فروش آثار هنری سریال «فِرندز» با رمزارز

60c6e547ea3ba_60c6e547ea3bc هنرمندی که آثارش در لوکیشن‌های سریال «فرندز» (دوستان) استفاده شده بود، برخی از این آثار هنری را با استفاده از نوعی از رمزارزها به فروش گذاشته است.

در حالی که مدت زیادی از پخش قسمت ویژه سریال «دوستان» نمی‌گذرد، برتون موریس ـ طراح و گرافیست ـ برخی از آثارش که در این سریال از آن‌ها استفاده شده بود را به فروش گذاشته است. نکته قابل توجه این است که این هنرمند نه از روشی معمول بلکه از روش توکن غیرقابل معاوضه یا NFT برای فروش آثارش استفاده کرده است.

از جمله این آثار، تصویر مجسمه آزادی در پشت کافه سنترال پِرک ـ یکی از لوکیشن‌های سریال ـ است و همچنین طرحی از یک فنجان قهوه که در پشت تصویر مجسمه آزادی قرار گرفته است.

NFT نوعی رمزارز غیر قابل معاوضه است. این رمزارز مثل بیت کوین است که بیشتر برای فروش آثار هنری مورد استفاده قرار می گیرد و قابل معاوضه نیست.

NFT نوعی گواهی مالکیت دیجیتالی به حساب می‌آید که می‌تواند به جز ارزش مالی اثر، اطلاعاتی مثل طرح هنری دیجتالی و یا یک فایل صدا را در خود ذخیره کند. در واقع این رمزارز می‌تواند مثل هر اثر هنری دیگری باشد که به جای آویزان شدن به دیوار به صورت یک فایل JPG در اختیار شما قرار می گیرد.

انواع آثار هنری سمعی و بصری را می‌توان به این شیوه و در پایگاه‌های رمزارزها که برجسته ترینشان بلاکچین است، خرید و فروش کرد.

تفاوت این رمزارز با دیگر رمزارزها در غیر قابل معاوضه بودن آن است؛ زیرا هر NFT ویژگی‌های منحصر به فرد و اطلاعاتی دارد که با دیگری متفاوت است؛ درست مثل بلیت‌های یک کنسرت که توسط اشخاص مختلف با مشخصات مختلف خریداری می‌شود.

در آوریل گذشته زنی آمریکایی توانست با فروش نسخه دیجیتالی غیر قابل معاوضه، عکس خودش در چهار سالگی که در حال تماشای آتش سوزی خانه بوده و لبخندی نیز بر لب داشته است، به مبلغ ۴۷۳ هزار دلار آمریکایی در یک حراجی به فروش برساند. این دختر که اکنون ۲۱ سال دارد با فروش نسخه دیجیتالی تصویری که پدرش از او گرفت، حدودا نیم میلیون دلار کسب کرده است.

البته تنها آثار هنری نیستند که با NFT به فروش می‌رسند؛ جک دورسی ـ بنیانگذار توئیتر ـ چندی پیش اولین توئیت خود را به مبلغ نزدیک به سه میلیون دلار با رمزارز غیر قابل معاوضه فروخته است.

پست بعدی

هنرستانی‌ها نگران ورود به دانشگاه نباشند

د ژوئن 14 , 2021
مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به دانش‌آموزان هنرستانی در پایه دوازدهم اطمینان داد که تکمیل نشدن ارزشیابی دروس کارگاهی و عملی آنها مشکلی برای ادامه تحصیلشان ایجاد نمی‌کند. این روزها با وجود پایان یافتن سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اما پرونده سال تحصیلی برای دانش آموزان هنرستانی همچنان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000