صادرات کدام کالاها بیشتر شد؟

60c5c0594389c_60c5c059438a0 تجارت خارجی غیر نفتی کشور در اردیبهشت ماه به ۱۱میلیون و ۹۰۰هزار تن و به ارزش هفت میلیارد و ۸۳میلیون دلار رسید.

تجارت خارجی غیر نفتی دو ماهه کشور به ۲۲.۲میلیون تن کالا و به ارزش ۱۲.۸میلیارد دلار رسید که ۱۱.۹میلیون تن، به ارزش هفت میلیارد و ۸۳ میلیون دلار آن مربوط به اردیبهشت ماه است.

از این میزان تجارت خارجی در ماه اردیبهشت، هشت میلیون و ۵۷۹هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۳۵۲میلیون دلار مربوط به صادرات کالاهای ایرانی است و مابقی آن به وزن سه میلیون و ۳۲۱هزار تن، به ارزش سه میلیارد و ۷۳۱میلیون دلار مربوط به واردات کالا به کشور است.

در این خصوص سخنگوی گمرک گفت: با وجود رشد ۴۸درصدی صادرات از لحاظ ارزش در مجموع دو ماه ابتدایی سال نسبت به این مدت در سال قبل، در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه با ۲۷۷هزارتن کالای بیشتر و ۳۸۴میلیون دلار فروش بیشتر، رشد ۳.۳درصدی در وزن و ۱۳درصدی در ارزش را شاهد بودیم و در واردات نیز یک میلیون و ۲۸۰هزار تن کالا با ارزشی بیشتر از ۹۳۷ میلیون دلار نسبت به فروردین ماه، واردات قطعی بیشتری داشتیم که این میزان، رشد ۶۲.۵درصدی در وزن و ۳۳.۵درصدی در ارزش واردات نسبت به فروردین ماه به شمار می آید.

پست بعدی

پرتکرارترین کلمات نامزدهای ریاست جمهوری در آخرین مناظره/ اینفوگرافی

ی ژوئن 13 , 2021
مناظره سوم و آخر کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد که در ادامه مهم‌ترین کلمات سخنرانی آن‌ها را می‌بینید.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000