرد مجموع آثار تاریخی شناسایی شده شهرستان را ۴۰۰ اثر عنوان کرد و افزود: تاکنون ۲۰۰ اثر تاریخی این شهرستان ثبت ملی شده است.

یارمحمدی اظهار کرد: تاکنون در بروجرد دو میراث معنوی و یک میراث طبیعی ثبت شده است.

پست بعدی

ادعای یک فعال سیاسی درباره نفوذ اصلاح طلبان در ستاد انتخاباتی کاندیداهای اصولگرا

س ژوئن 15 , 2021
فعال سیاسی اصولگرا گفت: شایعاتی شنیده شده که گویا اصلاح طلبان در ستادهای برخی از نامزدهای اصولگرا نفوذ کرده اند و تلاش می‌کنند آن‌ها را ترغیب به عدم انصراف نمایند. محمدحسن قدیری ابیانه درباره انصراف نامزدهای اصولگرا به نفع یک نامزد گفت: سید ابراهیم رئیسی تا پایان راه در عرصه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000