خاصیت «هل» در کاهش فشارخون و بهبود تنفس

60c5c2b378ca7_60c5c2b378caa هل یک غلاف دانه ای معطر کوچک است که به عنوان ادویه در تهیه غذاها مورد استفاده قرار می گیرد.

در ذیل به برخی فواید شگفت انگیز این ادویه خوشبو اشاره می شود.

کمک به کنترل فشارخون
هل سرشار از آنتی اکسیدان است که به کاهش فشار خون کمک می کند. هل همچنین دارای یک اثر ادرارآور است که می تواند به کاهش سطح فشار خون کمک کند.

تاثیرات ضدالتهابی
میزان بالای آنتی اکسیدان هل می تواند به محافظت از سلول ها در برابر آسیب و جلوگیری از التهاب کمک کند.

کمک به بهبود زخم معده
طبق تحقیق در لوله آزمایش، هل می تواند در برابر هلیکوباکتر پیلوری، باکتری مرتبط با ایجاد موارد زخم معده، نقش حفاظتی داشته باشد.

بهبود روند نفس کشیدن
رایحه هل می تواند به بدن کمک کند تا در هنگام ورزش، اکسیژن را استنشاق کند. در یک مطالعه، از گروهی از شرکت کنندگان خواسته شد که اسانس هل را به مدت یک دقیقه قبل از راه رفتن روی تردمیل برای فواصل ۱۵ دقیقه استنشاق کنند و گروه دیگر این کار را نکردند. در گروهی که اسانس هل را استنشاق کردند، در مقایسه با گروه دیگر اکسیژن به شکل قابل توجهی بالاتر بود.

خوشبوکننده دهان
جویدن هل به خلاصی از بوی بد دهان کمک می کند و اثر خنک کننده در دهان برجای می گذارد. به عنوان یک خوشبوکننده دهان طبیعی توسط بسیاری از افراد استفاده می شود.

پست بعدی

سرنوشت ۱۱ متهم اقتصادی مطرح شده در مناظره به کجا ختم شده است؟

ی ژوئن 13 , 2021
در جریان مناظره کاندیدا‌های ریاست جمهوری نامه‌ای مبنی بر اعلام اسامی ۱۱ متهم اقتصادی نشان داده شد که سرنوشت آن‌ها و احکام قضایی‌شان بررسی شده است. روز گذشته سومین مناظره کاندیدا‌های ریاست جمهوری برای سکانداری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و در جریان این مناظره عبدالناصر همتی کاندیدای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000