خرید و فروش تست منفی کرونا در آزمایشگاه‌ها

60c20b4897328_2021-06-10_17-23 مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت خبر از خرید و فروش غیر تست منفی کرونا در آزمایشگاه ها داد.

شاید موضوع فروش تست منفی کرونا از آنجا شروع شد که رانندگان برای رفت‌وآمد در مرزها و عبور و مرور خود دنبال خرید برگه‌های آزمایش‌های جعلی افتادند. به طور مشخص با مبالغ نه چندان نجومی، تنها با پرداخت یک تا یک ونیم میلیون تومان در مرز عراق و ایران هر راننده‌ای که نیاز به تست منفی کرونا داشت، یک تست منفی می‌خرید.

ماجرای خرید و فروش تست‌های منفی فقط به رانندگان ختم نشد. مسافران پروازهای خارجی هم بعد از آنکه شرط جابه جایی شان، دردست داشتن تست منفی کرونا شد، به دنبال برگه‌های جعلی تست‌های منفی کرونا افتادند.

شگردهای متقلب‌ها مثل تقلب در هر چیز دیگری خیلی زود به ذهن افراد متخلف رسید، آن چنان که حتی در شبکه‌های مجازی هم شگردها و تجربه‌هایی را افراد به اشتراک و تبادل نظر گذاشتند.

کاربرانی از جعل برگه آزمایش عین نمونه واقعی آن در کافی نت‌ها نوشتند؛ عده‌ای دیگر از شگردهایی حین دادن تست کرونا و اینکه اگر با همراهی نمونه گیر آزمایشگاه به جای مخاط واقعی بینی، نمونه غیرواقعی و آغشته در آب داده شود، جواب تست منفی می‌شود. این مسئله، پای آزمایشگاه‌ها را هم وسط کشید و اینکه به نوعی تست منفی ازسوی پرسنل آزمایشگاهی دست برده می‌شود و به فروش می‌رسد. حتی مبالغی از ۲ تا ۵ میلیون تومان برای فروش تست‌های منفی آزمایشگاه‌ها مطرح شد. در عین حال هیچ مقام مسئولی نه این موضوع را رد کرد و نه تأیید.

پست بعدی

شورای وحدت فهرست نهایی کاندیداهای شهر تهران را منتشر کرد

پ ژوئن 10 , 2021
بر پایه تصمیم نهایی هیات عالی شورای وحدت و پایان فرایند ارزیابی صلاحیت ها و شاخص های مورد نظر این شورا، لیست نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، طی مراسمی رونمایی شد. اسامی ۲۱ نفر نامزد مورد نظر شورای وحدت جهت انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000