آماده‌باش هلال‌احمر برای تأمین آب پایدار در مناطق دچار خشکسالی

60c7814292988_2021-06-14_20-48 رئیس جمعیت هلال احمر از اجرای طرح نذر آب ۴ با رویکرد تأمین «آب پایدار» در چهار استان دچار خشکسالی خبر داد.

کریم همتی در جلسه مدیران ستادی و استانی این جمعیت گفت: امسال مشکل خشکسالی به مشکلات مالی کشور اضافه شده است. در طرح‌های نذر آب که در سنوات گذشته انجام می‌شد، جمعیت هلال احمر از ظرفیت خیرین و داوطلبان استفاده می‌کرد اما امسال مشکلات بیشتر شده که اولویت مناطق محروم با گرفتاری بیشتر و همچنین حداکثر استفاده از ظرفیت خیرین و داوطلبان است. در این زمینه باید کار ماندگاری صورت گیرد و تمرکز باید بر فراهم کردن «آب پایدار» باشد؛ به گونه‌ای که همه‌ی روستاها به آب سالم دسترسی داشته باشند نه فقط یک یا چند روستا.

همتی در خصوص استان‌هایی که این طرح در آنها اجرا می‌شود، گفت: براساس مطالعات انجام شده، متوسط بارش در سال آبی گذشته ۳۰ درصد نسبت به دوره بلند مدت کاهش داشته و در این میان استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بیشترین مواجهه را با خشکسالی دارند که طرح نذر آب ۴ در این استان‌ها اجرا خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره طرح نذر آب ۴ که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجرا می‌شود، گفت: مداخلاتی که شامل تغییرات اقلیمی می‌شوند مانند همین طرح نذر آب، آنقدر حائز اهمیت است که از اولویت‌های فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر است، همچنین موضوع ارتقای سطح سلامت آب شرب مناطق کم برخوردار از مهمترین اهداف این اجرای طرح است که به منظور سالم‌سازی آب شرب، احداث و نصب دستگاه‌های تسویه‌کننده آب، احیای قنوات، لوله‌کشی و حفر چاه اجرا و در کنار آن مقابله با آسیب‌های اجتماعی و کمک به رفع کمبودهای فرهنگی مناطق محروم کشور نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تفاوت رویکرد طرح نذر آب ۴ با طرح‌هایی که در سال‌های گذشته انجام می‌شد، گفت: در سال‌های گذشته عمدتاً با تانکر، آب به جوامع محلی می‌رسید اما در طرح نذر آب ۴، اولویت مهم ما تأمین "آب پایدار" بوده و احیای قنوات در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه گفت: مانند طرح‌های نذر آب در سنوات گذشته، همسو با اجرای این طرح، کاروان‌های سلامت جمعیت هلال احمر نیز برای درمان رایگان بیماران نیازمند به استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اعزام می‌شوند. در این کاروان‌ها، پزشکان، پیراپزشکان، متخصصان و دندان پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر حضور دارند و با توجه به نیازها و بیماری‌های شایع هر شهرستان به مناطق اعزام خواهند شد.

همتی با بیان اینکه، جمعیت هلال احمر ۱۵ استان کشور در این پویش همکاری خواهند کرد، افزود: در طرح نذر آب ۴ مقرر شده است تا هر استان، معین (کمکی) یک شهرستان باشد تا شهرستان‌ها پس از نیازسنجی از خدمات بهتری بهرمند شوند.

در پویش نذر آب، بسته‌های غذایی، بهداشتی و البسه نیز بین خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد شد.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، پویش ملی نذر آب را از سال ۱۳۹۷ به منظور ارتقای سطح سلامت آب شرب و رفع مشکلات زیستی خانوارهای مناطق محروم که با خشکسالی مواجه هستند، آغاز کرده است.

پست بعدی

قصاص پدر مرتکب قتل فرزند امکان پذیر نبود/ تقلیل حبس تعزیری درجه ۳ به ۴ در قوه قضاییه

د ژوئن 14 , 2021
مشاور حقوقی و پارلمانی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: قصاص پدر مرتکب قتل فرزند مطلقا امکان پذیر نبود و با زندانی طولانی مدت پدر مخالفت شد و در نهایت این مجازات به درجه چهار تقلیل پیدا کرد. اشرف گرامی‌زادگان در وبینار "بررسی روند مقابله با پدیده شوم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000