ارزهای وارد شده به کشور قابل رویت می‌شوند

60c3533716f78_60c3533716f7d رییس سازمان توسعه تجارت گفته اطلاعات مربوط به میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان به کشور قابل رویت می‌شود.

از حدود سه سال قبل و همزمان با از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد ایران، دولت دو سیاست ارزی همزمان را در دستور کار قرار داد. در گام نخست بنا شد واردات بیش از ۱۰۰۰ قلم کالا که در طول این سال‌ها به حدود ۲۵۰۰ قلم کالا رسیده به کشور ممنوع شود. از سوی دیگر برای تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی صادرکنندگان باید درآمد حاصل از فروش محصولات خود در خارج از کشور را در قالب تعهدات ارزی به کشور بازگردانند.

در سه سال گذشته، بحث‌ها و اختلاف نظرهای فراوانی میان بانک مرکزی و فعالان بخش خصوصی درباره نحوه بازگشت این ارز به کشور به وجود آمده و دو طرف مباحث مختلفی را مطرح کرده‌اند. در حال حاضر بخش مهمی از این تعهد ارزی، در قالب فروش ارز در سامانه نیما انجام می‌شود.

به دنبال اختلاف نظرهای به وجود آمده میان دولت و صادرکنندگان درباره میزان بازگشت ارز، چگونگی ایفای تعهدات ارزی و وضعیت صادرکنندگانی که دولت آنها را متخلف می‌داند، حالا رییس سازمان توسعه تجارت گفته در سامانه جامع تجارت، اطلاعات مربوط به ایفای تعهدات ارزی برای صادرکنندگان عرضه خواهد شد.

حمیدزادبوم توضیح داده: با پیگیریهای انجام شده توسط سازمان توسعه تجارت ایران و اقدام ارزشمند مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، از این پس صادرکنندگان می توانند با مراجعه به سامانه جامع تجارت و از طریق مسیر عملیات ارزی -مشاهده اطلاعات ارزی -بازگشت ارز حاصل از صادرات، میزان ایفای تعهدات ارزی خود را مشاهده کنند.

پست بعدی

کسی که واکسن سینوفارم تزریق کرده می‌تواند در دور دوم واکسن برکت تزریق کند

ج ژوئن 11 , 2021
رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه شهید بهشتی می‌گوید اگر کسی در دوز اول واکسن سینوفارم تزریق کرده باشد می‌تواند واکسن‌های داخلی مثل واکسن برکت را تزریق کند. رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگویی با بیان اینکه واکسن برکت جزو واکسن‌هایی است که پلتفرمش مثل واکسن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000